تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير كاربري بناهاي تاريخي البرز براي توسعه گردشگري در اولويت برنامه هاي اداره كل است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تغيير كاربري بناهاي تاريخي البرز براي توسعه گردشگري در اولويت برنامه هاي اداره كل است
كرج - خبرگزاري مهر: مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز گفت: تهيه طرح جامع گردشگري در اولويت تمام كارهاي اداره كل ميراث فرهنگي البرز قرار دارد و با تهيه اين طرح نوع كاربري برخي از بناهاي تاريخي در استان براي توسعه صنعت گردشگري تغيير خواهد كرد و در نتيجه بسته هاي سرمايه گذاري به سرمايه گذاران ارائه خواهد شد.

ابوالفضل عبيدي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب كه تهيه طرح جامع گردشگري در اولويت تمام كارهاي اداره كل ميراث فرهنگي البرز قرار دارد اظهار داشت: بر اساس طرح جامع گردشگري، جايگزين هاي مناسبي براي سرمايه گذاري و توسعه صنعت گردشگري در استان لحاظ خواهد شد، مشاوراني كه اين طرح را آماده مي كنند محل برگزاري بازارچه هاي سنتي و صنايع دستي را در استان مشخص مي كنند.

وي در ادامه افزود: در طرح جامع گردشگري ظرفيت هتل هاي استان براي سرويس دهي به مسافران و گردشگران مشخص مي شود.

عبيدي تاكيد كرد: در حوزه گردشگري، سه محدوده وجود دارد، گردشگري درون شهري، حاشيه شهري و برون شهري، كه براي احياي اين حوزه ها بايد به بخش خصوصي و نيمه خصوصي و دولتي امكانات مورد نظر ارائه شود.

پيست ديزين يكي از جاذبه اي فصلي البرز

مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز يادآور شد: يكي ديگر از دغدغه هاي اداره كل ميراث البرز تغيير كاربري بناهاي تاريخي است كه بايد با انگيزه جذب گردشگري انجام شود.

وي خاطرنشان كرد: در استان البرز جاذبه هاي گردشگري زيادي وجود دارد كه در نوع خود بي نظير است مانند جاذبه هاي فصلي و جاذبه هاي اقليمي، داشتن روستاهاي زياد با آب و هواي خوش، جاذبه اي در خور شان استان به وجود آورده است.

عبيدي افزود: در حال حاضر 209 كارگاه فعال صنايع دستي در سطح استان داير است و 80 نوع هنر در قالب صنايع دستي به مردم ارائه مي شود، وجود فرهنگ ها و آداب و رسوم غني در روستاهاي استان، مجموعه اي از جاذبه هاي زيبا را به وجود آورده است كه هر مسافري كه از البرز ديدن مي كند آوازه اين روستاها را به گوش ديگر هموطنان مي رساند.

وي در رابطه با وجود روستاهاي زياد در سطح استان البرز افزود: وجود روستاهاي زياد با آب و هواي خوش ما را ترغيب مي كند كه بيشتر به توسعه گردشگري روستايي بپردازيم و برگزاري كارگاهها و كلاس هاي آموزشي صنايع دستي براي روستاييان در اين زمينه به اشتغال خانگي آنها كمك خواهد كرد.

عبيدي گفت: وجود كاروانسراهاي زياد در گوشه گوشه استان و همچنين وجود كاخهايي از دوران هاي مختلف تاريخي مجموعه اي از جاذبه هاي گردشگري را براي ساكنين استان و همچنين گردشگران خارج از استان فراهم آورده است.

كاروانسراي ينگي امام

البرز داراي ظرفيت هاي زيادي براي ايجاد موزه هاي طبيعي است

مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز اظهار داشت: كاخ مرواريد به عنوان جاذبه گردشگري شاخص استان محسوب مي شود و در صدد آن هستيم تا با مكاتبات بازديد از اين كاخ را براي گردشگران فراهم كنيم زيرا معماري اين كاخ به نوبه خود جزو شاهكارهاي دوران خود است.

عبيدي تاكيد كرد: پس از دريافت اعتبارات تلاش مي كنيم كه بناهايي كه تحت مالكيت اداره كل ميراث فرهنگي البرز نيست را به تملك اداره ميراث البرز درآوريم، و براي تعيين حريم بناهاي تاريخي در استان مانند كاخ سليمانيه برنامه هاي زيادي در دست داريم تا آنجا به عنوان موزه نقاشي دوران قاجار به همگان معرفي شود.

كاخ سليمانيه

مديركل اداره كل ميراث فرهنگي البرز اظهار داشت: استان البرز داراي ظرفيت هاي زيادي براي ايجاد موزه هاي طبيعي است و با برنامه ريزي مدون اين موزه ها به زودي در سطح استان داير خواهد شد.

وي در ادامه تاكيد كرد: يكي از جاذبه هاي فصلي البرز وجود مجموعه بين المللي ديزين است كه با وجود امكانات براي برگزاري ورزش هاي زمستاني جاذبه اي ديگر را براي البرزي ها و ديگر هموطنان فراهم آورده است.

عبيدي با اشاره به وجود شخصيت هاي كشوري در استان البرز گفت: وجود شخصيتي مانند آيت الله طالقاني، جلال آل احمد و شهيد ثابت در استان البرز به جذب گردشگر افزوده است و بايد براي احياي خانه هاي اين شخصيت ها بيش از گذشته تلاش كرد.

خانه تاريخي آيت الله طالقاني

مجموعه هاي تاريخي، خصوصي و نسخ خطي، شناسانامه دار مي شوند

وي در رابطه با جاذبه هاي مذهبي البرز گفت: وجود تعزيه برغان و عاشوراي مهران و ديگر مراسم هاي مذهبي نيز به مجموعه فضاهاي گردشگري افزوده است.

عبيدي با اشاره به وجود امام زادگان شاخص در سطح استان گفت: وجود اين امامزادگان بهترين شرايط را براي جذب گردشگر در زمينه مذهبي فراهم مي كند و يكي از برنامه هاي اداره كل ميراث فرهنگي البرز پرداختن به جاذبه هاي مذهبي استان است.

وي با اشاره به مجموعه داران خصوصي و نسخ خطي كه در اختيار ساكنان البرز است، افزود: برنامه شناسايي مجموعه داران خصوصي در دستور كار كارشناسان اداره است تا با تشكيل پرونده و صدور مجوز اين مجموعه ها داراي شناسنامه شوند و همچنين نسخ خطي كه در اختيار مردم استان است جمع آوري مي شود تا با تهيه شناسنامه براي اين نسخ خطي مستندنگاري اين اسناد نييز به مرحله اجرا درآيد.

وي در پايان افزود: بعد از اينكه برنامه ريزي ها در تمام امور به اجرا درآمد و همچنين بعد از تهيه طرح جامع گردشگري، بسته هاي سرمايه گذاري به سرمايه گذاران براي توسعه صنعت گردشگري ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابولفضل عبيدي كه فارغ التحصيل كارشناسي ارشد در رشته مرمت ابنيه و بناهاي تاريخي از دانشگاه اصفهان است سالها در پست معاونت ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي اصفهان مشغول به كار بوده است. استان اصفهان قطب ميراث فرهنگي كشور محسوب مي شود و چند سالي نيز در پست معاونت ميراث فرهنگي البرز مشغول خدمت بوده است، وي در حال حاضر چند روزي است كه به سمت مدير كل ميراث فرهنگي البرز منصوب شده است و در ابتداي راه با ارائه راهكارهاي مناسب و با شناخت كافي نسبت به ظرفيت هاي گردشگري استان البرز درصدد تهيه طرح جامعه گردشگري است تا با تهيه اين طرح براي توسعه صنعت گردشگري، سرمايه گذاران زيادي را در اين بخش دور هم گرد آورد.

-----------------

گزارش: ساره نوري

كد خبر: 2196507

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۳:۰۳

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن