تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802689005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه كتاب محبان امام حسين(ع) در جاسك افتتاح شد/ برگزاري همايش عفاف و حجاب در حاجي آباد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نمايشگاه كتاب محبان امام حسين(ع) در جاسك افتتاح شد/ برگزاري همايش عفاف و حجاب در حاجي آباد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: افتتاح نمايشگاه كتاب محبان امام حسين (ع) در جاسك، برگزاري همايش عفاف و حجاب در حاجي آباد، اعزام پيرغلامان امام حسين (ع) شهرستان سيريك به حرم مطهر رضوي و ... از جمله اخبار فرهنگي استان هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك از افتتاح نمايشگاه بزرگ كتاب محبان امام حسين (ع) در اين شهرستان خبر داد.

عبدالرحمن لشكري زاده عنوان كرد: اين نمايشگاه با هدف ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني و افزايش ميزان مطالعه در شهرستان جاسك برپا شده است.

وي ادامه داد: در اين نمايشگاه كتاب هاي مذهبي مناسبي ارائه شده كه فرصت خوبي را براي آشنايي مردم و به خصوص نسل جوان با كتب مذهبي ايجاد كرده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك افزود: بايد با برگزاري چنين برنامه هايي نقش و اهميت كتاب و مطالعه در پيشرفت و افزايش آگاهي براي مردم به درستي تبيين مي شود تا در اين زمينه فرهنگ سازي مناسبي صورت گيرد.

لشكري زاده خاطرنشان كرد: ترويج صحيح فرهنگ مطالعه و گرايش مردم به سمت كتاب نيازمند آسيب شناسي و انجام كارشناسي است تا راهكارهاي مناسبي در اين زمينه در نظر گرفته شود.

وي تصريح كرد: در نمايشگاه كتاب محبان امام حسين (ع) دو هزار و 500 عنوان كتاب در قالب شش هزار جلد با موضوعات عاشورايي، علمي، فرهنگي، هنري و اجتماعي و ... عرضه شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك گفت: اين نمايشگاه در ايام ماه صفر داير خواهد بود و تخفيف20 تا 30 درصدي نيز براي علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

5 پيشكسوت و فعال برتر حوزه و دانشگاه در هرمزگان تجليل مي شوند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: در همايش وحدت حوزه و دانشگاه، از پنج نفر از پيشكسوتان و فعالان برتر حوزه و دانشگاه در استان هرمزگان تقدير خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين حسين مرشدي در نشست هماهنگي برگزاري همايش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس، عنوان كرد: اين همايش توسط مركز علمي كاربردي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه روز چهارشنبه 27 آذر ماه سال جاري در فرهنگسراي طوبي بندرعباس برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: محورهاي اين همايش شامل همبستگي علمي ميان حوزه و دانشگاه و همچنين تجليل از پژوهشگران برجسته حوزه و دانشگاه در استان هرمزگان است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان خاطرنشان كرد: در اين همايش از پنج نفر از پيشكسوتان و فعالان برتر حوزه و دانشگاه در استان هرمزگان تقدير خواهد شد و همچنين پژوهشگران برتري كه پژوهش هايي را در حوزه هاي فرهنگ، معارف اسلامي، علوم قرآني، بيداري اسلامي و انقلاب اسلامي انجام داده اند، در اين همايش مورد تقدير قرار مي گيرند.

حجت الاسلام والمسلمين مرشدي در ادامه سخنان خود روز وحدت حوزه و دانشگاه را از يادگارهاي ارزشمند حضرت امام خميني (ره) دانست و افزود: وحدت ميان حوزه و دانشگاه يكي از اساسي ترين، پيچيده ترين و عميق ترين مسائل جامعه اسلامي محسوب مي شود.

وي با اشاره به نقش و تلاش هاي شهيد مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: شهيد مفتح از جمله افرادي بود كه در راه تحقق بخشيدن به آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي در راستاي ايجاد وحدت ميان دو قشر مهم حوزوي و دانشگاهي فعاليت كرد و به مناسبت مجاهدت ايشان در راه تحقق وحدت ميان حوزه و دانشگاه، روز شهادت آيت الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه ناميده شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پيشرفت اين دو قشر فرهيخته مي شود و الگوي ايراني اسلامي، در سايه وحدت حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد.

نمايشگاه كتاب شهرستان حاجي آباد افتتاح شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد از افتتاح نمايشگاه كتاب شهرستان حاجي آباد خبر داد.

حميدرضا خراساني پور هدف از برپايي نمايشگاه كتاب در شهرستان حاجي آباد را افزايش سطح مطالعه و ترويج فرهنگ كتابخواني در اين شهرستان عنوان كرد و افزود: مطالعه و خواندن كتاب نقشي اساسي در توسعه و پيشرفت كشور دارد و بايد اين مسئله مهم مورد توجه قرار گيرد و با برنامه‌هاي تشويقي و فرهنگي نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه كتاب سوق دهيم.

وي مطالعه را يكي از مهم ترين ابزارهاي توليد علم عنوان كرد و افزود: جهش توليد علم در كشور نتيجه مستقيم توسعه شاخص هاي مطالعه است و ترويج فرهنگ مطالعه مفيد در ميان خانواده ها از نيازهاي ضروري جامعه است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد ادامه داد: براي افزيش ميزان مطالعه و كتابخواني راه ‌هاي مختلفي وجود دارد، كه يكي از بهترين برنامه‌ها و راه‌ها براي رسيدن به اين هدف، برپايي نمايشگاه هاي كتاب است.

خراساني پور خاطرنشان كرد: با برپايي نمايشگاه هاي كتاب شرايط خوبي براي دسترسي مناسب مردم به كتاب فراهم مي شود.

وي گفت: در نمايشگاه كتاب شهرستان حاجي آباد شش هزار عنوان كتاب با موضوعات متنوع مذهبي، علمي، تاريخي و ... در قالب 18 هزار جلد و همچنين نرم افزارهاي مختلف عرضه شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد يادآور شد: بايد با همكاري و تعامل مناسب ميان ادارات و بهره گيري از مشاركت مردم، زمينه توسعه فرهنگي جامعه را فراهم كنيم.

پيرغلامان امام حسين (ع) شهرستان سيريك به حرم مطهر رضوي اعزام شدند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيريك گفت: بيش از 50 نفر از فعالان فرهنگي و پيرغلامان و ذاكران امام حسين (ع) شهرستان سيريك با بدرقه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام شدند.

مصطفي كريمي زاده عنوان كرد: ذاكران و پيرغلامان امام حسين (ع) شهرستان سيريك كه بيش از چند دهه در هنر آئيني تعزيه و نوحه خواني و اجراي مراسمات ماه هاي محرم وصفر و سوگواري سالارشهيدان، فعاليت داشته اند، به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام شدند.

وي ادامه داد: پيرغلامان اصلي ترين نيروي موثر در برنامه هاي مذهبي ماه هاي محرم و صفر هستند و بايد براي اين خدمات خالصانه از آنان تجليل كرد.

شايان ذكر است؛ مراسم بدرقه اين پيرغلامان و ذاكران امام حسين (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمين حسين مرشدي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان و جمعي از ديگر مسئولان برگزار شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در حاشيه اين مراسم عنوان كرد: علاوه بر انجام فعاليت هاي فرهنگي و هنري، اجراي برنامه هاي ديني و مذهبي بخش زيادي از فعاليت هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان را تشكيل مي دهد، كه چنين برنامه هايي در اين راستا برگزار مي شود.

وي ادامه داد: با اين حركت مذهبي، گوشه اي از زحمات و تلاش هاي پيرغلامان و ذاكران امام حسين (ع) جبران و از آنان تقدير خواهد شد.

گفتني است، اين سفر با حمايت موسسه فرهنگي وقرآن وعترت آل ياسين ميناب و هماهنگي و برنامه ريزي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان سيريك برگزارشد.

همايش عفاف و حجاب در حاجي آباد برگزار شد

همايش عفاف و حجاب با عنوان "زيبنده ترين زينت زن" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد در اين شهرستان برگزار شد.

حميدرضا خراساني پور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد در اين همايش با تاكيد بر اهميت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامي، عنوان كرد: حجاب و عفاف يك دستور ديني و از مسائل مهم و كليدي جامعه ماست و با بسياري از مسائل پيوند خورده و داراي ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شده است.

وي ادامه داد: حجاب و پوشش اسلامي يكي از اوامر انسان ساز الهي و يكي از احكام حيات بخش اسلام در زندگي طيبه است و اين امر منطبق بر فطرت بشر و مبتني بر نيازها و شرايط رواني او و زمينه ساز پوياپي و كمال انساني فرد و جامعه است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حاجي آباد افزود: رعايت حجاب نه تنها براي خود زن ارزش مي‌ آفريند، بلكه مي تواند خانواده، اجتماع و ... را نيز تحت تاثير قرار دهد و همان طور كه رعايت آن به عنوان يك امر ضروري مي تواند مفيد باشد،‌ عدم رعايت آن نيز پيامدهايي منفي را به همراه دارد.

خراساني پور خاطرنشان كرد: آنچه مي تواند جامعه اي را از آسيب ها شوم مصون داشته و حفظ كند، ترويج فرهنگ دقيق عفاف و تبيين ابعاد مختلف آن درجامعه است و با رعايت حجاب و عفاف از فروپاشي خانواده‌ها جلوگيري مي‌شود.

وي گفت: شناخت تاثير حجاب و نقش آن در كاهش آسيب اجتماعي مي‌تواند مسير حركت جامعه را به سوي ترقي و تعامل هموار سازد، به طوري كه با ارائه راه حل‌هايي به سلامت جامعه كمك مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين روح الله مختاري امام جمعه حاجي آباد نيز در اين همايش با اشاره به اهميت عفاف و حجاب، عنوان كرد: امروز دنيا به اين نتيجه رسيده كه بايد براي نجات جوامع به دين و معنويت بازگشت و در اين راستا بايد به مسئله عفاف و حجاب توجه بسياري شود.

امام جمعه حاجي آباد افزود: در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بايد امر به معروف و نهي از منكر فراگير شود چون اين مسئله اثرات مطلوبي به همراه خواهد داشت.

شايان ذكر است؛ در حاشيه اين همايش نمايشگاه عكس با موضوع عفاف و حجاب نيز افتتاح شد.

كد خبر: 2197923

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۲۱:۰۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن