تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802595742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود يك داروي ايراني پرمصرف ناباروري/ رقابت با تنها برند خارجي در دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورود يك داروي ايراني پرمصرف ناباروري/ رقابت با تنها برند خارجي در دنيا
اخيرا يك قلم داروي ايراني در عرصه ناباروري وارد بازار دارويي كشور شده كه به عنوان يكي از داروهاي حساس و پرمصرف در زمينه درمان ناباروري، با تنها برند خارجي در دنيا رقابت مي كند.

دكتر هاله حامدي فر مديرعامل شركت دارويي سيناژن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شركت دارويي سيناژن به عنوان يك توليد كننده داروهاي بيوتكنولوژي و پروتئينهاي نوتركيب دارويي، از چهار سال قبل پروژه توليد داروهاي درمان ناباروري را در دستور كار قرار داده است. چون سيناژن يك شركت دانش بنيان است، بنابراين توليد مواد اوليه در اختيار خودمان است و هيچگونه وابستگي به ماده اوليه توليد اين داروها نداريم.

وي به توليد دو قلم داروي پرمصرف درمان ناباروي در سيناژن اشاره كرد و افزود: اولين داروي ما، "بوسرلين استات" تحت نام تجاري "سينافكت" است كه از 3 سال قبل وارد بازار دارويي كشور شده است.

حامدي فر به داروي دوم اين شركت دارويي براي درمان ناباروري اشاره كرد و گفت: داروي بعدي ما، يكي از داروهاي با تكنولوژي خيلي بالايي است كه تنها در دنيا يك توليد كننده اصلي برند دارد كه سوئيسي است و داروهاي ژنريك يا بيوژنريك آن نيز در دنيا خيلي معدود است. ولي ما توانستيم تكنولوژي آن را در ايران توسعه دهيم.

به گفته وي، داروي دوم شركت سيناژن در زمينه درمان ناباروري، "فوليتروپين" نام دارد كه نام تجاري آن نيز "سينال اف"، است.

مديرعامل شركت دارويي سيناژن در توضيح اهميت داروي دوم در عرصه درمان ناباروري، اظهارداشت: فوليتروپين، يكي از داروهاي حساس و پرمصرف در ناباروري است كه با توجه به سياستهاي كلي نظام در زمينه ازدياد جمعيت، فكر مي كنيم كه بايد از اين قبيل داروها حمايت شود تا افرادي كه براي تهيه و استفاده از داروهاي ناباروري دچار مشكل هستند، بتوانند به راحتي اين داروها را تهيه كنند.

حامدي فر با اشاره به هزينه هاي سنگين درمان ناباروري براي اغلب زوجين كه از توان مالي مناسبي برخوردار نيستند، تاكيد كرد: يكي از مشكلات زوجين جوان در مسير درمان ناباروري، هزينه هاي خيلي زياد دارويي و غيردارويي است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه داروهاي ناباروري تحت پوشش بيمه ها نيستند و از سوي ديگر، افرادي كه درگير اين مشكل هستند، غير از هزينه داروها، ساير هزينه هاي درماني را بايد تقبل كنند. بنابراين، بايد به نوعي، اين افراد از طريق بيمه ها و پرداخت يارانه دارويي، حمايت شوند.

حامدي فر به سياستهاي دولت يازدهم در حمايت بيمه ها از داروهاي گران قيمت اشاره كرد و افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مديريت جديد، برنامه هايي دارند كه بتوانند پوشش بيمه اي در اين زمينه ارائه بدهند كه فكر مي كنيم بزودي، افرادي كه مشكل تهيه اين قبيل داروها را دارند، بتوانند از طريق بيمه ها و يارانه اي كه به اين داروها اختصاص داده مي شود، از داروهاي ناباروري استفاده كنند.

مديرعامل شركت دارويي سيناژن در ادامه به وضعيت دو قلم داروي درمان ناباروري در بازار دارويي كشور اشاره كرد و گفت: داروي بوسرلين استات، تقريبا 50 درصد بازار اين دارو را در اختيار دارد و بقيه نياز كشور نيز از نمونه هاي اروپايي تامين مي شود. در اين مدت، استقبال خوبي شده و متخصصين ناباروري كه آن را تجويز كرده اند، راضي بوده اند.

وي به داروي دوم كه همان فوليتروپين است، اشاره كرد و افزود: اين دارو به تازگي و در حدود يك ماه و نيم است كه وارد بازار دارويي كشور شده است. و در مرحله معرفي دارو به متخصصين هستيم.

حامدي فر همچنين به انجام مطالعات باليني داروي فوليتروپين توسط دانشگاه علوم پزشكي تهران، به صورت مقايسه اي با نمونه اروپايي آن اشاره كرد و گفت: نتايج مطالعات چه از نظر عوارض جانبي و اثربخشي، نشان داده كه هيچ تفاوتي با نمونه اروپايي ندارد.

وي با اعلام اينكه ما همواره از برندهاي خارجي در بازار دارويي كشور استقبال كرده ايم، افزود: ما مي خواهيم با داروهاي توليد خودمان، نشان بدهيم كه كيفيت و مزيت داروهاي ما برابر و بالاتر از نوع خارجي است.

مديرعامل شركت دارويي سيناژن به قيمت داروي فوليتروپين كه يك آمپول است، اشاره كرد و گفت: يك عدد آمپول خارجي يا همان سوئيسي فوليتروپين در بازار داخلي، 52 هزار تومان است اما داروي ايراني سينال اف، 32 هزار تومان است كه قطعا بعد از پوشش بيمه اي، خيلي ارزانتر خواهد بود.

كد خبر: 2196457

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۱:۲۱

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن