تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819172810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب «امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كتاب «امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت» منتشر شد
كتاب «امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت» به همت مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما به چاپ رسيد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، كتاب امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت از 6 فصل اصلي مانند شرح حال، فضايل و مناقب، ويژگي‌هاي اخلاقي و سيره عملي، موضع‌گيري‌هاي سياسي و اجتماعي، امام حسين(ع) و واقعه عاشورا و سخنان حكيمانه تشكيل شده است.

شهادت امام حسين(ع)، ويژگي‌هاي موروثي، محيط خانوادگي تربيت، نقش رسول خدا(ص) در تربيت، تواضع در همنشيني با نيازمندان، عبوديت و بندگي حق، خانواده دوستي، علت برخورد نكردن معاويه با امام حسين(ع)، امام حسين(ع) ‌و مصلحت‌جويان، موضع امام حسين(ع) ‌برابر طرح ولايت‌عهدي يزيد، تصميم امام حسين(ع) ‌بر خروج عليه يزيد و مسير حركت امام حسين(ع) از مكه تا كربلا از جمله عناوين ارائه‌شده در زيرمجموعه فصل‌هاي اصلي اين كتاب است.

امام حسين(ع) يكي از كساني است كه امت، مأمور به دوستداري اوست، وي را مي‌توان سبط پيامبر اكرم(ص) و ريحانه او و سرور جوانان بهشتش ناميد، اين امام بزرگوار بزرگ‌ترين و مهم‌ترين قيام تاريخ را انجام داد و سر در راه هدف مقدسش نهاد و با ايثار جان، دين جدش را زنده كرد و در طول تاريخ، اسوه جهاد و ايثار براي مسلمانان شد.

در زمينه موضوع امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت كتاب‏هايي از سوي پژوهشگران گرانقدري به رشته تحرير درآمده كه جاي تقدير دارد ولي فرق كتاب حاضر با آن كتاب‏ها اين است كه در كتاب پيش‏رو سعي شده از مطالب اختلافي و حساسيت‏‌زا پرهيز شود و مطالب قابل ارائه در رسانه ملي ارائه شده است و از بيان جزئياتي كه اهميت چندان ندارد، خودداري شده است.

امام حسين(ع) سبط اصغر پيامبر گرامي اسلام(ص) و جزو اهل ‌بيت(ع) است، روايات فراواني در منابع روايي شيعه و سني درباره شأن و فضايل ايشان وارد شده كه نشان‌دهنده جايگاه والاي آن حضرت در ميان مسلمانان است.

رسانه ملي ‌وظيفه رشد اخلاقي و پالايش دروني افراد و ايجاد همدلي بين مسلمانان را بر عهده دارد و با پرداختن به اين اسوه‌هاي مشترك نقش مهم خود را ايفا كند.

كتاب «امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت» توسط علي‌ باقر شيخاني تاليف شده و با شمارگان هزار و 200 عدد و قيمت 40 هزار ريال به همت مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر شد./س

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن