تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804296875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از برج ايفل تا كاخ دادگستري؛ داستان خوش ذوق ترين كلاهبرداران تاريخ


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: از برج ايفل تا كاخ دادگستري؛ داستان خوش ذوق ترين كلاهبرداران تاريخ


هادي معيري نژاد- در عالم كلاهبردار نام آل كاپون بد در رفته است چرا كلاهبرداراني عجيبتر از او در همين كشور خودمان وجود دارند كه روي اورا سفيد كرده اند .
باهم نگاهي داريم به معروف ترين كلاهبرداري هاي جهان
خلافكاري به شيوه روسي
تابستان امسال شبكه «راشا تودي» خبري را منتشر كرد كه توجه بسياري را در كشورهاي مختلف برانگيخت. خبر مربوط به يكي از بزرگ‌ترين كلاهبرداري‌هاي تاريخ بود. پليس آمريكا چهار تبعه روس و يك اكرايني را به اتهام كلاهبرداري بيش از 300 ميليون دلار از طريق كارت‌هاي اعتباري شهروندان كشورهاي مختلف در مدت هفت سال دستگير كرد.
اين تبهكاران با رخنه به اطلاعات 130 ميليون كارت اعتباري، نقشه پيچيده خود را اجرا كردند
جاعلي كه بالاخره پليس شد
يكي از معروف ترين كلاهبرداران تاريخ كه از بهره هوشي غيرعادي و بالايي برخوردار بود «فرانك آبينگالا جونيور» است كه توانست ميليون دلارها از اين طريق به جيب خود سرازير كند. او با استعداد بالا در جعل مدارك از خلباني گرفته تا جعل چك هاي ميليون دلاري ساليان سال پليس هاي آمريكايي را به دنبال خود مي كشيد. از آبينگالا تاكنون دو فيلم نيز ساخته شده است. در تاريخ از او به عنوان شيادترين آدم روي زمين ياد شده است كه با هشت هويت جعلي اقدام به كلاهبرداري مي كرد. او حتي با جعل مدارك مورد نياز يك بار هواپيماي مسافري را هدايت كرد. دو بار با جعل مدرك وكيل توانست خانواده هاي پولدار را سر كيسه كند و دو بار نيز پس از دستگيري موفق به فرار از زندان هاي ايالتي آمريكا شد. پليس آمريكا زماني كه از دستگيري او عاجز شد، توانست با پيغام هاي فراوان او را به استخدام خود در آورد و سرانجام تا آخر عمر به عنوان كارشناس جعل مدارك به خدمت نيروهاي پليس درآمد.
خلافكاري كه برج ايفل را فروخت
ويكتور لوستينگ: او از اعجوبه هاي تاريخ كلاهبرداران است. مردي كه برج ايفل را فروخت و نام خود را در صدر بزرگ ترين كلاهبرداران دنيا ثبت كرد. او كه به پنج زبان زنده دنيا تسلط كامل داشت اصالتا اهل چك بود. وي همچنين در ميان هم صنفان خود بيشترين ركورد بازداشت را با يك عنوان دارد؛ «كلاهبرداري». او در اين رابطه تنها از سوي پليس ايالات متحده 50 بار بازداشت شده است. او در خاطرات خود گفته بود كه فكر فروش برج ايفل پس از خواندن مقاله اي به ذهن او خطور كرده بود. ويكتور ابتدا مداركي را با عنوان معاونت پست و تلگراف فرانسه دست و پا كرد و در نامه هايي با سربرگ هايي جعلي با عنوان محرمانه براي شش تاجر بزرگ آهن، آنها را به هتل كرئون دعوت مي كند. او در ديدار با تاجران عنوان مي كند دولت در وضع بد مالي قرار گرفته است و تامين و نگهداري برج ايفل از عهده دولت خارج و او از طرف دولت مجبور به فروش برج ايفل شده است.لوستينگ اما با ترفندي خاص توانست در بين شش تاجر كم سابقه ترين آنها را مجاب كند تا او بتواند با خريد برج ايفل يك شبه در اوج افتخارات به دست آمده در دنيا قرار بگيرد. او در اين معامله قلابي حتي توانسته بود از خريدار رشوه هم دريافت كند.!
آرسن لوپن ايراني و فروش كاخ دادگستريي
مهدي بليغ معروف به آرسن لوپن ايراني،كسي بود كه در دهه سي كاخ دادگستري را فروخت.كلاهبردار وطني، مردي كه كاخ دادگستري را فروخت، حدود 70 سال پيش در شهريار متولد شد. مردي بي‌سواد ولي باهوش بود.
"وي يكي از باهوش ترين و زبده ترين و در عين حال جسور ترين، سارقين و كلاهبرداران ايراني بود كه در مورد دزدي‌ها و كلاهبرداري‌هاي عجيب و حساب شده او، روايات و داستان‌هاي بسيار نقل مي‌شود. از جمله گفته مي‌شود كه وي يكبار ضمن كلاهبرداري از يك شيخ ثروتمند عرب، ساختمان كاخ دادگستري تهران را به وي فروخت! همچنين ماجراهاي مربوط به كلاهبرداري او از اعضاي خانواده شاه و دربار، ماجراي سرقت او از يك جواهر فروشي در خيابان فردوسي تهران در سال ۱۳۳۳ خورشيدي، و ماجراهاي متعدد ديگر مربوط به كلاهبرداري‌ها و دزدي‌هاي او بسيار جالب و خواندني مي‌باشند.
او ساختمان دادگستري را به عنوان ساختمان مجلل براي يك هتل به دو گردشگر آمريكايي (برخي نوشته اند شيخ عرب) فروخت و پانصد هزار تومان پيش پرداخت به مصر گريخت وي بعد از انقلاب اعدام شد.
مسعود كيميايي قصد داشت فيلم خائن كشي را از روي زندگي او بسازد و هنوز هم امكانش هست كه شاهد حضور بليغ بر پرده سينما باشيم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن