تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813226323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفتادودو عكس از محرم


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: هفتادودو عكس از محرم
نگاهي به ابعاد عرفاني و حماسي سوگواري‌هاي مردم ايران در ماه محرم موضوع نمايشگاهي است شامل 72 عكس سياه و سفيد و رنگي كه توسط عكاسان پانزده استان گرفته شده و در موزه هنرهاي معاصر فلسطين به نمايش درآمده است.
اين نمايشگاه اول دي ماه بر پاست و علاقه‌مندان براي ديدن عكس‌ها مي‌توانند به موزه هنرهاي معاصر فلسطين واقع در خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه كنند.
آثار هفده هنرمند خودآموخته در نگارخانه لاله
هنرمندان خودآموخته نقاش و حجم‌پرداز ‌آثار خود را كه بيانگر شور و شوق بي‌پالايش آنهاست از پانزده آذر در نگارخانه لاله به نمايش گذاشته‌اند و اين نمايشگاه تا سوم دي ماه برپاست. هنرمند خود آموخته به افرادي اطلاق مي‌شود كه بدون آموزش آكادميك و از طريق تجربه شخصي توانسته‌اند استعداد خود را بارور سازند و آثار با ارزشي بيافرينند.
عكس‌هاي مقيم‌نژاد براي تامل در معناي هويت
تالار هنري محسن در خيابان ظفر شرقي تا بيست و هفتم آذر از ساعت 14 تا 21 هر روز ميزبان علاقه‌مندان عكاسي است كه براي تماشاي نمايشگاه "وساطت الهي" مراجعه مي‌كنند.
اين نمايشگاه كه مركب از سيزده عكس مهدي مقيم‌نژاد با تكنيك فتومونتاژ است، در ادامه نمايشگاههاي واقع‌نمايي برپاشده و زمينه مواجهه با تاريخ ايران و تامل در معناي هويت را فراهم مي‌آورد.
عكس‌ها نقش‌مايه‌هايي حاوي باورهاي مذهبي دارند و مقيم‌نژاد پنجمين عكاسي است كه آثار خود را در ادامه نمايشگاه‌هاي واقع‌نمايي به علاقه‌مندان هنر عكاسي عرضه مي‌كند.
زنان بومي جنوب
در نقاشي‌هاي اميد و آلما
اميد فاضلي و آلما بهرامي در گالري ايده نخستين نمايشگاه نقاشي خود را برپا كرده‌اند كه تا سي‌ا م آذرماه ادامه دارد.
گالري ايده در خيابان خردمند شمالي واقع است و اين دو نقاش جنوبي شرايط زندگي، شخصيت و روحيات زنان بومي جنوب را در پرتره‌هاي خود تجسم بخشيده‌اند.
در جستجوي آرش،‌ در جستجوي صلح
"در جستجوي آرش، در جستجوي صلح" عنوان نمايشگاهي از آثار چوبي و برنزي عباس اكبري است كه اساطير ايراني به ويژه داستان حماسي آرش را با هدف ارائه فهمي تازه به عنوان موضوع نمايشگاه خود انتخاب كرده است.
اين هنرمند همچنين آثار سراميك خود را نيز كه با تاكيد بر "ظرف‌هاي كاربردي" ساخته شده‌اند، در قالب نمايشگاه ديگري برابر ديد علاقه‌مندان قرار داده است و دوستداران مجسمه سازي و سراميك مي‌توانند براي ديدن هر دو نمايشگاه تا بيست و هفتم آذر به گالري "آن" و بنيان "آن" هنري در خيابان سئول تهران مراجعه كنند.
نمايشگاه قلمكارهاي دو قرن پيش در سعد آباد
موزه هنر و مردم در بخش شمالي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد از بيستم آذر تا دهم دي ماه (بجز دوشنبه‌‌ها و ايام سوگواري) پرده‌هاي قلمكار مربوط به 180 تا 240 سال پيش را در معرض ديد علاقمندان مي‌گذارد.
65 پرده و روميزي قلمكار اين نمايشگاه اثر دست استادان قلمكار قرون 12 و 13 هجري قمري هستند و اولين بار است كه در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن