تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804241300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اردبيل:قوانين مخل توليد برطرف شود / اعتمادسازي براي سرمايه‌گذاران در اولويت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار اردبيل:قوانين مخل توليد برطرف شود / اعتمادسازي براي سرمايه‌گذاران در اولويت
استاندار اردبيل گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، اتاق بازرگاني وظيفه دارد قوانين و بخشنامه‌هاي مخل و مزاحم توليد را شناسايي كرده و نسبت به برطرف شدن آن با كمك بخش دولتي اقدامات لازم را انجام دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، مجيد خدابخش صبح امروز در ششمين جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در اتاق بازرگاني اردبيل اظهار داشت: دستگاه‌هاي دولتي به ويژه بانك‌ها و امور مالياتي وظيفه اطلاع‌رساني دقيق را در تسهيل امور به توليد كنندگان و سرمايه‌گذاران دارند و ضروري است به تفويض اختيار استاني در اين زمينه توجه شده و در حل مشكلات بخش توليد و سرمايه‌گذاري در درون استان اقدامات كارگشا انجام شود.

وي خاطرنشان كرد‌: با توجه به اينكه دولت با كمبود درآمد از مسير صادرات نفت روبرو است بيشترين تاكيد و تكيه بر وصول ماليات‌ها است كه در اين زمينه بايد همه توليد‌كنندگان و فعالان اقتصادي خود را موظف به پرداخت ماليات قانوني كنند و در كنار آن امور مالياتي نيز از برخي سخت‌گيري‌ها جلوگيري كند.

استاندار اردبيل يادآور شد: سازمان مالياتي امسال در يك حركت غيرمنطقي بيش از يك ميليون مودي مالياتي به بهانه‌هاي عجيب و غريب از پرداخت معاف كرد كه اين خود بر مشكلات دامن زده اما ضروري است با تمهيد مهلت پرداخت بدهي و تقسيط بندي در اين زمينه واحدهاي توليدي را ياري كنند.

خدابخش گفت: همه بايد كمك كنيم تا بخشنامه‌ها و قوانين مخل و مزاحم سرمايه‌گذاري برطرف شود چرا كه برخي مقررات و قوانين با رونق توليد در تعارض است و يك سرمايه‌گذار در رونق فعاليت خود بايد از هفت خوان رستم عبور كند.

اين مسئول از شهرك‌هاي صنعتي خواست تا به افرادي كه زميني دريافت كرده و قادر به ساخت و ساز نيستند واحد و يا زمين خود را بفروشند و از بلاتكليفي خارج شوند.

رئيس شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي تصريح كرد: در اين ارتباط نبايد شهرك‌هاي صنعتي به فكر ارزش ‌افزوده بيشتر و يا دريافت مابه‌التفاوت قيمت زمين نسبت به گذشته باشند بلكه تنها به اين فكر كنند كه واحد توليدي راه‌اندازي شده و رونق بگيرد.

خدابخش اتاق بازرگاني را موظف كرد تا كار گروهي را با كمك بخش دولتي و خصوصي تشكيل دهد تا اين مقررات و قوانين مخل و مزاحم شناسايي و نسبت به برطرف شدن آن اقدامات لازم انجام شود.

وي ابراز داشت: امروز در دنيا بيشتر به دنبال مقررات‌زدايي زايد و بيهوده هستند در حالي كه ما هر روز با تبصره الحاقيه سعي مي‌كنيم بر شدت سخت‌گيري و مزاحمت به حوزه توليد بيفزاييم.

رئيس شوراي برنامه‌ريزي استان اردبيل افزود: ما به جاي افزودن بر مقررات سخت‌گيرانه بايد با نگرش تسهيل امور به بخشنامه‌ها و قوانين توجه كنيم چرا كه يكي از وظايف اصلي ما در استان اردبيل اعتماد‌سازي در حوزه جذب سرمايه‌گذاري و تسهيل امور توليد و رونق اقتصادي است.

خدابخش تلاش دولت را براي تك نرخي كردن ارز بيان كرد و گفت: اين امر مي‌تواند حمايت واقعي از صادرات و واردات باشد و در كنار آن تلاش براي لغو قوانين دست و پا‌گير نظير پيمان‌سپاري ارزي نيز در دستور كار قرار گرفته است.

به جاي نگاه بدبينانه روحيه خيرخواهي رونق بگيرد

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، وي عنوان كرد: يك نگاه بدبينانه و بسته در نظام اداري ما حاكم شده كه بايد جاي خود را به روحيه خيرخواهي، رحمت و مودت بدهد چرا كه اگر امروز شعار مي‌دهيم كه نوكر ملت هستيم بايد در عمل نيز آثار اين نوكري را در خدمت‌رساني بيشتر به مردم نشان دهيم.

رئيس شوراي اداري استان ادامه داد: اين جاي نگراني است كه عده‌اي همه چيز را براي خود و براي تامين منافع خود بخواهند در حالي كه ما در جامعه به سعه صدر و روحيه خيرخواهي نياز داريم تا كارها تسهيل شود به طوري كه سليقه‌اي عمل كردن برخي از مديران و مسئولان بانكي سبب شده كه ما به مانند استان همجوار خود نتوانيم تسهيلات بيشتري را در بخش كشاورزي و صنعت و معدن دريافت كنيم.

صندوق توسعه ملي بدون محدوديت از واحدهاي توليدي بزرگ حمايت مي‌كند

خدابخش به ديدارهاي اخير خود با وزير صنايع و مديرعامل صندوق توسعه ملي در حل مشكلات توليد‌كنندگان اشاره كرد و گفت: صندوق توسعه ملي اعلام آمادگي كرد كه بدون محدوديت و سهميه خاص از واحدهاي بزرگ و عظيم صنعتي با ارزبري بالا حمايت كند به طوري كه قرار است هفت پروژه بزرگ صنعتي و توليدي در استان تعريف كنيم تا از تسهيلات بيش از 5 ميليارد دلار اين صندوق استفاده كنيم.

وي تاكيد كرد: ما از سازمان‌هاي شبه دولتي نظير شركت شستا نيز دعوت كرديم تا در استان سرمايه‌گذاري كنند كه آنها اعلام كردند زير يك‌ميليارد دلار در هيچ استاني قصد سرمايه‌گذاري ندارند و ما اعلام آمادگي كرديم تا پروژه‌هاي متناسب با اين رقم را معرفي كنيم تا اين اتفاق بيفتد.

استاندار اردبيل يادآور شد: اگر به كارخانه تراكتورسازي تبريز نگاه كنيم اين كارخانه 8 هزار و 500 كارگر جذب كرده اما صنايع وابسته به آن نظير قطعه‌سازي بيش از 20 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است كه ما نيز بايد به اين سمت حركت كنيم.

خدابخش به گرفتاري‌هاي متفاوت توليدكنندگان اشاره كرد و گفت: ما نيز به آنها حق مي‌دهيم از حوصله خارج شوند اما از بانك‌هاي عامل انتظار داريم با ترزيق سرمايه در گردش به موقع واحدها را ياري كنند.

تعجب مي‌كنم سرمايه‌گذاران خودشان مي‌خواهند مديرعامل شوند

اين مسئول ابراز داشت: سبلان پارچه و ذوب آهن اردبيل مشكل جدي و عمده در تامين سرمايه در گردش دارند كه البته سوء مديريت‌ها نيز در اين مجموعه‌ها نبايد ناديده گرفت.

رئيس شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي افزود: در اين استان در يك عادت بد و ناصحيح شاهد آن هستيم كه سرمايه‌گذاران خودشان مي‌خواهند مدير‌عامل شوند در حالي كه مديرعاملي يك علم و فن مهارتي است و به جاي آنكه سرمايه‌گذاران ما بخواهند مديرعامل بشوند بهتر است رئيس هيئت مديره بوده و يك مديرعامل قوي براي خود انتخاب كنند.

خدابخش از رايزني‌ها براي حل مشكل كارخانه سبلان پارچه اردبيل خبر داد و تصريح كرد: قرار شده است با مديران بانك تجارت نشست‌هاي مستمر داشته باشيم تا سبلان پارچه كه تنها از نبود سرمايه در گردش رنج مي‌برد بتواند مشكلش را حل كرده و به بخش خصوصي واگذار شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، وي در پايان سخنان خود بيان داشت: ما نيز آمادگي داريم در نقطه مقابل با توليدكنندگان و صنعت‌گراني كه تسهيلات را در مسيري خلاف واقع مصرف كرد‌ه‌اند برخورد جدي شود كه البته در اين زمينه بانك‌هاي عامل بايد نظارت خود را تقويت كرده و نارسايي‌هايشان را در اين زمينه برطرف كنند تا جلوي انحراف گرفته شود كه اين خود به شأن و جايگاه سرمايه‌گذاري و توليد خدشه وارد مي‌كند.

انتهاي پيام/62004/صا40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن