تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819513964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مددجويان بهزيستي در اولويت اعزام به خارج/ استفاده از ظرفيت رايزنان اقتصادي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مددجويان بهزيستي در اولويت اعزام به خارج/ استفاده از ظرفيت رايزنان اقتصادي ايران
رييس هيأت مديره انجمن صنفي كاريابي‌هاي بين‌المللي سراسر كشور از پيگيري صدور كارت اشتغال افراد اعزام شده به خارج خبرداد و بر ضرورت استفاده از ظرفيت رايزنان اقتصادي مستقر در دفاتر نمايندگي ايران تاكيد كرد.

حسن كرباسي به خبرنگار تعاون و اشتغال ايسنا، گفت: يكي از اقدامات بسيار خوبي كه در سالهاي گذشته در حوزه اشتغال خارج از كشور صورت پذيرفت، انعقاد تفاهم‌نامه همكاري سه جانبه بين وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان توسعه تجارت ايران و انجمن صنفي كاريابي‌هاي بين المللي سراسر كشور بود.

وي افزود: عليرغم نبود هرگونه اجبار يا وظيفه ذاتي قانوني، سازمان توسعه تجارت با مساعدت بسيار مطلوب و درك والا نسبت به جايگاه اين صنعت در دنيا، ضمن مصوب كردن صنعت اعزام نيروي كار به خارج از كشور در چارت سازماني خود در قالب صدور خدمات فني و مهندسي، نسبت به حمايتهاي قانوني و پيش‌بيني مشوق‌هاي لازم فعالان اين حوزه گام‌هاي خوبي برداشته است.

*اولويت اعزام مددجويان تحت پوشش بهزيستي به خارج

كرباسي به انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با كميته امداد امام خميني (ره)، اشاره كرد و گفت: به موجب اين تفاهم‌نامه مقرر شده تا كميته امداد امام خميني (ره)، با بهره‌گيري از امكانات خود در برخي از كشورها ما را در جهت شناسايي فرصتهاي شغلي و همكاري با كشورهاي نيرو پذير ياري كند، در مقابل مراكز كاريابي خارجي سراسر كشور نيز متعاقباً نسبت به برنامه‌ريزي لازم و اولويت اعزام مددجويان تحت پوشش نهاد مذكور همكاري لازم را صورت دهند.

رييس هيأت مديره انجمن صنفي كاريابي‌هاي بين‌المللي كشور (اصكابا) ارائه طرح تبادل سوابق بيمه‌اي كارجويان در حال اشتغال در خارج از كشور، پيگيري صدور كارت اشتغال افراد اعزام شده به خارج و برنامه‌ريزي براي آموزش متقاضيان اعزام به خارج كشور فاقد مهارت را از ديگر اقدامات صورت گرفته اين انجمن در حوزه اشتغال خارج از كشور برشمرد و حوزه اشتغال خارج از كشور را نيازمند برنامه‌ريزي دقيق و شفاف دانست.

*استفاده از ظرفيت رايزنان اقتصادي ايران

وي در عين حال بر ضرورت استفاده از ظرفيت رايزنان اقتصادي خارج كشور تاكيد كرد و گفت: در راستاي گسترش همكاري با سازمان توسعه تجارت، درصدديم با توجه به اجراي سياست اقتصاد انقباضي در كشور و هزينه‌هايي كه ممكن است با اعزام وابستگان كار به دولت تحميل شود، از ظرفيت رايزنان اقتصادي مستقر در دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران بهره‌مند شويم.

كرباسي از پيگيري تفاهم‌نامه‌هاي قبلي با كشورهاي نيرو پذير دنيا خبر داد و گنجاندن مبحث اعزام و تبادل نيروي كار در دستور كار هيأتهاي اعزامي تجاري و برنامه‌ريزي براي اجراي همايش‌ها و سمينارهاي سالانه با حضور دست اندركاران اين حوزه را از جمله اقدامات در دست اجراي اين انجمن عنوان كرد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن