تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804804397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضيح جهانگيري درباره برنامه توسعه روستاها


واضح آرشیو وب فارسی:الف: توضيح جهانگيري درباره برنامه توسعه روستاها
معاون اول رييس جمهور گفت: دولت يكي از اولويت‌هاي اصلي خود را توجه به روستاها هم به عنوان كانون اصلي توليد كشور و هم به عنوان بخشي از جمعيت جامعه قرار داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري،‌ اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور ظهر امروز ( سه شنبه) ‌در «گردهمايي مديران كل دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداريهاي سراسر كشور» كه در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد ، اظهار داشت: با وجود سهم فراوان روستاها در بخش توليد، تامين مواد غذايي و اشتغال كشور، شرايط دشوارتري در زندگي روستايي حاكم است و از نظر مسائل رفاهي از امكانات كمتري نسبت به شهرنشينان برخوردارند.

وي با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌هاي عمراني كه پس از انقلاب اسلامي در روستاها اجرا شده، خاطرنشان كرد: مناطق روستايي بيش از ۲۸ درصد جمعيت كل كشور را تشكيل مي دهد و دولت همچنان در مسير عمران روستايي تلاش مي كند تا شرايطي را كه براي يك زندگي مناسب روستايي نياز است فراهم كند. معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به مهاجرت بخشي از جمعيت روستاهاي كشور به شهرها تصريح كرد: پس از آنكه مشخص شد علت مهاجرت روستاييان به شهرها چيزي فراتر از موضوع توسعه عمراني است ، موضوع توسعه روستايي در ماده ۱۹۴ برنامه پنجم توسعه از جهات ديگري مورد توجه قرار گرفت.

وي افزود: بايد شرايط زندگي در روستاها از نظر سطح درآمد و كيفيت زندگي به گونه اي باشد كه روستاييان احساس نابرابري و تفاوت نسبت به زندگي شهري نداشته باشند و اگر هم در بخشهايي كمبود وجود دارد،مزيت هاي ديگر زندگي روستايي باعث شود كه روستاييان ماندن در روستاها را به زندگي شهري ترجيح دهند. معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه موضوع توسعه روستايي بايد بعنوان يك موضوع مهم مورد توجه قرار گيرد، از برگزاري اين گردهمايي و توجه به مسائل زندگي روستاييان ابراز خرسندي كرد و افزود: البته اين آغاز راه است و بايد اين حركت به شكل جدي تر و با پيشنهادات مشخص ادامه پيدا كند.

جهانگيري داشتن شغل و درآمد را يكي از نيازهاي اساسي روستاييان برشمرد و گفت: با فراهم شدن شرايط ادامه تحصيل در كشور، بسياري از جوانان شهري و روستايي از تحصيلات عالي برخوردارند و اين امر تمايل روستاييان به اشتغال در شهرها را افزايش داده است، بنابراين لازم است به اشتغال بعنوان يك موضوع مهم در روستا توجه شود و زمينه فراهم شدن كار مناسب براي جوانان مهيا گردد.

وي همچنين با اشاره به پيدايش شيوه هاي نوين كشاورزي و مكانيزه شدن اين بخش، خاطر نشان كرد: از آنجا كه بسياري از امور مربوط به كشاورزي با روشهاي مكانيزه انجام مي شود و بحران آب نيز اجازه زيركشت بردن زمينهاي جديد را نمي دهد، اشتغال نيروي انساني در بخش كشاورزي كاهش يافته و ايجاب مي كند اشتغالي جايگزين براي روستاييان تعريف شود.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر لزوم توسعه صنايع مرتبط با كشاورزي در اولويت اول صنايع غذايي و صنايع تبديلي در مراحل بعدي اظهار داشت: بايد شرايطي در روستاها فراهم گردد كه ايجاد صنعت در روستاها نسبت به شهرها سودآور تر باشد چرا كه در غيراين صورت مزاياي شهر بطور طبيعي صنعتگران را به سمت روستاها سوق نخواهد داد.

جهانگيري با تاكيد بر لزوم ايجاد امتيازات و مشوقهايي در جهت توسعه صنايع در روستاها براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان خاطر نشان كرد: در بودجه امسال ۱۵۰ ميليارد تومان براي كمك به توسعه زيربناهاي روستايي در نظر گرفته شده تا بتوانيم راهكارهايي براي توسعه صنعت در روستاها پيدا كنيم و توجيه اقتصادي طرح هاي روستايي را افزايش دهيم.

وي با تاكيد براينكه دولت به هيج عنوان نمي تواند اولويت خود را از توجه به روستاها كنار بگذارد تصريح كرد: دولت توسعه روستايي را بطور جدي و به عنوان يك كار اساسي پيگيري مي كند و علاوه بردرنظر گرفتن ۱۵۰ ميليارد تومان در بودجه سال ۹۳، ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر براي مجتمع هاي آبرساني روستاها در نظر گرفته و بودجه هاي ديگر را نيز در بخش راه و عمران روستايي نسبت به سالهاي قبل افزايش داده است.

معاون اول رئيس جهور با تاكيد بر اينكه بايد موضوع بهسازي روستاها را نيز بعنوان موضوعي جدي پيگيري كنيم گفت: نبايد با وقوع يك زلزله شاهد تلفات جدي انساني و مالي در روستاها باشيم و بايد گامهايي كه در سالهاي گذشته در جهت بهسازي روستاها و مقاوم سازي منازل روستاييان انجام شده را تقويت كرده و با شتاب بيشتر ادامه دهيم.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سه طرح پيشنهاد شده در جهت خدمت رساني بيشتر به روستاييان توسط مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور گفت: يكي از اين طرح ها تشكيل صندوق تامين مالي خرد روستايي است كه پست بانك ايران نيز در اين زمينه گام بلندي برداشته و اميدواريم با پتانسيل موجود در روستاها و توسعه مخابرات و خدمات الكترونيكي طي سالهاي اخير شاهد ارائه خدمات و امكانات بهتر به روستاييان باشيم.

وي همچنين به طرح ساماندهي حمل ونقل عمومي روستايي اشاره كرد و افزود:‌ كشور پتانسيل آن را دارد كه سازوكاري صحيح و مناسب براي حمل ونقل و جابجايي براي روستاييان فراهم كند كه متناسب با شان و منزلت مردم باشد. معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه دولت تدبير واميد با وجود محدوديت در منابع و بودجه، موضوع توسعه روستاهاي كشور را با جديت دنبال مي كند گفت: دولت يكي از اولويت هاي اصلي خود را توجه به روستاها هم به عنوان كانون اصلي توليد كشور و هم به عنوان بخشي از جمعيت جامعه قرار داده است.

دكتر جهانگيري از طرح بيمه حوادث روستاييان بعنوان يكي ديگر از طرح هاي مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور ياد كرد و گفت: البته دولت نسبت به توسعه بيمه همگاني و درماني براي كل كشور اهتمام دارد و در سال آينده نيز گام مهمي در اين زمينه برداشته خواهد شد. وي افزود: در خصوص بيمه حوادث روستاييان نيز اميدوارم اين بيمه بتواند بخش قابل توجهي از نگراني روستاييان را برطرف كرده و دولت نيز موانع پيش روي اجراي اين طرح را برطرف خواهد كرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن