تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدی: دستگاه‌ها باید جواب بدهند بودجه‌ای که می‌گیرند را چطور هزینه می‌کنند/ بحث کودکان خیابانی را رها کنیم دوباره تشدید می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پورمحمدی: دستگاه‌ها باید جواب بدهند بودجه‌ای که می‌گیرند را چطور هزینه می‌کنند/ بحث کودکان خیابانی را رها کنیم دوباره تشدید می‌شود

پورمحمدی: دستگاه‌ها باید جواب بدهند بودجه‌ای که می‌گیرند را چطور هزینه می‌کنند/ بحث کودکان خیابانی را رها کنیم دوباره تشدید می‌شود
وزیر دادگستری با اشاره به مطرح شدن بحث مشکلات بودجه در دستگاه‌ها، گفت: من مشکل بودجه نمی‌بینم، مشکل بودجه مشکل چندم ماست. ما قبل از بودجه مسائل دیگری داریم که باید به آن بپردازیم.

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به اهمیت جایگاه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، گفت: من بیشتر به اهمیت این موضوع از نظر داخلی توجه دارم، چون ما می‌خواهیم اثر داخلی آن را ببینیم و طبیعتا این مساله اثر بیرونی هم دارد.

وی افزود: ما اگر جایگاه مرجع را با تلاش همدیگر تقویت کنیم یک اثر قابل توجه در حوزه داخلی خواهیم داشت؛ زیرا بحث کودک جزو کانونی‌ترین مباحث اجتماعی است و به خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی ربط پیدا می‌کند.

پورمحمدی با بیان اینکه پرداختن به موضوع حقوق کودک نشان دهنده جایگاه حقوق انسان در یک جامعه است، گفت: بنای ما در وزارت دادگستری این است که بر این موضوع تاکید داشته باشیم. یکی از مشکلات ما در کشور بحث پیگیری و هماهنگی‌هاست. ما اول باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و بعد از آنها استفاده کنیم و این ظرفیت‌ها با استفاده از مراجع این‌چنینی به فعلیت می‌رسد.

وزیر دادگستری گفت: من با صحبتی که با آقای دکتر ظریف هم داشتم، متوجه شدم که ایشان نیز به این موضوع توجه داشتند که ما در کنوانسیون‌ها و موضوعات این‌چنینی، مرجعیت داخلی‌مان ضعیف است. ما اول باید در داخل مشکلات را برطرف کنیم و البته باید با حوصله، تدبیر و از مجرای درست برویم. مثلا در بحث فرزندخواندگی که به آن اشاره شد باید گفت که این مساله به هر حال یک بحث قانونی است و باید از مجرای خودش آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت نهادهایی مانند مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به ارزش افزوده ملی کمک می‌کند، گفت: این فعالیت‌ها در کشور انجام می‌شود، اما چون تجمیع نمی‌شوند از حجم آنها کاسته می‌شود. برعکس اگر مراجع این‌چنینی داشته باشیم نه تنها این فعالیت‌ها را حفظ می‌کنیم بلکه بهره‌وری را هم افزایش می‌دهیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در همین فاصله کوتاهی که مرجع ملی کنوانسیون کودک ایجاد شده، به عنوان یک دستاورد از آن یاد می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: در این جلسه به تشکیل فراکسیون حقوق کودکان در مجلس اشاره شد که به نظر من باید جوانان هم به آن ملحق شوند؛ زیرا اینطور از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت صداوسیما در بحث آموزش حقوق کودک، گفت: ما باید بتوانیم مجموعه کاری که در صداوسیما انجام می‌شود را رصد کنیم و مثلا بگوییم درباره این بند از حقوق کودک این مقدار برنامه پخش شده است.

پورمحمدی با تاکید بر اهمیت پیگیری بحث کودکان خیابانی، گفت: ما باید زود به این مساله بپردازیم؛ زیرا اگر آن را رها کنیم دوباره تشدید می‌شود. البته بخشی از این کودکان وارداتی هستند یعنی از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان هستند ولی به هر حال ما باید به این مساله دقت کنیم و به آن بپردازیم.

وزیر دادگستری در رابطه با ایجاد بانک اطلاعات و تهیه گزارش‌های مربوط به بحث حقوق کودک گفت: ما در گزارش‌نویسی و ارائه اطلاعات مشکل داریم. ما در بحث فساد تلاش کردیم که از دستگاه‌ها فعالیت‌ها، آیین‌نامه‌ها و مصوباتش را بپرسیم و دستگاه‌ها در این زمینه مشکل داشتند ولی بعدا که آنها را به این موضوع تشویق کردیم با ترافیک گزارش‌های خوب از دستگاه‌ها مواجه شدیم.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث مشکلات بودجه در دستگاه‌ها، گفت: من مشکل بودجه نمی‌بینم، مشکل بودجه مشکل چندم ماست. ما قبل از بودجه مسائل دیگری داریم که باید به آن بپردازیم یعنی اولین سوال این است که آیا به اندازه‌ای که بودجه می‌گیرید محصول می‌دهید یا خیر؟ دستگاه‌ها باید جواب دهند بودجه‌ای را که می‌گیرند چطور هزینه می‌کنند. دستگاه‌ها باید جواب بدهند بودجه‌ای که می‌گیرند را چطور هزینه می‌کنند

پورمحمدی ادامه داد: مثلا باید از هلال‌احمر، بهزیستی و آموزش و پرورش که بودجه چندهزار میلیاردی دارند گزارش بگیریم و ببینیم بودجه خود را چطور هزینه می‌کنند. متاسفانه ما بلد نیستیم از خودمان حساب‌کشی کنیم و این اشکال ماست.

وزیر دادگستری اظهار کرد: طبق آمار دو سال پیش ما 70 هزار حقوقدان داریم و الان هم می‌گویند به حدود 90 هزار رسیده است. پس برای کشوری که این تعداد حقوقدان دارد بد است که ایراد و ضعف حقوقی از ما بگیرند و این در حالیست که از عمر قانون مدنی ما 100 سال گذشته است و قانون اساسی ما جزو بهترین‌ قانون‌های دنیاست.

وی در پایان از الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خواست سایتی طراحی شود و در آن سوالاتی به طور منظم مطرح شود و دستگاه‌ها به این سوالات در رابطه با حقوق کودک پاسخ دهند و گزارش‌ها نیز به طور فصلی ارائه شوند تا همه بدانند کدام نهاد خوب کار کرده و کدام دستگاه در این زمینه موفق نبوده است.




1392/9/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن