تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804492794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب «حق المبين» از بهترين رد‏يه‌ها عليه بهائيت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كتاب «حق المبين» از بهترين رد‏يه‌ها عليه بهائيت است
كتاب «حق المبين» اثر مرحوم آيت‌‌الله احمد‌بن محمد على‌ بن محمدكاظم شاهرودى، يكى از بهترين و مفصل‌ترين رد‏يه‌هايى است كه عليه فرقه ضاله بهائيت نگاشته شده است

به گزارش خبرگزاري مهر، با ظهور فرقه ضاله بابيت (1235 ـ 1266ق) و به تبع آن مولود نامشروع آن، فرقه ضاله بهائيت، برخي از عامه مردم به علل مختلف چون ادعاهاي اوليه آنان، مثل ادعاي ياري امام عصر(عج) با عنوان باب و واسطه آن حضرت، برداشتن احكام حرام، استناد به ظاهر برخي از آيات و روايات و استضعاف فكري، فريب مدعيات آنان را خورده و به آئين باطلشان روي آوردند.

معرفي اثر

كتاب «حق المبين» اثر مرحوم آيت‌‌الله احمد‌بن محمد على‌ بن محمدكاظم شاهرودى، يكى از بهترين و مفصل‌ترين رد‏يه‌هايى است كه عليه اين فرقه ضاله نگاشته شده است. شبهات مخالفان در عصر مؤلف ـ كه تاكنون نيز به‌ شدت تبليغ و ترويج مى ‏شود ـ عمدتاً از سوى فرقة منحرف بابى و بهائى بوده است.

مؤلف ابتدا در اثبات نبوت و خاتميت پيامبر اسلام(ص) و نقد بهائيت كتاب راهنماى دين را نوشت. سپس با مشاهده سه كتاب: ايقان حسينعلى نوري، الفرائد از ابوالفضل گلپايگانى و كتاب دلائل العرفان حيدر على اصفهانى ـ كه به تبليغ و اثبات فرقة منحرفه بهائيت، آن هم با تمسك به قرآن كريم و روايات پرداخته بودند ـ تصميم مى ‏گيرد با نوشتن كتاب مستقل و جامعى، سستى كتب مزبور را نشان دهد، از اين رو كتاب حق المبين را به رشته تحرير درآورد.

«حق المبين» نخستين‌بار در سال 1334ق. در تهران منتشر شد.

مرحوم آيت‌الله‏ شاهرودى از جهت روش مطالعاتى، انديشور و محققى جامع است كه در علوم مختلف چون تفسير، فقه، اصول، حديث، تاريخ، فلسفه، عرفان و ادبيات صاحب نظر و ديدگاه مى ‏باشد و در تحقيق و پژوهش خصوصاً در اين كتاب از علوم مذكور نهايت استفاده را كرده و مى ‏توان مدعى شد كه علت يا يكى از علل عمق پژوهش ايشان، تخصص در علوم مزبور بوده است.

وى برخلاف برخى محققان از علوم عقلى مثل فلسفه و عرفان در اثبات مدعاى خود يا نقد فرضيه رقيب استفاده نمود، لذا از آنجا كه در كتب فرقه ضاله گاه به گفته‏ هاى فلاسفه، عرفا و صوفيان استناد شده در صفحات متعدد خواننده را به آثار محى الدين عربى مانند فتوحات، فصوص و شرح آن، آثار صدرا چون اسفار و آثار فيض كاشانى نظير: عين اليقين، حق اليقين والكلمات المكنونهًْ ارجاع مى ‏دهد.

وى همچنين با احاطه ‏اى كه بر عرفان دارد، به نقد متقن و جامع بنيان فرقه منحرف بابيت و بهائيت در توصيف ادعاى على ‏محمد شيرازى و حسينعلى نورى بر مظهريت الهى و وحدت مظاهر مى‏ پردازد.

اين اثر از يك مقدمه، سه مقاله و يك خاتمه تركيب يافته است: در مقاله اول به اثبات زنده بودن مهدى موعود(عج) از طريق استناد به 300 فقره اخبار، زيارات و ادعيه پرداخته است. در مقاله دوم تعارض ادعاهاى بابيت و بهائيت با اصل خاتميت تبيين شده و مؤلف با آيات و روايات مختلف به تقرير و اثبات اصل خاتميت و نقد شبهات فرقه ضاله پرداخته است. نويسنده در مقاله سوم نخست اصول و عقايد ادعايي فرقه ضاله بابيت و بهائيت (انكار اعجاز، كتاب، استقامت، معجزه، ادعاى ظهور و مظهريت الهى، التزام به عدم تحريف تورات و انجيل) را تبيين كرده، آنگاه با ادله متقن عقلى و نقلى به نقد اصول ادعائى پرداخته و آنها را مورد جرح و كالبدشكافى قرار داده است.

خاتمه كتاب نيز مشتمل بر شش فراز است: 1. نقد تطبيق ظهور نجمين بر احسائى و رشتى، 2. معارضه با باب و بهاء، 3. اعتقاد اهل سنت به مهدى موعود، 4. امراض مزمنه بابيان، 5. ادله بابيه و مبانى فاسد آن، 6. نصيحت مرتدان.

اين كتاب سه شنبه 25 آذرماه با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي و محمدحسن قدردان قراملكي مصحح اين اثر طي مراسمي در پژوهشكده باقرالعلوم(ع) رونمايي شد.

كد خبر: 2197696

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۰۹:۰۰

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن