تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820440093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قم شاهراه عملياتي ريلي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قم شاهراه عملياتي ريلي ايران است
مديركل راه آهن استان قم با بيان اينكه قم شاهراه عملياتي ريلي كشور محسوب مي‌شود، گفت: ماهانه 25 هزار واگن باري و 50 قطار مسافربري از قم عبور مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، فرشاد زادخور پيش از امروز در ديدار اعضاي شوراي حمل و نقل استان قم با رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه 2 خط راه‌ آهن اصلي از شمال شرق به سمت جنوب غرب و از شمال غرب به سمت جنوب شرق كشور كشيده شده است، اظهار داشت: قم نقطه اتصال اين 2 خط بزرگ است.

وي افزود: بيشتر بارهاي كشور و مسافران سراسر شهرها كه از طريق قطار جابه‌جا و يا مسافرت مي‌كنند از قم عبور كرده و به استان ما وارد مي‌شوند.

مديركل راه آهن استان قم با بيان اينكه قم شاهراه عملياتي ريلي كشور محسوب مي‌شود، عنوان كرد: ماهانه 25 هزار واگن باري و 50 قطار مسافربري از قم عبور مي‌كنند.

وي ادامه داد: از زماني كه راه آهن استان قم مستقل شد كمربند ريلي قم را فعال كرد و پس از 75 سال شاهد خروج قطارهاي باري از داخل شهر قم شديم.

زادخور با اشاره به راه‌اندازي خط ريلي حرم تا حرم خاطرنشان كرد: روزانه 600 نفر مسافر با قطار از قم به مشهد مقدس مسافرت مي‌كنند.

مديركل راه آهن استان قم با بيان اينكه قطار قم تبريز و قم تهران راه‌اندازي شده است، گفت: در حال حاضر يك قطار ساعت 6 صبح از قم به سمت تهران حركت مي‌كند و ساعت 16:30 نيز باز مي‌گردد و طول مسير ايستگاه‌هاي قم تا تهران را طي يك ساعت و نيم طي مي‌كند.

وي افزود: راه‌اندازي اين خط ريلي موجب كاهش بار ترافيكي از آزادراه قم تهران شده و با توجه به مصرف يك هفتم سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌اي از نظر كاهش آلاينده‌هاي هوا نيز به صرفه است ضمن اينكه مسافرت با قطار 50 برابر مسافرت با اتومبيل ايمني دارد.

زادخور با بيان اينكه راه‌اندازي خط ريلي قم شاهرود و قم ساري هم در دستور كار قرار داد، تصريح كرد: تقويت خطوط ريلي حومه‌اي يكي از اولويت‌هاي كاري ماست به طوري كه درصدد هستيم در طول روز هشت قطار از قم به سمت تهران را راه‌اندازي كنيم.

مديركل راه آهن استان قم توسعه كمربند ريلي استان قم را جزو طرح‌هاي ملي دانست و گفت: در اين زمينه 70 ميليارد تومان ديگر سرمايه‌گذاري خواهد شد.

وي اظهار داشت: اتصال شهر فرودگاهي قم به خط ريلي هم در دستور كار قرار دارد ضمن اينكه پس از اتمام عمليات زيرسازي ايستگاه سلفچگان، كار اداره كل راه آهن استان قم براي روسازي و تكميل آن آغاز خواهد شد./س

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن