تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدي: به اندازه‌اي كه بودجه مي‌گيريد محصول بدهيد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پورمحمدي: به اندازه‌اي كه بودجه مي‌گيريد محصول بدهيد
وزير دادگستري با اشاره به مطرح شدن بحث مشكلات بودجه در دستگاه‌ها، گفت: من مشكل بودجه نمي‌بينم، مشكل بودجه مشكل چندم ماست. ما قبل از بودجه مسائل ديگري داريم كه بايد به آن بپردازيم.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين پورممحمدي با اشاره به اهميت جايگاه مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك، گفت: من بيشتر به اهميت اين موضوع از نظر داخلي توجه دارم، چون ما مي‌خواهيم اثر داخلي آن را ببينيم و طبيعتا اين مساله اثر بيروني هم دارد.

وي افزود: ما اگر جايگاه مرجع را با تلاش همديگر تقويت كنيم يك اثر قابل توجه در حوزه داخلي خواهيم داشت؛ زيرا بحث كودك جزو كانوني‌ترين مباحث اجتماعي است و به خانواده به عنوان اصلي‌ترين نهاد اجتماعي ربط پيدا مي‌كند.

پورمحمدي با بيان اينكه پرداختن به موضوع حقوق كودك نشان دهنده جايگاه حقوق انسان در يك جامعه است، گفت: بناي ما در وزارت دادگستري اين است كه بر اين موضوع تاكيد داشته باشيم. يكي از مشكلات ما در كشور بحث پيگيري و هماهنگي‌هاست. ما اول بايد ظرفيت‌ها را بشناسيم و بعد از آنها استفاده كنيم و اين ظرفيت‌ها با استفاده از مراجع اين‌چنيني به فعليت مي‌رسد.

وزير دادگستري گفت: من با صحبتي كه با آقاي دكتر ظريف هم داشتم، متوجه شدم كه ايشان نيز به اين موضوع توجه داشتند كه ما در كنوانسيون‌ها و موضوعات اين‌چنيني، مرجعيت داخلي‌مان ضعيف است. ما اول بايد در داخل مشكلات را برطرف كنيم و البته بايد با حوصله، تدبير و از مجراي درست برويم. مثلا در بحث فرزندخواندگي كه به آن اشاره شد بايد گفت كه اين مساله به هر حال يك بحث قانوني است و بايد از مجراي خودش آن را پيگيري كنيم.

وي با بيان اينكه تقويت نهادهايي مانند مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك به ارزش افزوده ملي كمك مي‌كند، گفت: اين فعاليت‌ها در كشور انجام مي‌شود، اما چون تجميع نمي‌شوند از حجم آنها كاسته مي‌شود. برعكس اگر مراجع اين‌چنيني داشته باشيم نه تنها اين فعاليت‌ها را حفظ مي‌كنيم بلكه بهره‌وري را هم افزايش مي‌دهيم.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: در همين فاصله كوتاهي كه مرجع ملي كنوانسيون كودك ايجاد شده، به عنوان يك دستاورد از آن ياد مي‌شود.

وزير دادگستري گفت: در اين جلسه به تشكيل فراكسيون حقوق كودكان در مجلس اشاره شد كه به نظر من بايد جوانان هم به آن ملحق شوند؛ زيرا اينطور از موازي‌كاري جلوگيري مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت صداوسيما در بحث آموزش حقوق كودك، گفت: ما بايد بتوانيم مجموعه كاري كه در صداوسيما انجام مي‌شود را رصد كنيم و مثلا بگوييم درباره اين بند از حقوق كودك اين مقدار برنامه پخش شده است.

پورمحمدي با تاكيد بر اهميت پيگيري بحث كودكان خياباني، گفت: ما بايد زود به اين مساله بپردازيم؛ زيرا اگر آن را رها كنيم دوباره تشديد مي‌شود. البته بخشي از اين كودكان وارداتي هستند يعني از كشورهايي مانند افغانستان و پاكستان هستند ولي به هر حال ما بايد به اين مساله دقت كنيم و به آن بپردازيم.

وزير دادگستري در رابطه با ايجاد بانك اطلاعات و تهيه گزارش‌هاي مربوط به بحث حقوق كودك گفت: ما در گزارش‌نويسي و ارائه اطلاعات مشكل داريم. ما در بحث فساد تلاش كرديم كه از دستگاه‌ها فعاليت‌ها، آيين‌نامه‌ها و مصوباتش را بپرسيم و دستگاه‌ها در اين زمينه مشكل داشتند ولي بعدا كه آنها را به اين موضوع تشويق كرديم با ترافيك گزارش‌هاي خوب از دستگاه‌ها مواجه شديم.

وي با اشاره به مطرح شدن بحث مشكلات بودجه در دستگاه‌ها، گفت: من مشكل بودجه نمي‌بينم، مشكل بودجه مشكل چندم ماست. ما قبل از بودجه مسائل ديگري داريم كه بايد به آن بپردازيم يعني اولين سوال اين است كه آيا به اندازه‌اي كه بودجه مي‌گيريد محصول مي‌دهيد يا خير؟ دستگاه‌ها بايد جواب دهند بودجه‌اي را كه مي‌گيرند چطور هزينه مي‌كنند.

پورمحمدي ادامه داد: مثلا بايد از هلال‌احمر، بهزيستي و آموزش و پرورش كه بودجه چندهزار ميلياردي دارند گزارش بگيريم و ببينيم بودجه خود را چطور هزينه مي‌كنند. متاسفانه ما بلد نيستيم از خودمان حساب‌كشي كنيم و اين اشكال ماست.

وزير دادگستري اظهار كرد: طبق آمار دو سال پيش ما 70 هزار حقوقدان داريم و الان هم مي‌گويند به حدود 90 هزار رسيده است. پس براي كشوري كه اين تعداد حقوقدان دارد بد است كه ايراد و ضعف حقوقي از ما بگيرند و اين در حاليست كه از عمر قانون مدني ما 100 سال گذشته است و قانون اساسي ما جزو بهترين‌ قانون‌هاي دنياست.

وي در پايان از الوندي دبير مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك خواست سايتي طراحي شود و در آن سوالاتي به طور منظم مطرح شود و دستگاه‌ها به اين سوالات در رابطه با حقوق كودك پاسخ دهند و گزارش‌ها نيز به طور فصلي ارائه شوند تا همه بدانند كدام نهاد خوب كار كرده و كدام دستگاه در اين زمينه موفق نبوده است.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن