تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود توزيع بارندگي‌ها در 6 حوضه اصلي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بهبود توزيع بارندگي‌ها در 6 حوضه اصلي كشور
حجم بارندگي هاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به 70 ميليمتر رسيد كه توزيع بارندگي‌ها در شش حوضه اصلي كشور خوب بوده است و با توجه به بارندگي هاي اخير، وضع سدهاي تهران بهتر شد به گونه اي كه دغدغه تامين آب در تابستان 93 از بين رفت.

محمد حاج‌رسولي‌ها مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران دريك نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاراطلاعات مبني بر تشريح اوضاع آبهاي زيرزميني و روان آبهاي كشور گفت: به خاطر برودت هوا روان آب‌ها فعلا 23 درصد نسبت به سال آبي گذشته كاهش پيدا كرده و ميزان آن نسبت به متوسط دراز مدت بيش از 40 درصد كاهش يافته است.

وي با اشاره به اينكه در بخش بارندگي رتبه هشتم در آمار 46 سال اخيررا داريم، گفت: حجم بارندگي هاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به 70 ميليمتر رسيده است كه اين ميزان بارش در مقايسه با ميانگين بلندمدت با 54 ميليمتر حدود 30 درصد افزايش و درمقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته كه 79 ميليمتر بوده، 11 درصد كاهش يافته است.

حاج‌ رسولي‌ها با اشاره به اينكه 42 درصد مخزن سدهاي خوزستان ودر كل كشور 37 درصد مخازن سدها در حال حاضر پراست، گفت: خوشبختانه امسال توزيع بارندگي‌ها در شش حوضه اصلي كشور خوب بوده است و بيشترين درصد بارندگي مربوط به حوضه خليج فارس و درياي عمان با 42 درصد افزايش و كمترين حجم بارش مربوط به حوضه درياچه اروميه با 11 درصد افزايش است. با اين حال بخش عمده‌اي از بارندگي‌ها اخير در حوضه درياچه اروميه اتفاق افتاده به گونه‌اي كه 27 ميليمتر بارش دراين حوضه در هفته گذشته داشتيم كه اين رقم برابر يك چهارم بارندگي سه ماه اخير است.

وي افزود: به غيرازاستان‌هاي يزد،اصفهان، خراسان هاي جنوبي و شمالي و سمنان كه بارندگي در آنها نسبت به ميانگين كمتر بوده است، مابقي استان ها افزايش بارش نسبت به متوسط درازمدت داشته اند .

نامبرده كسري و بيلان منفي آب هاي زيرزميني سال آبي گذشته كشور در 609 محدوده مطالعاتي در مهر امسال را 7/5 تا 6 ميليارد متر مكعب ذكر كرد و گفت: در سطح كشور حدود 650 هزار حلقه چاه و 103 هزار حلقه چاه غير مجاز وجود دارد كه 70 هزار حلقه چاه غيرمجاز خود اظهاري هم شناسايي شده است.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن