تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز فرنگيس در تهران به نمايش در مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: راز فرنگيس در تهران به نمايش در مي‌آيد


به گزارش همشهري آنلاين، هنگامه صدري 2 سال گذشته نمايشگاه موفقي با عنوان «برنده،برنده» كه شامل شخصيت هاي برجسته ايران و جهان بود در گالري ساربان به نمايش گذاشت، اين بار نمايشگاهي با عنوان «راز فرنگيس در تهران» به همراه مراسم شاهنامه خواني در روز افتتاحيه كه شامل گزينشي از ابيات شاهنامه فردوسي در مورد زنان اسطوره اي تاريخ ايران است را به نمايش مي‌گذارد.

او در مورد تازه ترين آثار خود چنين گفت: «نمايشگاه راز فرنگيس در تهران» برداشت هاي ذهني من از شخصيت هاي زن داستان هاي شاهنامه فردوسي است كه با نگاه اسطوره اي و تاريخي به زنان ترسيم شده انچه براي من جذاب بود شخصيت تاثيرگذار، جذاب، انتخابگر و حماسي اين زنان بود كه در آن دوره از تاريخ ايران، به آن پرداخته شده كه نقش پررنگي در مناسبات زندگي و قدرت دارند.

اين شخصيت ها شامل سيندخت، تهمينه، فرنگيس، رودابه، منيژه و ... مي‌باشد.

ما نظير اين زنان را در دوره هاي مختلف تاريخي ايران كمتر ديده ايم كه اينگونه مطرح شوند. در خلق اين آثار صرفا دنبال واقعيت هاي تاريخي نبودم و بيشتر به تيپ سازي معاصر از اين زنان پرداخته ام.

اين نمايشگاه 29 آذر از ساعت 16 افتتاح مي‌شود و شامل 11 اثر از اين هنرمند است كه همگي با تكنيك آكريليك روي بوم خلق شده اند.

يكي از اين آثار در ابعاد 140*190 سانتي متر و باقي آنها در ابعاد 90*140 سانتي متر مي‌باشد.

هنگامه صدري متولد سال 1350 در تهران و استاد دانشگاه هنرهاي اسلامي تبريز است.

اين نهمين نمايشگاه انفرادي صدري به شمار مي‌رود. او تاكنون حضور در بيش از 20 نمايشگاه داخلي و خارجي گروهي را نيز در كارنامه هنري خود ثبت كرده است.

نمايشگاه «راز فرنگيس در تهران» روز جمعه 29 آذر همراه با اجراي شاهنامه خواني به كارگرداني كامبيز بنان از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 16 دي ماه ادامه دارد.

علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه روزه و جمعه ها به جز سه‌شنبه ها و تعطيلات رسمي از ساعت 16 تا 20 به گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي (مهناز)، كوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 88504226 تماس بگيرند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن