تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818974478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي توافق ژنو و تحريم‌هاي جديد در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: بررسي توافق ژنو و تحريم‌هاي جديد در مجلس
عضو هيئت رئيسه مجلس از بررسي توافق ژنو و تحريم‌هاي جديد در مذاكرات غير رسمي نمايندگان مجلس در هفته آينده خبر داد و گفت: اگر ضرورت پيدا كند، ممكن است بررسي اين توافق در دستوركار رسمي نيز قرار گيرد.
تسنيم: شاهين ميرمحمد صادقي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال تحريم‌هاي جديد از سوي وزارت خزانه‌داري آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: به طور قطع مجلس نسبت به توافق ژنو حساس است.

وي افزود: اعمال تحريم‌هاي بيشتر از سوي آمريكا باعث شده تا افكار عمومي دنيا و به خصوص ملت‌هاي مسلمان بيش از گذشته به اين كشور بي اعتماد شوند.

عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه اظهارداشت: ما از ابتدا، همان مطلبي را كه مقام معظم رهبري فرموده بودند، باور داشتيم، به طوريكه ايشان فرمودند كه ما با مذاكره مخالف نيستيم، اما به نتيجه آن نيز خوش‌بين نيستيم.

ميرمحمد صادقي با بيان اينكه فرمايش رهبر انقلاب برداشت بسياري از افراد جامعه است، تأكيد كرد: اين برداشتي است كه در طول بيش از 30 سال از رفتارهاي آمريكا در ذهن و دل مردم ما نقش بسته و آن‌ها متوجه شده‌اند كه ابرقدرت‌ها و به خصوص آمريكا‌يي‌ها و متحدانش خيلي به تعهداتشان پايبند نيستند، بلكه آن‌‌ها متناسب با شرايطي كه برايشان فراهم مي‌شود، عهد و پيمان‌هايشان را مي‌شكنند و به راحتي زير آن مي‌زنند.

وي تصريح كرد: مثال واضح آن، برخورد دوگانه و چندگانه غربي‌ها با حقوق بشر، خلع سلاح شيميايي و حقوق ملت‌هاست. آن‌ها تا جائيكه به نفعشان است، به تعهدات پايبندند، اما در جايي كه به ضررشان باشد، بنابه مصلحت و منافعشان، آن را تغيير و تأويل مي‌كنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان با صداقت كامل وارد مذاكرات شده است، افزود: سياست‌مداران جمهوري اسلامي ايران بنابه مصالحي كه نظام تشخيص داد و با اذن رهبر انقلاب، وارد مذاكرات هسته‌اي با اعضاي 1+5 شدند البته در اين چارچوب صادقانه عمل كردند و بر هر چيزي كه گفته بودند، متعهد شدند و به هر چيزي كه گفته‌اند نيز، عمل خواهند كرد.

ميرمحمد صادقي افزود: ما صادقانه در اين مذاكرات هستيم و تا جاييكه براي ما مشخص شود كه پيش رفتن در مذاكرات معقول بوده و به مصلحت است، اين مذاكرات را ادامه داده و پيش مي‌‌‌رويم.

وي ادامه داد: ما بايد بدانيم كه آمريكا، همان كشوري است كه جنايت‌هايي را مرتكب شده، حقوق بشر را ملعبه خودش قرار داده و به نام دفاع از حقوق بشر، عروسي‌ها را در عراق و افغانستان به عزا تبديل مي‌كند و مردم بي دفاع را به خاك و خون مي‌كشد.

عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه نمايندگان مردم در خانه ملت و دلسوزان نظام، موضوع توافق ژنو را با دقت رصد مي‌كنند، اظهار داشت: مجلس كاملا مراقب است و هر جايي كه فكر كند كه ضرورت دارد به جمع‌بندي برسد، با سؤالات، پيشنهادات و تذكرات، تيم مذاكره‌كننده و دولت را در جهت حمايت از منافع ملي مورد بازخواست و پرس‌وجو قرار مي‌دهد، البته مجلس همواره از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي حمايت‌هاي لازم را داشته و در آينده نيز خواهد داشت.

ميرمحمد صادقي با اشاره به اينكه ما قطعا آمريكايي‌ها را به بي اعتمادي مي‌شناسيم، اما در اين مذاكرات بايد صبر كنيم كه جوانب كار كاملا روش شود، افزود: به طور قطع بي‌اعتمادي به آمريكايي‌ها براي مردم جهان با اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي بيش از گذشته روشن شده كه مجلس در اين زمينه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وي در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: توافق ژنو با رويكرد اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران پس از اين توافق، در مذاكرات غيررسمي نمايندگان مجلس در هفته آينده قرار مي‌گيرد، البته اگر ضرورت پيدا كند، ممكن است كه در دستوركار رسمي نيز قرار گيرد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن