تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804102393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مركز تحقيقات مجمع با مراكز علمي ممالك اسلامي مرتبط مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مركز تحقيقات مجمع با مراكز علمي ممالك اسلامي مرتبط مي شود
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه يكي از وظايف ما در اين مركز اين است كه با مراكز علمي و پژوهشي دنيا به خصوص در ممالك اسلامي ارتباط برقرار كنيم، از اينكه اين ارتباط اكنون برقرار نيست انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اكبر ولايتي ، امروز سه شنبه در مراسم تقدير از پژوهشگران برتر مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وظايف اين مركز اظهار كرد: توقعي كه كشور از مركز تحقيقات استراتژيك مجمع دارد بسيار فراتر از وضع موجود است؛ البته اگر زحمات قبلي نبود به اينجا نمي رسيديم.

وي افزود: يكي از وظايف ما در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام اين است كه با مراكز علمي دنيا به خصوص مراكز علمي كه در ممالك اسلامي قرار دارد ارتباط برقرار كنيم و اكنون اين ارتباط برقرار نيست. به عنوان مثال در حوزه سياسي در كشور مصر صرف نظر از شلوغي هاي فعلي كارهاي ارزشمندي انجام شده است، در مالزي و هند هم چنين اقداماتي صورت گرفته است.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه اين مركز بايد نسبت به مراكز آموزشي، پژوهشي و پژوهشگران حالت پدرانه داشته باشد، گفت: آغوش مركز تحقيقات بايد براي پژوهشگران باز باشد و موضوع برون سپاري در پژوهش نيز بسيار اهميت دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد.

ولايتي ادامه داد: به بركت جمهوري اسلامي اكنون به افراد زيادي مجال آموزش و پژوهش داده شده است، آمارها و اعداد و ارقام در اين زمينه گويا هستند چرا كه اكنون تعداد دانشجويان ما حدود 4.5 ميليون نفر است در حاليكه اين رقم در اوايل انقلاب 180 هزار نفر بوده است.

وي تصريح كرد: به لحاظ سرعت پيشرفت در حوزه پژوهش، كشور شرايط بي نظيري دارد كه بايد از آن به بهترين شكل استفاده كنيم، اگر ذهن پژوهشگر براي تلاش و خلاقيت بيشتر آماده باشد شرايط تاريخي گذشته ما كه بيشترين سهم را در حوزه پژوهش و تاليف در جهان اسلام داشته ايم، بار ديگر بروز پيدا مي كند.

ولايتي با بيان اينكه هدف اصلي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع اين است كه در حوزه جهان اسلام بتواند پايه هاي تمدن نوين اسلامي را به لحاظ پژوهشي بگذارد، يادآور شد: يكي از رسالت هاي مركز بايد اوج گيري در حوزه پژوهش در بين ممالك اسلامي باشد.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ويژگي هاي يك مركز تحقيقاتي كارآمد را پويا و زنده بودن، رشد، به سمت كمال حركت كردن، تكثير شدن و انحصاري نبودن، تغذيه شدن و تغذيه كردن و همكاري با ساير مراكز پژوهشي خواند.

وي با بيان اينكه يكي از الزامات داشتن يك مجموعه پژوهشي خوب دارا بودن بودجه كافي است، گفت: البته وجهه ما بايد باعث اعتمادآفريني شود و اگر كسي پژوهشي انجام مي دهد به قدر وسع به او كمك كنيم، ما اگر كار را عرضه كنيم آنهايي كه بايد كمك كنند، كمك خواهند كرد، ما بايد تحقيق كنيم براي تصميم گيري و كاري انجام بدهيم كه به درد نظام بخورد.

ولايتي با تاكيد بر اينكه مركز تحقيقات استراتژيك بخش مهمي از مجمع تشخيص مصلحت نظامي است كه رئيس آن هم اهل تحقيق است، اضافه كرد: اين نكته بسيار اهميت دارد كه همه ما بايد بازوي مشورتي رهبر معظم انقلاب باشيم چرا كه در قانون اساسي هم اين موضوع پيش بيني شده است. بنده نيز در صحبتي كه با ايشان داشتم متوجه شدم كه ايشان هم همين توقع را از مركز دارند.

وي رصد كردن را يكي ديگر از اهداف مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام خواند و يادآور شد: ما در سال 1404 بايد به قدرت اول منطقه در همه حوزه ها تبديل شويم كه خوشبختانه در برخي حوزه ها اين موضوع محقق شده است مثلا در بحث هسته اي ما اكنون حرف اول را در منطقه مي زنيم و يا از حيث تعداد مقالاتي كه از كشور ما در آي اس آي منتشر و پذيرفته مي شود از بقيه كشورها جلوتر هستيم از طرفي در سرعت رشد و فرستادن سفينه به فضا و كارهاي دفاعي نيز جلوتر هستيم اما در برخي قسمت ها مثل اقتصاد فاصله زيادي با اهداف پيش بيني شده داريم.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام يكي ديگر از موضوعاتي كه بايد در اين مركز مورد بررسي قرار گيرد را مسئله هويت اسلامي ايراني خواند و عنوان كرد: اين موضوع تا تدوين نشود نمي توان در مورد آن تصميم گيري كرد از طرفي هم بدون هويت جمعي چيزي نخواهيم بود و بايد سعي كنيم از هر چه به اين موضوع ضربه مي زند پرهيز كنيم.

ولايتي در عين حال خاطر نشان كرد: در دنياي امروز نبايد بگذاريم ابتدا با تحولات مواجه شويم و بعد از آن ببينيم كه بايد در خصوص آن چه كنيم. اين موضوع ما را به انفعال مي اندازد و لذا در اين باره نياز به آينده پژوهي داريم.

وي با بيان اينكه منطقه ما قلب سياسي عالم است، گفت: اين منطقه محل اتصال سه قاره است و جايي است كه آرمان هاي الهي در آن محقق شده و تمامي پيامبران از آن برخاسته اند ضمن اينكه نفت هم به آن اضافه شده است اكنون تحولات منطقه، سرعت گرفته است لذا ما بايد ببينيم چه اتفاقي مي افتد و با پيش بيني شرايط ابتكار عمل را در دست بگيريم.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما بايد بررسي كنيم و ببينيم كه چرا برخي پيش بيني مي كنند آمريكايي ها در سال 2016 از واردكننده به صادركننده نفت تبديل خواهند شد، گفت: ما در پژوهش به سه بخش بنيادي، راهبردي و كاربردي مي پردازيم بنابراين بايد براي موفقيت در امر پژوهش در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، بين المللي و ... به اين سه بخش مهم توجه ويژه داشته باشيم.

كد خبر: 2197431

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۲:۳۳

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن