تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820488261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت/ يدالله جوانيفقيه نوانديش و منادي اسلام آمريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت/ يدالله جوانيفقيه نوانديش و منادي اسلام آمريكايي
واقعاً در درون برخي از آدم‌ها تحول رخ داده يا در واقعيت‌هاي خارجي تغييرات اساسي و بنيادين به وجود آمده است؟ آيا افرادي چون شيخ يوسف صانعي نسبت به گذشته تغيير مواضع داده‌اند يا آمريكاي جنايتكار ديگر آن شيطان بزرگ نيست؟!


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، يدالله جواني طي يادداشتي در روزنامه جوان نوشت: در روز غديرخم، آنگاه كه حضرت رسول اكرم (ص) فرمود: «اي مردم مراقب باشيد، بعد از من افرادي شما را به سوي آتش فرا مي خوانند»، كمتر كسي تصور مي كرد كه اين افراد، از صحابه و اطرافيان نزديك پيامبر (ص) باشند. اما اين اتفاق افتاد. كساني كه نام و نشان خود را از اسلام گرفته بودند، مسلمين را در كژراهه اي قرار دادند كه هنوز هم، آثار و پيامدهاي خسارتبارش گريبان اسلام و مسلمين را گرفته است.

حضرت امام خميني (ره) بعد از قرن ها مبارزه و مجاهدت علماي راستين براي احياي اسلام ناب محمدي (ص)، موفق شدند با قيام الهي خويش و با به صحنه آوردن ملت ايران، انقلاب شكوهمند اسلامي را به پيروزي برسانند و اسلام و مسلمين را آبرو و عزتي دوباره بخشند. آن عزيز سفر كرده با بهره گيري از تجارب گذشته و عبرت هاي تاريخ اسلام، با هدف جلوگيري از انحراف مجدد در مسير ملت مسلمان و انقلابي ايران، نقشه راه انقلاب اسلامي را ترسيم نموده و براي جلوگيري از تكرار داستان غم انگيز ضربه به اسلام با نام اسلام و «ضربه به قرآن با نام قرآن»، مرز ميان دو اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام امريكايي را به خوبي و با شفافيت هر چه تمام مشخص فرمودند.

در آن زمان كه حضرت امام (ره)، ويژگي هاي اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام امريكايي را برمي شمردند، كسي تصور نمي كرد كه روزي از ميان ياران و اصحاب حضرت امام (ره)، كساني ضمن ادعاي يار امام بودن، تمام توان خود را بسيج كنند تا اسلام ناب و طرفدارانش را منزوي كنند و منادي اسلام امريكايي شوند! اما متأسفانه اين اتفاق رخ داده و بعضي از افراد كه حقيقتاً نام و آوازه آنان به خاطر همراهي با حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامي بوده، اكنون برخلاف آرا و انديشه هاي آن بزرگوار حركت كرده و به دنبال از صحنه خارج كردن اسلام ناب محمدي (ص) و به ميدان آوردن اسلام امريكايي در ايران هستند. در چنين فضايي براي جلوگيري از تكرار آن داستان هاي غم انگيز گذشته، بازخواني انديشه هاي حضرت امام (ره) به ويژه در شناخت دو نوع اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام امريكايي ضرورت اجتناب ناپذير دارد.

بايد با شاخص هاي اسلام ناب و اسلام امريكايي از منظر محي الدين، مصلح دوران و عزت بخش مسلمانان و ايرانيان يعني حضرت امام خميني (ره) آشنا گرديد، تا كساني نتوانند حتي در كسوت و جايگاه فقيه نو انديش و مرجعيت، به ترويج اسلام امريكايي در كشور امام زمان (عج) بپردازند.

فراز هاي زير از پيام ها و فرمايشات حضرت امام (ره) اسلام ناب و اسلام امريكايي را مشخص و مرز ميان آن دو را تعيين مي كند :

«فرزندان عزيز جهادي ام به تنها چيزي كه بايد فكر كنيد به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي (ص) است؛ اسلامي كه غرب و در رأس آن امريكاي جهانخوار و شرق و در رأس آن شوروي جنايتكار را به خاك مذلت خواهد كشاند. اسلامي كه پرچمداران آن پا برهنگان و مظلومان و فقراي جهانند و دشمنان آن ملحدان و كافران و سر مايه داران و پول پرستانند. اسلامي كه طرفداران آن هميشه از مال و قدرت، بي بهره بوده اند و دشمنان حقيقي آن زر اندوزان حيله گر و قدرت مداران بازيگر و مقدس نمايان بي هنرند.» (صحيفه نور، ج 21، ص 59)

«... آري مذهبي كه وسيله شود تا سر مايه هاي مادي و معنوي كشور هاي اسلامي و غير اسلامي در اختيار ابر قدرت ها قرار گيرد و بر سر مردم فرياد كشد كه دين از سياست جداست، مخدر جامعه است، ولي اين ديگر مذهب واقعي نيست، بلكه مذهبي است كه مردم ما آن را مذهب امريكايي مي نامند.» (همان، ص 69)

«تنها هنري مورد قبول قر آن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي (ص)، اسلام ائمه هدي (ع)، اسلام فقراي درد مند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم آور محروميت ها باشد. هنري زيبا و پاك است كه كوبنده سر مايه داري مدرن و كمونيسم خون آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي درد و در يك كلمه اسلام امريكايي باشد.» (همان، ص 74)

«ما وظيفه داريم مردم مظلوم و محروم را نجات دهيم. ما وظيفه داريم پشتيبان مظلومان و دشمن ظالمان باشيم. همين وظيفه است كه امير المؤمنين (ع) در وصيت معروف به دو فرزند بزرگوارش تذكر مي دهد و مي فرمايد: وكونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا، يعني دشمن ستمگر و ياور و پشتيبان ستمديده باشيد.»

آري بر اساس آموزه هاي اسلام ناب است كه حضرت امام(ره)، امريكاي جهانخوار را شيطان بزرگ ناميد و مبارزه با اين جهانخوار بالذات را وظيفه اسلامي و انقلابي تمامي آزاديخواهان و عدالتخواهان جهان دانست و براي فروريختن اين نظام شيطاني و تحقق انقلاب جهاني اسلام، به همه آزاديخواهان براي تشكيل هسته هاي مقاومت و مبارزه فراخوان داد. بر اساس همين آموزه ها بود كه حضرت امام (ره) با شناخت دقيق و درستي كه از شيطان بزرگ داشتند، فرمودند اگر ما را صد بار بكشند و زنده شويم، دست از مبارزه با امريكا بر نمي داريم.

حال چه شده است كه برخي از كساني كه با امام بودند و با همان حرارت حضرت امام عليه امريكا سخن مي گفتند، امروز براي برقراري رابطه دوستانه با امريكا، به نظريه پردازي روي آورده اند؟ واقعاً چه شده است كه برخي ها دشمني با امريكاي جنايتكار و ضدبشر را خوب ندانسته و ادامه اين دشمني را بدون نتيجه مي دانند؟

واقعاً در درون برخي از آدم ها تحول رخ داده و روحيات شان عوض شده يا در واقعيت هاي خارجي تغييرات اساسي و بنيادين به وجود آمده است؟ آيا افرادي چون آقاي شيخ يوسف صانعي نسبت به گذشته تغيير مواضع داده اند يا امريكاي جنايتكار ديگر آن شيطان بزرگ سابق نيست؟ هرگز يادم نمي رود آن حالت حزن و اندوهي را كه ايشان در غم از دست رفتن امام راحل و عظيم الشأن پيدا كرده بود. در خرداد سال 1368، در اولين روزهاي پس از رحلت جانسوز حضرت امام (ره) مراسمي در حرم حضرت معصومه (س) برپا بود و نگارنده توفيق حضور در آن مراسم را داشت. همه گريان بودند و عزادار و ناگهان صداي گريه ها بلندتر شد، زيرا كسي از جمعيت، تحت تأثير بر سر و صورت زدن هاي آقاي صانعي قرار گرفت كه همانند مادران فرزند از دست داده بي تابي مي كرد. آن روز، گرچه تحمل رحلت رهبر كبير انقلاب بسيار سخت بود، لكن براي افرادي چون حقير ديدن اين قبيل صحنه ها آرامش بخش بود. اينگونه مي پنداشتم كه با وجود اين قبيل افراد، راه و خط امام (ره) در جامعه پايدار خواهد ماند. واقعاً هرگز به ذهنم خطور نمي كرد كه روزي برسد و همين آقاي صانعي با عنوان جذاب «فقيه نوانديش» در مقابل ديدگاه هاي حضرت امام (ره) در خصوص امريكا سخن بگويد. شايد «نوانديشي» به خاطر همين تغيير در مواضع نسبت به گذشته باشد. آقاي صانعي در دهه اول انقلاب، داراي مواضع صريح، شفاف و قاطع عليه شيطان بزرگ بود. حال چه شده است كه ايشان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه «نيويورك تايمز» در پاسخ به سؤالي مبني بر بهبود رابطه ايران و امريكا مي گويد:«نظر آنها كه سياست را خوب مي فهمند اين است كه بايد انجام شود، دشمني خوب نيست و نتيجه اي ندارد.» ايشان در بخش ديگري از اين مصاحبه و در پاسخ به سؤال ديگري، ضمن اشاره به ويژگي هاي شخصيتي «نلسون ماندلا» و رفتار او پس از فروپاشي نظام آپارتايد، مي گويد:« امروز هم معتقدم دولتمردان ايران و امريكا و سايرين با هم، مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگي كنند!»

آيا مي توان تصور كرد كه ظالم و مظلوم، گرگ و ميش و سلطه گر با تحت سلطه، با گذشت از يكديگر، دوستانه زندگي كنند؟ آيا اين نوع تجويز، ريشه در آموزه هاي ديني و تفكر و انديشه ناب اسلامي دارد، يا از اسلام امريكايي سرچشمه مي گيرد؟

خط امام، استكبارستيزي و ايستادن در مقابل امريكاست، دوستي با امريكا، گذشتن از امريكا، دست برداشتن از دشمني و مبارزه با امريكا، آن هم در حالي كه امريكا همچنان عليه ملت مسلمان و انقلابي ايران و جمهوري اسلامي و ديگر مسلمانان و آزاديخواهان ظلم مي كند، با كدام يك از معيارها و ملاك هاي خط امام و اسلام ناب محمدي (ص) انطباق دارد؟

اينجاست كه براي تحليل آنچه رخ داده و تغييري كه حاصل شده، بايد در اين جمله حضرت امام (ره) تأمل بيشتري كرد كه مي فرمايند:«بزرگ ترين فرق روحانيت و علماي متعهد به اسلام با روحاني نماها، در همين است كه علماي مبارز اسلام، هميشه هدف تيرهاي زهراگين جهانخواران بوده اند و اولين تيرهاي حادثه، قلب آنان را نشانه رفته است ولي روحاني نماها در كنف حمايت زرپرستان دنياطلب، مروج باطل يا ثناگوي ظلمه و مؤيد آنان بوده اند.»

آري، با اين اوصاف است كه آن راز برملا مي شود كه چرا در ساليان اخير، شبكه هاي ماهواره اي استكباري و صهيونيستي ، در برابر علماي راستين و ثابت قدم در خط امام و اسلام ناب محمدي (ص)، موضع تخريبي داشته و در نقطه مقابل به تبليغ و ترويج برخي ديگر تحت عنوان «مرجعيت شيعه» مي پردازند!

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن