تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوري ۳۰ سريال تلويزيوني در جشنواره جام جم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: داوري ۳۰ سريال تلويزيوني در جشنواره جام جم
دبير بخش مجموعه‌هاي نمايشي سومين جشنواره تلويزيوني جام‌جم به تشريح چگونگي انجام داوري‌هاي آثار پرداخت و گفت: در مجموع ۳۰ سريال تلويزيوني در جشنواره داوري مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد زين‌العابدين ضمن اشاره به اين نكته كه محدوديتي از نظر تعداد آثار ارسالي شبكه‌ها به بخش داوري مجموعه نمايشي وجود نداشت، اظهار كرد: پس بررسي شبكه‌ها درخصوص مجموعه‌هاي نمايشي توليد و پخش شده با موضوع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، هر شبكه بهترين آثار خود را انتخاب و به بخش داوري آثار ارسال كرده است. بر اين اساس تعداد آثار توليد و پخش شده مجموعه‌هاي نمايشي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از شبكه‌هاي سيما به مراتب بيش از تعداد راه يافته به بخش داوري است.

وي همچنين با ابراز رضايت از كيفيت و نظم جلسات داوري، گفت: تاكنون نيمي از آثار توسط داوران ديده شده و جمع‌بندي نتايج در جلسه پاياني داوري صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به موضوع بخش مجموعه‌هاي نمايشي جشنواره گفت: در اين بخش موضوع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به صورت واحد داوري مي‌شود و اينطور نيست كه آثار هر موضوع جداگانه داوري شود.

زين‌العابدين با بيان اينكه در داوري سريال‌ها در دوره‌ي گذشته جشنواره، ژانر آثار لحاظ مي‌شد و امسال اينگونه نيست، ادامه داد: داوري‌ها با توجه به مهندسي پيام صورت مي‌گيرد و در اين راستا هم محتوا و هم مسائل فني و شكل و فرم، مورد توجه داوران است.

مدير شبكه سه سيما توضيح داد: براي انجام داوري در بخش محتوايي، ملاك و معيارهايي مانند منابع تحقيقاتي، مطلوب بودن ايده و طرح، توجه به افق رسانه، خلاقيت در نگارش و در بخش فني، شاخص‌هايي همچون تكنيك كارگرداني، شيوه بازيگري، نوع صحنه آرايي، تصويربرداري، كيفيت صدا، تدوين و تيتراژ و موسيقي لحاظ شده است.

وي افزود: هر كدام از اين شاخص‌ها امتياز مشخصي دارد و در نهايت امتيازات يك اثر در اين شاخص‌ها جمع‌بندي شده و مجموع امتياز كسب شده توسط يك سريال مشخص مي‌شود.

دبير بخش مجموعه‌هاي نمايشي جشنواره جام جم در پاسخ به اين سوال كه داوران براي ارزيابي آثار، همه قسمت‌هاي يك سريال را مي‌بينند يا بخش‌هايي از آنها را گفت: قاعده در داوري سريال‌ها اينگونه است كه دو قسمت ابتدايي، دو قسمت مياني و دو قسمت پاياني ديده مي شود اما داوران ما بعضي از سريال هايي را كه رقابت تنگاتنگ با هم دارند به طور كامل و همه قسمت هاي آن ها را مي بينند تا بهتر و جامع تر بتوانند آثار را ارزيابي كنند.

زين‌العابدين ادامه داد: از طرفي بايد توجه داشته باشيم كه تعدادي از داوران ما در شوراهاي مختلف توليد سيما حضور و بر اين اساس با سريال‌ها آشنايي قبلي دارند.

مدير شبكه سه سيما، همچنين از اضافه شدن دو داور به بخش مجموعه‌هاي نمايشي جشنواره خبر داد و گفت: به دليل تعداد بسيار زياد آثار رسيده و همچنين از آنجا كه بنا داشتيم داوري آثار طبق جدول زمان‌بندي مصوب انجام شود، علاوه بر هفت داور قبلي، از دو تن از كارگردانان موفق تلويزيون هم خواستيم در كار داوري، همراه ديگر داوران اين بخش باشند.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه سريال‌هايي كه با هم هم‌طراز نيستند را چطور در كنار هم داوري مي‌كنيد؟ گفت: همانطور كه قبلا هم گفته شده در اين بخش، سريال‌هاي الف ويژه داوري نمي‌شود، از طرف ديگر كارهايي كه حضور دارند از نظر بودجه و پروداكشن نزديك به هم هستند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن