تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803013881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش مستمر زندگي را متحول مي كند/ تاكيد بر كاهش موانع هزينه اي در پژوهش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پژوهش مستمر زندگي را متحول مي كند/ تاكيد بر كاهش موانع هزينه اي در پژوهش
كرج – خبرگزاري مهر: نماينده مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شواري اسلامي با بيان اينكه پژوهش هاي مستمر و پويا مي تواند جامعه و زندگي بشري را دچار تحول كند، گفت: بايد براي موانع هزينه اي پژوهش برنامه ريزي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همايش تجليل از فعالان عرصه پژوهش و تحقيقات، معلمان پژوهنده، نمايشگاه آثار، تاليفات، طرح هاي پژوهشي، مقالات و پايان نامه ها و مراسم رونمايي از تازه هاي نشر شوراي تحقيات استان البرز ظهر دوشنبه با حضور اقبال قاسمي پويا بنيان گذار اقدام پژوهشي در كشور، محمد جواد كوليوند نماينده مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شواري اسلامي، خسرو ساكي مدير كل آموزش و پرورش استان البرز و معاونان و معلمان پژوهنده در كانون فرهنگي تربيتي امام علي(ع) برگزار شد.

در اين همايش از رونمايي از سه عنوان كتاب "پژوهش در عمل 3، مجموعه مقالات پژوهشي و گوهر تراش"، از 20 معلم پژوهنده برتر كه حائز رتبه هاي استاني و كشوري شده بودند تجليل شد.

همچنين از فرشته فهميده مدير آموزش و پرورش ناحيه دو كرج و علي حجرگشت مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج به همراه معانان پژوهشي اين نواحي به عنوان منتخبان اقدام پژوهي در اين همايش تجليل شد.

همايش تجليل از فعالان عرصه پژوهش برنامه هاي متنوعي را در خود جاي داده بود كه مهمترين آن ارائه پژوهش "چگونه توانستم فعاليت هاي هنري دانش آموزان را در راستاي توليد ملي قرار دهم" توسط معلم برتر كشوري ار ناحيه دو كرج بود.

هيچ تصميمي نبايد بدون پژوهش اتخاذ شود

مدير كل آموزش و پرورش استان البرز در اين همايش گفت: امروز عصر تصميمات مبتني بر سليقه و نظرات فردي و بررسي نشده گذشته است و اميدوارم روزي فرا برسد تا در تمامي عرصه ها و در مجموعه آموزش و پرورش هيچ تصميمي بدون پشتوانه پژوهشي گرفته نشود.

خسر ساكي با بيان اينكه در زمان فعلي ديگر از هيچ مدير و كارمندي چندين بار آزمون و خطا براي رسيدن به نتيجه پذيرفته نيست، اظهار داشت: همگان امروز به سمت پژوهشگري و اتخاد تصميمات اثر بخش هدايت مي شوند.

وي افزود: پژوهش تنها به فعاليت هاي پيش از تصميم معطوف نيست و بايد پس از برنامه ريزي و تصميم گيري پژوهش هايي براي بازخورد و نتايج بدست آمده از تصميمات انجام شود و تمام مراحل يك مدير موفق بايد مبتني بر پژوهش باشد.

ارائه دو طرح اقدام پژوهي از البرز در برنامه كشوري معلمان پژوهنده

مدير كل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه به ارائه گزارش عملكردي از فعاليت هاي معاونت پژوهش و برنامه ريزي پرداخت و اعلام كرد: تاكنون 16 برنامه معلم پژوهنده در استان البرز برگزار شده است و امروز نيز ميزبان 412 معلم پژوهنده هستيم.

ساكي گفت: در سالي كه گذشت بيش از دو هزار طرح اقدام پژوهي از سوي معلمان به دبيرخانه ارسال شده است كه از اين تعداد هزار و 771 طرح مورد ارزيابي قرار گرفته و 416 طرح نيز برگزيده شدند.

وي افزود: از 416 طرح برگزيده 20 طرح به مرحله كشوري راه يافتند و خوشبختانه دو طرح فردا در برنامه اي كشوري با حضور فاني وزير آموزش و پرورش از استان البرز براي حضار ارائه خواهد شد.

مديركل آموزش و پرورش استان البرز از مقام اول كشوري استان البرز در معلم پژوهنده و تجربيات برتر پژوهشي خبر داد و گفت: انتشار كتب مختلف در عرصه پژوهش، نياز سنجي اولويت هاي پژوهشي، اجراي 20 طرح پژوهشي، ايجاد بانك جامعه اطلاعات معلمان پژوهنده و .... از جمله فعاليت هاي صورت گرفته در استان البرز است.

تحقيق و تدريس دو ركن معلمي

ساكي در ادامه به برنامه هاي پيش رو در حوزه پژوهشي براي البرز اشاره كرد و گفت: استفاده از سامانه مديريت پژوهشي، تقويت پژوهسراهاي دانش آموزي، هدايت دانش آموزان به جشنواره هاي جوان و نوجوان خوارزمي، توسعه و تعميق فرهنگ اقدام پژوهشي در بدنه آموزش و پرورش ار اولويت هاي آينده خواهد بود كه اميد مي رود با همكاري معلمان به هدف برسد.

مدير كل آموزش و پرورش استان البرز تاكيد كرد: تحقيق و تدريس دو ركن اصلي براي هم معلم به شمار مي رود و بايد به سمتي حركت كنيم كه پژوهش در كنار تدريس جزو وظايف ذاتي معلمان برشمرده شود.

موانع هزينه اي پژوهش برداشته شود

نماينده مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش با بيان اينكه در زمان كنوني ديگر نبادي در فضاي آزمون و خطا حركت كرد، گفت: هرچند كه در بسياري از تصميمات ممكن است كمتر از پژوهش استفاده شود اما وجود موانع و منابع استفاده از پژوهش را الزامي مي كند.

محمدجواد كوليوند پژوهش را مقدم بر اجرا عنوان كرد و اظهار داشت: پژوهش مستمر و پويا مي تواند در جامعه اثر گذار باشد و زندگي را متحول كند و در اين راستا پژوهش ها بايد در افق برنامه ريزي شده قابل انعطاف باشند.

وي با تاكيد بر ايجاد شرايط مناسب براي انجام پژوهش ها و كاهش هزينه هاي پژوهشي براي معلمان، اعلام كرد: بايد براي خانواده بزرگ آموزش و پرورش در مباحث هزينه هاي پژوهشي برنامه ريزي صورت گيرد و اگر اين شرايط براي معلمان و دانش آموزان پژوهنده فراهم شود به طور قطع موانع اين مسير برداشته شده است.

كد خبر: 2196766

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۴:۱۴

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن