تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل:توسعه‌نيافتگي اردبيل ناشي از تنگ‌نظري‌ها و بي‌تدبيري‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل:توسعه‌نيافتگي اردبيل ناشي از تنگ‌نظري‌ها و بي‌تدبيري‌ها است
مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل گفت: دليل توسعه‌نيافتگي استان اردبيل نداشتن وسعت نظر مسئولان و بي‌تدبيري است كه در سال‌هاي اخير در اين استان در حوزه‌هاي اجرايي و مديريتي شاهد بوديم.


حسين افسانه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: بنده اواخر سال 90 كه مسئوليت كارخانه روغن نباتي اردبيل را از طريق هيئت مديره بر عهده گرفتم تعيين تكليف معوقات بانكي را از اوليت‌هاي كاري خود قرار دادم و در همين راستا با مراجعه و پيگيري متاسفانه مسئول وقت به هيچ عنوان به اجراي ماده 28 قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در بانك صادرات تن نداده و بعد از تغيير مديريت طي مذاكرات متعدد به اين توافق رسيديم كه قانون ياد شده اجرا شود و كارخانه نيز در پرداخت اقساط متعهد شد.

وي با بيان اينكه مشكل دو سال است كه بانك صادرات مشكلات كارخانه روغن نباتي اردبيل را حل نمي‌كند، افزود: هر چند كارخانه در پرداخت اقساط خود متعهد است اما بانك در اجراي قانون 28 قصور مي‌كند و كليه تسهيلات را استمهال كرده و براي هر قرارداد 12 درصد به سود بانكي خود اضافه كرده‌اند به طوري كه تسهيلات 12 درصد را به 24 درصد و تسهيلات 20 درصد را به 32 درصد تبديل كردند.

مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل يادآور شد: همين امر سبب شده وام 3 ميلياردي به 9 ميليارد تبديل شود و حدود دو سال است كه اين موضوع به صورت جدي پيگيري مي‌شود و پرونده آن در ديوان محاسبات، استانداري، اتاق بازرگاني و تعاون و بازرسي بانك صادرات وجود دارد.

افسانه تصريح كرد: به رغم اين تلاش‌ها تاكنون در اين زمينه نتيجه‌اي خاص نشده و جلسات متعددي نيز در استانداري و ساير مراجع در اين مورد برگزار شده تا مشكلات كارخانه روغن نباتي اردبيل برطرف شود اما دريغ از يك اقدام جدي و برداشتن يك قدم موثر در اين زمينه كه بخواهند مشكلات اين كارخانه را برطرف كنند.

وي به اظهار‌نظرهاي استاندار جديد اردبيل به عنوان يك اولويت جدي در توجه به پويايي توليد و اقتصاد و بنگاه‌هاي توليدي و اشتغالزا اشاره كرد و گفت: متاسفانه مديران و كارشناسان ما از اين فرصت طلايي استفاده نمي‌كنند بلكه ضروري است اين موضوع و حمايت را قدر بدانيم و ديدگاه‌هاي عالمانه اقتصادي استاندار به زيرمجموعه‌ها به شكل مطلوب ارائه يابد كه به اين نظر مي‌رسد برخي از مديران ما يا تجريه اين كار را ندارند و يا اينكه علم مديريت آنها پاسخگوي مهيا كردن اين فضا نيست.

مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل اذعان داشت: در كجاي دنيا كتمان قوانين حمايتي افتخاري براي يك مجموعه است كه تا به حال نه ماده 28 نه ماده 29 و نه ماده 16 را به بنگاه‌هاي توليدي ابلاغ نكرده‌اند و اخيراً با تاكيد استاندار اردبيل بعد از چهار ماه سپري شدن اين ابلاغيه‌ها بانك صادرات نامه‌اي را به كارخانه روغن نباتي ارسال كرده كه ما مي‌توانيم از اين قانون حمايتي ماده 16 استفاده كنيم.

اين فعال اقتصادي ادامه داد: زماني يك بنگاه توليدي خود را موظف مي‌داند معوقات بانكي را رعايت كند به جاي استقبال، كارشناسان بانكي سنگ‌اندازي مي‌كنند كه مديريت فعلي بانك صادرات مصمم است كه موضوع را حل كند اما كارشناسان و مسئولان ذيربط به جاي ارائه راهكارهاي مديريتي مناسب مديريت جديد را به برخورد احتياطي تشويق مي‌كنند و توپ را به ميدان بانك صادرات ايران مي‌اندازند.

افسانه خاطرنشان كرد: قانوني كه شفاف است چه لزومي دارد براي اجراي آن از تهران مجوزي اخذ شود در صورتي كه تهران در اين مورد استان‌ها را محدود نكرده است.

وي گفت‌: بانك كتمان قوانين حمايتي را افتخاري براي خود احساس مي‌كند و علمكرد برخي از مديران و كارشناسان نشانگر هم وزن نبودن آنها با جايگاه‌هايشان است.

مديرعامل كارخانه روغن نباتي اردبيل عنوان كرد: همه اذعان دارند كه استان اردبيل به دليل همين تنگ‌نظري‌ها و بي‌تدبيري مديران توسعه نيافته و روز به روز نيز عقب‌گرد مي‌كند كه بنده اظهار تاسف خود را اينگونه اعلام مي‌كنم كه آقاياني كه در حل مشكل مردم و بنگاه‌هاي اقتصادي را وظيفه قانوني و شرعي خود نمي‌دانند بلكه يك خاكريز بلند نيز در برابر آن احداث مي‌كنند تا بالا رفتن و نگاه به آينده غير‌قابل دسترسي باشد امكان توسعه و پويايي در استان وجود ندارد.

اين توليد‌كننده در پايان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبيل بيان داشت: اميدوارم استاندار جديد اردبيل با استفاده بهينه از مديران و كارشناسان لايق چنين فضاي كسل‌كننده و مشكل‌آفرين را از بين برده و زمينه‌اي را فراهم كند تا در تاريخ اين استان پويايي و احياي توليد اتفاق بيفتد نه اينكه فقط استان‌هاي ديگر را در اخذ تسهيلات و استفاده از منابع بانكي مثال بزنيم و هميشه در حسرت آنها بمانيم.

انتهاي پيام/ 62001

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن