تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802450483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل دفتر نظارت و اعتبار بخشي وزارت بهداشت خبر داد: تغيير مدل ارزشيابي بيمارستان‌ها به مدل اعتباربخشي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديركل دفتر نظارت و اعتبار بخشي وزارت بهداشت خبر داد: تغيير مدل ارزشيابي بيمارستان‌ها به مدل اعتباربخشي
در اعتبار بخشي چه به صورت ملي و چه به صورت بين‌المللي جامعه پزشكي بايد به افزايش كيفيت كار خود و ايمني بيمار بپردازد و به فكر استاندارد كردن فعاليت خود باشد. چرا كه از اين استاندارد كردن همه سود خواهند برد. مديركل دفتر نظارت و اعتبار بخشي وزارت بهداشت خبر داد: تغيير مدل ارزشيابي بيمارستان‌ها به مدل اعتباربخشي


ايلنا: مديركل دفتر نظارت و اعتبار بخشي وزارت بهداشت گفت: از هفت سال بيش موضوع اعتبار بخشي در ايران شكل گرفت و به منظور ارتقاي كيفيت ارزشيابي، مدلمان را از مدل ارزشيابي به مدل اعتبار بخشي تغيير داديم.

به گزارش ايلنا، "سيد سجاد رضوي" در نشست يك روزه هم انديشي در راستاي استفاده بهينه از رويكرد فرايندي در توسعه و بهبود و ارتقاي سطح درمان كه با حضور رييس كل سازمان نظام پزشكي، مديركل دفتر نظارت و اعتباربخشي امور درمان وزارت بهداشت، روساي بيمارستان‌هاي خصوصي و رييس اعتبار بخشي بين المللي كانادا برگزار شد با بيان اينكه ۲ هزار نفر ساعت استانداردهاي موجود در مدل اعتبار بخشي را تدوين كرده‌اند، گفت: اين مهم با حضور بيمارستان‌ها، انجمن‌ها، استاندارد‌ها و صاحبان فكر صورت گرفت.

وي با اشاره به اينكه در مدل اعتبار بخشي، اطلاعات به صورت الكترونيكي ثبت مي‌شود، گفت: با ثبت ارزيابي‌هاي انجام شده به صورت الكترونيك، تمام اطلاعات به صورت هماهنگ وارد پرتال وزارت بهداشت مي‌شود و هم اكنون شرايطي فراهم آمده كه اگر بخواهيم وضعيت آتش‌نشاني يك بيمارستان را بررسي كنيم مي‌توانيم به صورت آنلاين از وضعيت بيمارستان با خبر شويم.

مديركل دفتر نظارت و اعتبار بخشي وزارت بهداشت افزود: در اعتبار بخشي چه به صورت ملي و چه به صورت بين‌المللي جامعه پزشكي بايد به افزايش كيفيت كار خود و ايمني بيمار بپردازد و به فكر استاندارد كردن فعاليت خود باشد. چرا كه از اين استاندارد كردن همه سود خواهند برد. قرار بر اين نيست كه با استاندارد كردن بيمارستان‌ها هزينه‌ها بالا بيايد ولي قطعاً در طولاني مدت با كاهش هزينه‌ها مواجه خواهيم بود.

لزوم زبان مشترك در حوزه استانداردهاي بيمارستاني

براساس اين گزارش، زالي رييس كل سازمان نظام پزشكي نيز با بيان اينكه «اعتبار بخشي» بحث مهم و اساسي براي مؤسسات ارايه خدمات سلامت است، گفت: نگاه واقعي اعتبار بخشي، ارزيابي همه واحدهاي حوزه سلامت است. اين موضوع، صرف‌نظر از قطعات كوچك و خرد، يك وجه ضروري و اجتناب‌ناپذير براي استمرار كار مؤسسات و بيمارستان‌ها به شمار مي‌رود. در حقيقت بيمارستان‌ها يك مديريت چند وجهي مستقل اجتماعي دارند كه همه ابعاد سلامت، بازتواني، توانبخشي، آموزش و پيشگيري را در برمي‌گيرند و روزبه‌روز به وظايف ملي بيمارستان‌ها به عنوان يك نهاد علمي و خدمتي افزوده مي‌شود.

وي با اشاره به تغيير نگاه ارزيابي سنتي گذشته به بيمارستان‌ها اظهار كرد: هم اكنون به بيمارستان‌ها به عنوان يك نهاد زنده، چابك، منعطف، ديناميك، با مانيتور هوشمندانه در جهت اهداف استراتژيك نگريسته مي‌شود و در واقع هدف ما از اعتباربخشي بيمارستان‌ها نيز عبور از يك نگاه سنتي و ساده و رسيدن به فضاي سيستماتيك است.

زالي تصريح كرد: در اين راستا طي سال‌هاي اخير بر اساس كيفيت خدماتي كه معطوف به حوزه بيمارستاني است، برنامه‌اي طراحي شده كه خدمات‌دهندگان و خدمات‌گيرندگان را در برمي‌گيرد كه بي‌ترديد براي رسيدن به كيفيت بالاي خدمات در حوزه بيمارستاني گام اول استانداردسازي است. به عبارت ديگر مهم‌ترين و راهبردي‌ترين راه براي تبيين اعتباربخشي، تبيين استانداردهاست كه در حوزه استانداردهاي بيمارستاني بايد به زبان مشترك برسيم.

رييس كل سازمان نظام پزشكي خاطرنشان كرد: استاندارد ابزاري است كه هر لحظه بتوانيد سازمان خود را ارزيابي كنيد. امروزه هر چه استاندارد‌ها سيستماتيك‌تر، واضح‌تر و مبتني‌ بر شواهد باشند، آن استاندارد‌ها مقبوليت بيشتري دارند. بنابراين مهم‌ترين گام، تبيين استراتژي‌هايي است كه هم نگاه ملي و هم نگاه بين‌المللي در آن استوار باشد. اين اولين موضوعي است كه در كار گروه‌هاي مختلف بايد شكل بگيرد.

وي «مميزي» را دومين موضوع پس از تبيين استاندارد‌ها ذكر كرد و گفت: با تعيين مميزي‌ها بايد پروسه‌اي چابك را تعريف كنيم كه تمام توان ما معطوف به آن باشد. وجه غالب توانايي يك بيمارستان اين است كه نتيجه و پيامد را با نگاه رو به جلو ترسيم كند. چرا كه همه فرآيندهاي استانداردسازي و همه تلاش‌هاي زير ساختاري ما را همين نگاه رو به جلو شكل مي‌دهد كه بتواند همه فرآيندهاي استانداردسازي را در نظر بگيريد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن