تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری احیا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
جایگاه حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری احیا می شود خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاریبه احیاء جایگاه حوزه های علمیه استان از نظر زیر ساخت اشاره کرد و گفت: بر آن هستیم که واگذاری زمینی به متراژ یکصد هکتار، جهت تأسیس حوزه های علمیه استان را بگیریم که این امر، مراحل پایانی خود را طی می کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان، با اشاره به نشست های ماهانه ائمه جمعه استان اظهار داشت: همه ما دغدغه ارتقای استان را داریم و در پی آن هستیم که استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم که لازمه آن همین نشست های مشترک بین ائمه جمعه و مسؤولان استان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که استان باید از شرایط موجود نجات پیدا کند، تصریح کرد: بکوشیم که استان را در همه جهات، هم از نظر عمرانی و آبادانی و هم از جهت خودیابی و فرهنگی به جایگاه واقعی خود برسانیم.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که موقعیت استان در درون کشور گم است، خاطرنشان کرد: شناسایی درست استعدادها و توانمندی های استان و معرفی آنها، محرومیت را از چهره استان می زداید و استان را در جایگاه واقعی خود قرار می دهد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مظلومیت استان در تمام جهات اشاره کرد و گفت: لازمه رفع مظلومیت از استان، به هم پیوستگی و کار جمعی بین ائمه جمعه، مسؤولان و مردم است و تا زمانی که همه متحد و یک صدا نشوند، مشکلات استان حل نخواهد شد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه از نشست و گفت و گو با صاحبان نفوذ و معتمدین استان در قالب همایشی بزرگ خبر داد و گفت: در صدد هستیم که همه استان را به هم پیوند بزنیم و فکرها، استعدادها، عزم ها و همت ها را هم سو کنیم تا از تک روی ها خودداری شود و محرومیت از چهره استان رخت برکند.
 
وی به کارهای بسیاری که بعد از انقلاب در استان صورت گرفته است، اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات استان، مسأله آب است که اگر به درستی و با درایت و تدبیر، برنامه ریزی نشود، باید برای آینده استان احساس خطر کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید فضای منطق بر مدیریت آب کشور حاکم باشد، خاطرنشان کرد: باید آن قدر متحد و به هم پیوسته عمل کنیم که اگر جایی، کسی خواست از راهی غیر منطقی بر آب استان مدیریت کند، با دیدن اتحاد ما نتواند.
 
امام جمعه شهرکرد به استفاده ار تمام ظرفیت های مردمی در امور آبادنی استان اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و فراهم آوردن زیر ساخت های فرهنگی استان نیز باید در اولویت های مسؤولان قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به احیای جایگاه حوزه های علمیه استان از نظر زیر ساخت اشاره کرد و گفت: بر آن هستیم که واگذاری زمینی به متراژ یکصد هکتار، جهت تأسیس حوزه‌های علمیه استان را بگیریم که این مسأله، مراحل پایانی خود را طی می کند.
 
رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، بازسازی مساجد استان و استفاده از این ظرفیت را در راستای مسائل فرهنگ استان ضروری دانست و تأکید کرد: مساجد استان باید هم از نظر فکری و فرهنگی و هم از نظر ساخت و ساز توسعه پیدا کند.
 
وی به تکمیل مساجد نیمه کاره استان در آینده ای نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: تنها به ساخت و ساز مسجد اکتفا نکرده ایم و در حال تشکیل هسته مرکزی مساجد استان، جهت پویا و فعال شدن آن ها در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری جلسات مستمر با ائمه جماعات در راستای عملی کردن احیاء مساجد خبر داد و اذعان داشت: ائمه جماعات نقش بسزایی در پویایی مساجد دارند که باید به صورت ویژه به آن نگاه شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سخنان پایانی خود به شهادت جمعی از هم استانی های عزیزمان در حادثه تروریستی عراق اشاره کرد و گفت: این گونه حوادث حاصل شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش است که در مقام ضربه زدن به جهان مقاومت هستند.
 
امام جمعه شهرکرد ضمن همدردی با خانواده ها و بازماندگان این شهدا، اظهار داشت: به یقین شهدای این حادثه، شهدای اقتصادی کشور هستند که راه آن ها ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن بداند که این چرخ، نه تنها از حرکت باز نخواهد ایستاد، بلکه محکم تر و استوارتر خواهد چرخید./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۹/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن