تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820501280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ظروف استيل و گالوانيزه استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از ظروف استيل و گالوانيزه استفاده شود
كارشناس مسئول آزمايشگاه كنترل مواد غذايي معاونت غذا و داروي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور گفت: براي نگهداري عسل در حجم زياد ظروف استيل و گالوانيزه و براي مصارف خانگي ظروف شيشه‌اي، لعابي و سفالي توصيه مي‌شوند.


بهاره بيارجمندي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: PH عسل برابر چهار و به‌شدت اسيدي است،‌ بنا بر اين بايد از نگهداري آن در ظروف فلزي خودداري كرد.

وي بيان داشت: چون بعد از مدتي فلز را خورده، فاسد شده و ذرات فلز كه به همراه عسل وارد بدن مي‌شود، براي انسان مضر است.

كارشناس مسئول آزمايشگاه كنترل مواد غذايي معاونت غذا و داروي دانشكده اظهار داشت: ظرف عسل را نبايد درباز در اتاق يا يخچال نگه داشت ‌زيرا عسل، ‌آب موجود در هوا را به شدت به خود جذب كرده و پس از مدتي، رقيق و آبكي مي‌شود.

بيارجمندي ادامه داد: عسل، بوهاي خارجي را خيلي زود به خود جذب مي‌كند بنابراين نبايد آن را نزديك مواد غذايي معطر مانند ادويه‌ها، ماهي‌هاي دودي و … نگه داشت.

وي با بيان اينكه در نزد عامه عسل متبلور شده و شكرك‌زده عسل تقلبي شناخته مي‌‌شود كه اين باور صحيح نيست، گفت: فروشندگان عسل براي از بين بردن شكرك و جلوگيري از متبلور شدن آن عسل را به مدت نيم ساعت در درجه حرارت حدود 65 درجه سانتي‌گراد نگه داشته و سپس آن را سرد كرده و بسته‌بندي مي‌كنند تا عسل آن‌ها شكرك نزند.

كارشناس مسئول آزمايشگاه كنترل مواد غذايي معاونت غذا و داروي دانشكده خاطرنشان كرد: حرارت دادن عسل همه ذرات جامد موجود را به مايع تبديل مي‌كند و مانع شكرك‌زدن عسل مي‌شود.

بيارجمندي اضافه كرد: بهترين دما براي نگهداري عسل دماي 7 تا 12 درجه سانتي‌گراد است./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن