تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت قرآن و عترت ارشاد خانه همه قرآنيان است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: معاونت قرآن و عترت ارشاد خانه همه قرآنيان است


حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا حشمتي، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا)، به بيان اولويت‌هاي اين معاونت پرداخت و گفت: پيشكسوتان و فعالان قرآني نيروهاي ارزشمندي در جامعه هستند و بايد از فكر و ايده اين سرمايه عظيم كشور در حوزه‌هاي مختلف به‌درستي استفاده شود.

كارهاي خوبي در عمر يك‌ساله معاونت قرآن و عترت شده است

وي ادامه داد: جامعه قرآني داراي ايده‌هاي خوبي است و دوستان ما در معاونت قرآن و عترت نيز در طي يك سالي كه از عمر اين معاونت مي‌گذرد، كارهاي خوبي انجام داده‌ و مقدمات كار را فراهم كرده‌اند؛ ارتقاء جايگاه مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآن به يك معاونت كار بسيار ارزشمندي بود. ضمن تشكر از رئيس‌جمهور محترم و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به بنده اعتماد كرده و مسئوليت اين معاونت را به من سپردند، بايد گفت كه اين منسب، امانتي الهي است كه بايد به نحو احسن از پس وظايف محوله آن برآمد.

ورود فرهنگ قرآني به جامعه؛ دغدغه معاونت قرآني

حشمتي عنوان كرد: دغدغه ما اين است كه چگونه فرهنگ قرآني در جامعه حاكم و وارد زندگي مردم شود و دستورات و فرامين قرآن كريم به چشم بيايد؛ تحقق اين هدف مهم نياز به كار تخصصي و همكاري صاحب‌نظران دارد.

قانون‌مداري در دستور كار معاونت

وي با اشاره به مسئوليت همزمان خود به عنوان دبيري شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور بيان كرد: در طول مديريت خود در مراكز مختلف همواره سعي كرده‌ام كه از لحاظ قانوني حسابرسي دقيق و شفافي در امور مالي داشته باشم و با اتكاء به آيين‌نامه‌‌هاي دقيق در جهت قانون حركت كنم؛ در اين شرايط يكي بودن و يا دوگانه بودن اين دو پست، تفاوت بسياري در اصل قضيه به وجود نمي‌آورد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بيت‌المال در دستان انسان امانت است و مهم اين است كه تابع مقررات نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم تا بتوانيم در اين حوزه‌ها نظام‌مند عمل كنيم؛ به عبارت ديگر يكي از اولويت‌هاي بنده، قانونمند عمل كردن است.

لزوم اعمال نگاه استراتژيك در حوزه معاونت

وي ضمن تاكيد بر بهره‌گيري از تجربيات همه صاحب‌نظران و پيشكسوتان قرآني كشور تصريح كرد: به نظر من اگر يك حافظ يا قاري مسئوليت اين حوزه را برعهده مي‌گرفت، علي‌رغم احترامي كه براي همه اين عزيزان قائل هستم، ولي باز ممكن بود مديريت همراه با كاستي‌هايي باشد؛ زيرا لازم است كه فرد مسئول، به اين عرصه نگاه استراتژيك داشته باشد. بنده عضو كارگروه تدوين برنامه‌هاي سوم، چهارم و پنجم توسعه در زمينه فرهنگي بودم و با اين حوزه‌ها آشنايي دارم. البته حتما در دوران مديريتم از نظرات تمامي كارشناسان بهره خواهم برد.

معاونت قرآن و عترت؛ خانه همه قرآنيان

اين مولف كتب ديني تصريح كرد: معاونت قرآن و عترت، خانه همه قرآنيان كشور است و به‌زودي خواهيد ديد كه اينجا متعلق به همه آنها است و حضور ما فقط تسهيل‌كننده راه آنها است و نظر صاحب‌نظران ارج نهاده مي‌شود.

ساماندهي نيروهاي معاونت فارغ از گرايش‌هاي سياسي

وي گفت: تيم اجرايي كه من هميشه با آنها كار كرده‌ام به پركاري و امين بودن مشهور هستند؛ وقتي كه اين مسئوليت برعهده من واگذار شود، هم از اين تيم و هم از تجربه دست‌اندركاران سال‌هاي گذشته در پيشبرد اهداف بهره خواهم برد و از بهترين افراد، فارغ از گرايش‌هاي سياسي آنها انتخاب خواهم كرد؛ اميدواريم هرچه سريع‌تر ساختار اين معاونت ساماندهي شود.

حس خدمت‌گذاري؛ كليدواژه موفقيت فعاليت‌هاي قرآني

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: عقيده من اين است كه حوزه قرآن، حوزه‌اي است كه فقط احساس خادم‌القرآن بودن به معناي واقعي كلمه مي‌تواند باعث رشد و تكاپوي فعاليت‌هاي اين حوزه شود و اگر كوچك‌ترين شبهه‌اي نسبت به فعالان اين حوزه پيش بيايد، به اين اهداف بلند آسيب وارد مي‌كند؛ اميدواريم اين مجموعه با نگاه خدمت‌گذار بودن و دور بودن از هوا و هوس و نفسانيات اداره شود.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن