تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره كشور زمستاني شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: چهره كشور زمستاني شد


اگرچه در طول پاييز برخي نقاط مرتفع و سردسير چندين بار بارش برف را ديده بودند اما از روز چهارشنبه به بعد خيلي‌ از شهرها هم سفيدپوش شدند تا آنها هم چهره زمستاني به‌خود بگيرند. البته ديروز بعدازظهر از شدت بارش‌ها در بيشتر مناطق شمال، شمال‌غرب، غرب و مركزي كاسته شد اما به‌قول برخي‌ها زمين سرد شده است و اين بار اگر برف ببارد، حسابي روي زمين مي‌نشيند. بارش برف و باران اخير اگرچه نويد كم‌شدن روزهاي خشكسالي را مي‌داد اما در برخي مناطق هم مشكلاتي را به‌وجود آورد. در تعدادي از محورهاي بين‌ شهري بارش‌ها با وزش شديد باد و مه‌گرفتگي توام‌ شد و عده‌اي را به همين دليل گرفتار كرد. البته پليس راه به‌همراه نيروهاي هلال احمر، اورژانس و راهداري تا جايي كه در توان داشتند به كمك درراه‌مانده‌ها رفتند. در چند شهرستان هم بارش باران و برف مثل قبل با آبگرفتگي معابر همراه شد. در اين ميان برخي مسئولان انگار كه مشكلات آبگرفتگي شهر خودشان به‌طور كل حل شده باشد، به فكر انتقال تجربيات خود به ديگر شهرها افتادند؛ مثل تعدادي از كارشناسان شهرداري اهواز كه به همين منظور طي ماموريت 3روزه‌اي به بصره عراق سفر كردند.

محورهايي كه بسته شدند

تردد خودروها طي 3روز اخير در محورهاي كوهستاني به سختي صورت ‌گرفت. در محورهاي شمالي وزش باد و كولاك نيز حسابي رانندگان را به دردسر انداخت. به‌طور مثال روز پنجشنبه در محورهاي سياهكل و قزوين- رشت در محدوده كوهين هر از گاهي خودروها براي ساعتي هم كه شده قيد حركت را زده و كنار جاده توقف كردند. از استان اصفهان هم خبر رسيد كه با بسته شدن گردنه كلوسه در شهرستان فريدونشهر راه ارتباطي 7روستاي اين شهرستان با مركز قطع شد. علاوه بر اين مسئول مديريت راه‌هاي اصفهان اعلام كرد كه بارش برف از بامداد جمعه محورهاي خوانسار - 3راهي دامنه، چادگان - داران - تيران، داران - اليگودرز و فريدونشهر - پشت كوه را لغزنده كرده است و خودروها حتما بايد به زنجير چرخ مجهز شوند. رئيس پليس استان چهارمحال و بختياري نيز اظهار داشت: بارش برف محورهاي شهركرد به فارسان، فارسان به كوهرنگ و كوهرنگ به مسجد سليمان در استان خوزستان را لغزنده كرده است. گردنه‌هاي چري و شاه منصوري از ارتفاعات زاگرس در شهرستان كوهرنگ نيز به‌دليل بارش برف سنگين مسدود شد. از ميان محورهاي غربي كشور نيز جاده سنندج- ديواندره- سقز به‌دليل بارش برف با ارتفاع بيش از 80سانتي‌متر مسدود اعلام شد. آنطور كه مركز مديريت راه اداره كل راه و شهرسازي استان كردستان اعلام كرد برف در مجموع راه‌هاي 310روستاي اين استان را مسدود كرد. در استان كرمانشاه هم راه ارتباطي پاوه به مريوان به همين دليل بسته شد. در استان كهگيلويه و بويراحمد نيز در چند شهرستان سيلاب جاري شد و مهم‌ترين خبر آن مرگ يك‌نوجوان گچساراني بود. اين نوجوان 12ساله هنگام عبور از پل رودخانه روستاي اسلام‌آباد گرفتار شدت جريان سيلاب شد و جان خود را از دست داد. در استان اردبيل هم از سوي فرماندار خلخال اعلام شد كه درصورت بارش سنگين‌تر برف به‌دليل احتمال ريزش بهمن مسير خلخال به پونل مسدود مي‌شود. محمدي با بيان اينكه بيشتر مسافرت‌هاي مردم خلخال به استان گيلان از اين محور صورت مي‌گيرد، از نواقص ازجمله نبود علائم راهنمايي و رانندگي و نبود گاردريل در مسير تازه احداث شده خلخال به پونل انتقاد كرد. به گفته وي با توجه به حجم تردد و مسافرت‌هاي مردم خلخال اما هنوز مسير جديد خلخال به پونل به بهره‌برداري كامل نرسيده است.

نجات 2زن باردار

طي 3روز گذشته به 5هزار نفر در راه‌مانده امدادرساني شده است. محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر اين آمار را بيان كرد و افزود: امدادگران نسبت به رهاسازي و بستن زنجيرچرخ 450خودرو و اسكان اضطراري 1895نفر اقدام كردند. وي اعلام كرد: امدادگران همچنين به 2زن باردار در استان قزوين و زنجان كه در راه مانده بودند، امدادرساني كردند و آنها را از مرگ حتمي نجات دادند.

ناپايداري هوا امروز هم ادامه دارد

سازمان هواشناسي پيش‌بيني كرده است كه بارش‌هاي پراكنده در برخي مناطق ادامه يابد. بر اين اساس هواي استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان‌شرقي، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد امروز ابري تا نيمه ابري همراه با وزش باد و بارش برف و باران به‌خصوص در نواحي مركزي و جنوبي ‌آذربايجان‌غربي است. در استان‌هاي جنوبي و شرقي همچون يزد، بوشهر، خوزستان، خراسان‌جنوبي و خراسان‌رضوي نيز بارش‌هاي پراكنده رخ خواهد داد. هواي شب‌هاي مركز استان‌هايي مانند اردبيل، تبريز، اروميه، سنندج، زنجان، شهركرد و همدان نيز بسيار سرد و زير صفر درجه پيش‌بيني شد.

بهار جيرفت و ريگان در زمستان

طي روزهاي گذشته در چند شهرستان كرمان، به‌ويژه جيرفت خبري از سرما و زمستان كه نبود هيچ، شكوفه‌هاي گل و پرتقال‌هاي نارنجي‌رنگ باغات مركبات و هواي بالاي 20درجه ‌هوا را كاملا بهاري كرده بودند. اين در حالي بود كه در فاصله بيش از 40كيلومتري شهر جيرفت مردم در دلفارد، ساردوئيه و جبالبارز سوز سرما را احساس مي‌كردند. به گزارش فارس، وجود ساعات زياد آفتاب بر پهنه آسمان، جيرفت را به‌ يكي از بزرگ‌ترين گلخانه‌هاي طبيعي دنيا تبديل كرده است و به همين‌خاطر در اين روزهاي سرد هنگام گذر در خيابان‌ها مردم اين شهر را با پوشش زمستاني نمي‌بينيد. در شهرستان ريگان نيز درختان استبرق كه در تابستان گل مي‌دهند در پديده‌اي نادر طي چند روز اخير شروع به گلدهي كردند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن