تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد از تئاترشهر بازديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: معاون توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد از تئاترشهر بازديد كرد
معاون توسعه مديريت و منابع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دوشنبه، 25 آذرماه، به همراه مديركل هنرهاي نمايشي و رئيس مجموعه تئاترشهر از بخشهاي مختلف ساختمان تئاترشهر بازديد كرد.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر، مجموعه تئاترشهر اين روزها دست خوش اقداماتي براي بازسازي در فاز اول است و تعميراتي را در بخش هاي برق و ژنراتور داشته، اما اين اقدامات تنها پاسخگوي قسمت كوچكي از نيازهاي اين مجموعه بوده و براي ادامه راه به تامين بودجه نياز دارد.

در اين راستا علي اصغر كارانديش مروستي، معاون توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد، دوشنبه، 25 آذرماه، با حضور در مجموعه تئاترشهر از اين ساختمان و بخش هاي مختلف آن بازديد كاملي به عمل آورد و در جريان كليه نواقص و مشكلات اين مجموعه قرار گرفت تا برآورد بودجه لازم براي آغاز مرحله دوم بازسازي و تعميرات مجموعه تئاترشهر را لحاظ كند.

طي اين جلسه قادر آشنا، مديركل هنرهاي نمايشي، با تاكيد بر اينكه تئاترشهر اعتبار تئاتر ايران است، اظهار كرد: زمان كوتاهي تا برگزاري جشنواره فجر باقي مانده است؛ بنابراين طي اين مدت مي توانيم اقدامات اوليه و ضروري را مانند نصب راهنماي درهاي ورود و خروج، سرويس هاي بهداشتي و صندلي هاي تالار اصلي مورد توجه و تعمير قرار دهيم و ساير اقدامات اصلي تر و زيربنايي را به بعد از جشنواره موكول كنيم. اين حداقل انتظار جامعه هنري از شماست تا زمينه را براي اقدامات لازم فراهم آوريد. از سوي ديگر اين تنها مسئله اي نيست كه با آن مواجه ايم. فضاي بيروني مجموعه تئاترشهر نيز درخور آن نيست. در اين زمينه قرار است با آقاي مسجد جامعي و كميسيون فرهنگي شوراي شهر جلساتي داشته باشيم. اميدوارم با حضور معاونت توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد شاهد بهبود وضعيت فضاي اين مجموعه باشيم.

علي اصغر كارانديش معاون مديريت و منابع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه آموزش و انتقال فرهنگ ملي و ديني به اقشار مختلف جامعه از طريق هنر صورت مي گيرد، تصريح كرد: هنر تئاتر و سينما در انتقال اين مفاهيم از جايگاه ويژه اي برخوردار است و در دنياي امروز شاهد اين ضرورت و پرداخت بسيار به آن از سوي كشورهاي ديگر، هستيم.

وي تئاترشهر را يك نماد ملي دانست و افزود: تئاترشهر با توجه به قدمت 40 ساله اش از سوي اهالي فرهنگ و هنر به عنوان يك نماد ملي شناخته مي شود و هر شهروندي علاقه مند است در اين مكان حضور يابد. معماري بيروني اين مجموعه مي تواند نظر هر مخاطبي را به سوي خود جلب كند، اما هنگام ورود به فضاي داخلي آن، با نواقص و كاستي هايي رو به رو مي شويم كه بسيار ناراحت كننده است و در شان كشور اسلامي ايران و هنرمندان آن نيست. بنابراين لازم است براي بهبود شرايط آن هرچه زودتر اقدامات لازم صورت گيرد.

كارانديش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را يكي از متوليان اين نهاد دولتي دانست و توضيح داد: تمام تلاش و نيروي خود را به كار خواهيم برد تا اين مجموعه هنري دوباره احيا شود و ميزبان خوبي براي اهالي هنر باشد، اما در اين جا لازم مي دانم از ساير نهادهاي فرهنگي درخواست كنم تا در راستاي ارتقاي سطح كيفي و بازسازي اين مجموعه، كمك هاي لازم را انجام دهند.

وي با اشاره به بازسازي هاي سال 86 مجموعه تئاترشهر، اذعان كرد: در بازديدي كه به همراه همكارانم از مجموعه داشتم، متوجه اقداماتي كه در گذشته در اين مجموعه صورت گرفته بود، شدم، اما لازم مي دانم در بازسازي هاي پيش رو با صرف هزينه و زمان بيشتري اقدامات اصولي تر و زيربنايي تري صورت گيرد. همچنين تاكيد مي كنم كه از همان ابتداي كار ضمن مشاركت همه جانبه با پيمانكار، حتما از نظر هنرمندان و اهالي تئاتر و معماري براي بهبود اوضاع مشورت بگيرند، زيرا اهالي تئاتر و معماري بهترين متخصصان اين عرصه اند و مي توانند كمك قابل توجهي در اين زمينه انجام دهند.
معاون توسعه مديريت و منابع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به محدوديت هاي پيش رو در تامين هزينه هاي بازسازي خاطرنشان كرد: گرچه با محدوديت شديد بودجه مواجه ايم، اما با توجه به محدوديت زماني پيش رو تا برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر فجر، تمام توان خود را به كار خواهيم برد تا عمليات بازسازي سريع تر انجام شود. بنابراين با حضور گروه هاي عملياتي قوي تر و فعاليت شبانه روزي به اين امر خواهيم پرداخت.

وي با اشاره به فاز دوم بازسازي مجموعه تئاترشهر تشريح كرد: تعدادي از كارها نيازمند زمان طولاني تري براي انجام است. بنابراين طي دو زمان كوتاه مدت و بلندمدت انجام خواهند شد. اكنون از نظر زماني نمي توانم قول بدهم كه چه زماني پروژه بازسازي مجموعه تئاترشهر به پايان مي رسد. طبق برآوردهاي به دست آمده، 12 ميليارد تومان براي عمليات بازسازي تئاترشهر بودجه لازم است كه اميدوارم تامين شود. در اين راستا نهايت تلاش خود را انجام مي دهم تا اعتبار لازم به اين بخش اختصاص پيدا كند و اقدامات ضروري در فاز اول و قبل از جشنواره انجام گيرد تا شاهد اتفاق ناگواري نباشيم.

در اين ديدار، جمالي، مدير پيمانكار شركت عمراني پيكرنهاد، با حضور در دفتر رياست مجموعه تئاترشهر، با بيان اينكه اين پروژه عمراني 18 ماه زمان مي برد، گفت: از دو سال پيش فعاليت بازسازي اين مجموعه را آغاز كرده ايم و طي اين مدت به مرور متوجه ناهنجاري هاي بسياري شديم كه در آستانه تبديل شدن به يك بحران است و حتي در صورت بي توجهي ممكن است منجر به حادثه شود.
وي با اشاره به مشكلات ساختمان تئاترشهر اذعان كرد: درهاي خروجي، سرويس هاي بهداشتي، تأسيسات، مبلمان و سيستم اطفاء حريق با مشكلات جدي اي رو به روست كه بايد مورد توجه خاص قرار گيرند. تاكنون اقداماتي صورت گرفته، اما اين پروژه نيازمند يك كار فشرده است تا اقدامات اساسي تر و ضروري تري در فاز اول انجام شود و پس از آن كارهاي ديگر صورت گيرد.

در ادامه اتابك نادري، رييس مجموعه تئاترشهر، خطاب به معاون توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد، اظهار كرد: دوست داشتم خير مقدم رسمي خود را ضمن تقدير و تشكر از حضور صميمانه شما در مجموعه تئاترشهر به آغاز جشنواره تئاتر فجر موكول كنم. تا برگزاري جشنواره بين المللي فجر 32 روز باقي مانده و ما بايد از 26 دي ماه فعاليت خود را آغاز كنيم و در اين فرصت زماني كوتاه بايد فاز اول بازسازي مجموعه تئاترشهر را به پايان برسانيم. در اين راستا اگر لازم باشد براي بهبود اوضاع حاضريم شبانه روزي فعاليت كنيم و اقدامات لازم را به صورت موازي انجام دهيم.

وي تاكيد كرد: ما عاقلانه فكر مي كنيم و عاشقانه عمل مي كنيم، بنابراين با حمايت، عشق و نيرويي كه در دو گروه تئاترشهر وجود دارد، اقدامات لازم را انجام خواهيم داد تا رفاه و ايمني مخاطبان و هنرمندان فراهم شود.

گفتني است، مجموعه تئاترشهر اصلي ترين و بزرگ ترين مجموعه تئاتري است كه طي ساليان گذشته دچار فرسودگي شده و نياز به بازسازي و تعميرات دارد. در اين ديدار مدير مجموعه تئاترشهر و پيمانكار طرف قرارداد، معاون توسعه مديريت و منابع وزير ارشاد را در جريان اين امور قرار دادند.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن