تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805841146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آردي ؛ كوچكترين ترك كننده سيگار


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: آردي ؛ كوچكترين ترك كننده سيگار


اردي يك كودك 4 ساله است. او نه فرزند يك بازيگر هاليوودي و نه فرزنديك ورزشكار اسطوره‌اي است كه عكسش در صفحات مجلات منتشر شود اما اين كودك چهار ساله از دو سال قبل خيلي مشهور شده است.
تنها دليل شهرت آردي و اينكه خبرنگاران به دنبال مصاحبه با او و خانواده‌اش هستند اين است كه او از دو سال قبل و در حالي كه تنها دو سال سن داشت سيگار مي‌كشيد، روزي دو پاكت، اما حالا با گذشته دو سال از آن زمان خبرنگاران به دليل ديگر به دنبال اين كودك اندونزيايي هستند؛ آردي سيگار كشيدن را ترك كرده است.
فقط يك مارك مشهور
ماجراي زندگي اين كودك اندونزيايي و عكس‌هاي او از دو سال قبل و هنگامي به رسانه‌ها راه يافت كه خبرنگاراني در يكي از گزراش‌هاي خود درباره زندگي سيگار كشيدن، حالا روزي دو پاكت سيگار مي‌كشد. طولي نكشيد كه خبرنگاران بسياري به سراغ اين كودك و خانواده‌اش رفتند و با آنها مصاحبه كردند. مادر كودك در مصاحبه با خبرنگاران گفت كه فرزندش فقط علاقه به يك مارك مشهور سيگار دارد و اگر بدون سيگار بماند شده و با داد و بيداد سرش را به ديوار مي‌كوبد.
«محمد ريزال» پدر اين كودك هم در مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتدپرس در حالي كه مي‌خنديد گفت: «من نسبت به سلامت پسرم نگران نيستم. او كاملاً سالم و سلامت به نظر مي‌رسد، او خيلي عاشق سيگار كشيدن است به طوري كه وقتي او را از كشيدن سيگار منع مي‌كنيم پاهايش را به زمين مي‌كوبد. و گريه مي‌كند. او واقعاً به سيگار معتاد است.
با انتشار گزارش‌هاي رسانه درباره زندگي اين كودك، واكنش‌هاي تندي نسبت به اين موضوع ابراز شد، اين در حالي بود كه خانواده اين كودك، به كار فرزندشان به عنوان يك كار خارق‌العاده و جالب نگاه مي‌كردند.
«ستوموليادي» - رئيس كميسيون حمايت از كودكان اندونزي - در اين باره مي‌گويد: «پدر و مادر آردي سيگاري هستند و به همين خاطر، فرزندشان به كشيدن سيگار معتاد شده است، رفتار والدين بر كودكان اثر مستقيم مي‌گذارد و به همين دليل سريعاً بايد قانوني براي جلوگيري از گرايش كودكان به سيگار وضع شود.»
سيگار نكشد ماشين بگيريد
كميسيون حمايت از كودكان اندونزي براي تشويق خانواده آردي جهت اقدام براي ترك اعتياد فرزندشان به آنها پيشنهاد داد كه اگر آنها تلاش كنند كودكشان سيگار كسيده را ترك كند يك ماشين به آنها جايزه مي‌دهد، البته اگرچه اين خانواده براي كمك به ترك سيگار توسط فرزندشان جايزه‌اي اختصاص يافت اما براي آنكه آنها دوباره كودكشان را براي سرگرمي به سيگار معتاد نكنند، دستور بازداشت پدر آردي هم صادر شد چرا كه او احتمالاً سيگار كشيدن را به فرزند خود ياد داده بود و البته شايد هم مادرش
آردي را نجات بدهيد
انتشار تصاويري از سيگار كشيدن اين كودك در حالي كه سوار بر سه‌چرخه‌اش بود موجب نگراني شديد مقامات اين كشور شد و آنها را مصمم كرد تا به مبارزه جدي با معضل استعمال دخانيات در كودكان از جمله آردي بپردازند.
بعد از آن بود كه گروهي از پزشكان سعي كردند با استفاده از روش‌هاي ترك اعتياد سيگار، به اين كودك كمك كنند تا ادتمرگبارش را ترك كند، آردي با شركت در جلسات بازي درماني در مدت چند ماه توانست سيگار كشيدن را كنار بگذارد و براي اولين بار زندگي يك كودك معمولي را تجربه كند.
در دوره درمان، چند روان‌شناس به مادر اين كودك مشاوره مي‌دادند تا با آموزش خطرات مصرف سيگار به فرزندش و همچنين مشغول كردن ذهن او، فرآيند ترك سيگار را سرعت ببخشد و بالاخره او موفق به ترك سيگار شد اگرچه كه مادر آردي مي‌گويد: «هنوز هم آدم‌هاي بيكاري هستند كه به فرزندم پيشنهاد مي دهند سيگار بكشد تا آنها با ديدن سيگار كشيدن او بخندند و با تلفن‌هاي همراه‌شان از او فيلم بگيرند، اما ديگر اين كار را نمي‌كند.
يكي از كارشناسان گروه درماني آردي به نام «دكتر كاك ستو» به طور مرتب خانواده آردي را ملاقات م‌يكند تا از دور ماندن آردي از سيگار اطمينان حاصل كند. در حقيقت دكتر ستو، اصلي‌ترين مشوق آردي براي دور ماندن از سيگار است.
مادر 28 ساله آردي در اين‌باره مي‌گويد: «آردي در پاسخ غريبه‌هايي كه به او سيگار مي‌دهند كه من دكتر كاك‌ستو را دوست دارم او از اينكه من دوباره سيگار كشيدن را شروع كنم و مريض شوم ناراحت مي‌شود پس من اين كار را نمي‌كنم.»
دو سال بعد
حالا دو سال از زماني كه آردي تلاش براي ترك سيگار را آغاز كرد مي‌گذرد به گفته مادرش او حالا ديگر سيگار نمي‌كشد و به همين دليل خبرنگار خبرگزاري اي بي سي به محل زندگي آردي سفر كرده تا از اوضاع جديد او آگاه شود.
«ما او را خارج از خانه با ظاهري آشفته و نامرتب ديديم. او در يك كلبه كوچك همراه با پدر و مادرش زندگي ‌مي‌كند، آنها خيلي فقيرند.» گزارش خبرنگاران اي‌بي‌سي با اين اطلاعات درباره زندگي اين كودك شروع مي‌شود.
مادر آردي به خبرنگار اي‌بي‌سي مي‌گويد: «ترك سيگار براي فرزندم كار آساني نبود ولي خوشبختانه او توانست سيگار را كنار بگذارد اما هنوز هم گهگاه دلش براي سيگار كشيدن تنگ مي‌شود. گاهي اوقات او براي آنكه به حرفش گوش كنيم ما را تهديد مي‌كند كه سيگار مي‌كشد و مي‌گويد مثلاً اگر برايم اسباب‌بازي نخريد، دوباره سيگار مي‌كشم.»

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن