تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشدار ويژه خارگ خبر دادتجهيز كتابخانه‌هاي عمومي خارگ به فناوري‌هاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بخشدار ويژه خارگ خبر دادتجهيز كتابخانه‌هاي عمومي خارگ به فناوري‌هاي جديد
بخشدار ويژه خارگ، از پيگيري‌هاي لازم، براي تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي به فناوري‌هاي جديد خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، علي قاسمي صبح امروز در نشست فرهنگي با حضور مسئولان جزيره خارگ، اظهار كرد: مسائل كتاب و كتابخواني يكي از دغدغه‌هاي مسئولان است و پشتوانه حقيقي ارتقاء سطح فرهنگي جمعه، همين افزايش كتابخواني خواهد بود و مسئولان همگي بايد سعي كنند در همين راستا گام بردارند.

وي خاطر نشان كرد: وظيفه تك تك ما و به ويژه والدين اين است كه در جهت حل مشكلات موجود در امر كتابخواني بكوشيم و بايد انگيزه‌سازي نه تنها در بين فرزندان ما، بلكه در بين خود ما نيز شكل بگيرد تا شاهد كاهش اضطراب‌ها، كاهش دغدغه‌ها، و كاهش فشارهاي روحي و رواني باشيم.

بخشدار ويژه خارگ با اشاره به ثمرات كتاب و كتاب‌خواني در جامعه تصريح كرد: اين موضوع با توجه به اهميت آن، از بدو كودكي، براي تعليم و تربيت كودكان صورت گيرد و وجود ابزار لازم، زمان و مكان كافي، نخستين موضوع در تربيت و آموزش به شمار مي‌رود و توسعه اين موضوع، يكي از پايه‌هاي اساسي پيشرفت در جامعه محسوب مي‌شود.

وي عنوان داشت: خانواده همواره راغب به تربيت بهتر فرزند خود است و لذا بهترين راه براي عملي كردن تربيت بهتر، افزايش مطالعه در نسل‌هاي ما خواهد بود و با توجه به وجود فرهنگ‌هاي مختلف در جزيره خارگ، به دليل صنعتي بودن محيط و حضور افراد تحصيل كرده در شركت‌هاي نفتي و همچنين دانشجويان غير بومي، اين مسئله نمود بيشتري پيدا خواهد كرد.

قاسمي با اشاره به اينكه هر ساله در خارگ بيش از 65 فارغ التحصيل در رشته‌هاي مختلف وجود دارد افزود: ما بايد براي نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني در سطح خارگ، مشكلات سمعي و بصري موجود در كتابخانه‌هاي خارگ، كه قطعاً با وجود چندين كامپيوتر و پرژكتور، براي تجهيز كتابخانه‌هاي مجازي و كافي نت‌هاي موجود در كتابخانه‌ها حل مي‌شود را برطرف كنيم، تا فضاي موجود در حد و اندازه نياز دانشجويان و دانش آموزان باشد و آنان همگام با تكنولوژي‌هاي روز باشند.

وي اذعان داشت: ما مشكلات بودجه‌اي اين مسئله را از طريق امور فرهنگي در استان و از راه‌هاي ديگر پيگيري خواهيم كرد و در اختيار آنان قرار خواهيم داد و البته بايد از همين جا تشكر ويژه‌اي داشته باشيم از شهردار محترم، كه نگاه ويژه‌اي براي همكاري در اين زمينه داشته‌اند.

بخشدار ويژه خارگ، با تشكر از تلاش‌هاي مسئول واحد پيشگيري بهزيستي افزود: اميدواريم با همكاري مسئولان، يك هشتادم جزيره خارگ كه مسكوني محسوب مي‌شود، عاري از هرگونه خطرات و آسيب‌هاي فرهنگي شود و با توجه به فضاي كوچك و اشنايي اغلب افراد، گوش‌زدهايي كه در اين زمينه مي‌توان به يكديگر داد، بسياري از مشكلات را حل خواهد كرد اما نياز به تشكيل كارگروه‌هايي به ويژه در مدارس احساس مي‌شود.

قاسمي با تاكيد بر نقش ضروري مدارس در افزايش سطح فرهنگي جامعه تصريح كرد: اگر يكي از ساعات موجود در مدارس، به عنوان زنگ مطالعه نام‌گذاري شود، قطعاً نسل آينده ما ميل و رغبت بيشتري براي كتابخواني خواهند داشت و اميدواريم با همكاري شهرداري و ديگر مسئولين امر، و با حل مشكلات كتابخانه‌هاي عمومي خارگ، شاهد توسعه فرهنگ در جزيره و به دنبال آن كاهش آسيب‌هاي اجتماعي باشيم.

انتهاي پيام/66006/خ40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن