تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801191467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان:شوراي هيئت‎هاي مذهبي نقش توجيهي و ارشادي داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان:شوراي هيئت‎هاي مذهبي نقش توجيهي و ارشادي داشته باشند
مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان گفت: شوراي هيئت‎هاي مذهبي بايد نقش توجيهي و ارشادي داشته و به سامان‎دهي هيئت‎ها كمك كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان، حجت‌الاسلام علي شكري در جلسه شوراي هيئت‎هاي مذهبي شهرستان شاهرود با تأكيد بر نقش محوري اين شورا در سامان‎دهي برنامه‎هاي هيئت مذهبي و مبارزه با خرافات افزود: هيئت‎هاي مذهبي صنفي اجتماعي بوده و وظيفه آنها رعايت شئون اهل بيت (ع) در مجالس عزاداري و ترويج معارف آنهاست.

وي تصريح كرد: شوراي هيئت‎هاي مذهبي با داوري و نظارت وضعيت هيئت‎ها را سامان‎دهي و واسطه برقراري تعامل مثبت بين اداره كل تبليغات اسلامي با اين تشكل‎ها باشند.

ضرورت انسجام هيئت‎هاي مذهبي در مراسم‎ ملي و مذهبي

مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان گفت: شوراي هيئت‎هاي مذهبي بايد در جلسات خود طبق اساس‎نامه عمل كرده و نيازها و علائق هيئت‎ها را اولويت‎بندي و به دنبال پيدايش مشكلات و حل آنها باشند.

شكري با بيان اينكه رسيدگي به وضعيت هيئت‎هاي مذهبي بايد بر مبناي اساس‎نامه آن هيئت باشد، اظهار داشت: بايد مشكلات جهت رسيدن به يك نظر مشترك و پيدا كردن راهكار به وسيله تك تك اعضاي شورا مطالعه و بررسي شود.

وي پرهيز از اختلافات داخلي و همدل بودن، شركت منظم در جلسات و تعامل با ادارات را از ديگر وظايف شوراي هيئت‎هاي مذهبي برشمرد.

شكري خواستار انسجام هيئت‎هاي مذهبي در مراسم‎هاي ملي و مذهبي غير از محرم و صفر و عموميت اين‎گونه از مراسم‎ها شد.

پژوهش نياز ضروري جامعه امروز است

مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان همچنين با اشاره به هفته پژوهش، پرداختن به اين امر مهر را ضرورت اصلي و نياز جامعه دانست و گفت: انجام فعاليت‎هاي پژوهشي سرمايه‎اي بزرگ براي كشور تلقي مي‌شود.

شكري با بيان اينكه متأسفانه در چند سال اخير به دلايل ساختاري توجه جدي به پژوهش نشده است، اظهار داشت: اگر پژوهش را ملاك و معيار اصلي فعاليت‎ها قرار داده و به آن نقش محوري بدهيم قطعاً عقلانيت، درايت و تدبير در انجام امور فرهنگي، اجتماعي و حتي شخصي را خواهيم داشت.

وي افزود: تحقيق و پژوهش باعث مي‌شود كه به انتخاب درست در جامعه دست پيدا كنيم.

پژوهش در حوزه علوم انساني جامعه را اصلاح مي‌كند

مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان با بيان اينكه پژوهش بايد در دو حوزه صورت گيرد، گفت: متأسفانه الان بيشتر پژوهش‎هاي انجام شده در حوزه‎هاي فناوري بوده است ولي آنچه كه جامعه را اصلاح مي‌كند پژوهش در حوزه علوم انساني است.

شكري تصريح كرد: پژوهش در حوزه علوم انساني نوع نگاه و نگرش كشور را تغيير داده و به فرآيند اصلاح جامعه كمك مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در انجام پژوهش و تحقيق بايد به دنبال تغيير و اصلاح رفتارهاي انساني باشيم.

در پايان اين جلسه پس از رأي‎گيري، محمدرضا نصرتي به ‌عنوان رئيس، محمد ابراهيمي نايب رئيس و حميدرضا كيقبادي دبير شوراي هيئت‎هاي مذهبي شهرستان شاهرود به مدت يك سال انتخاب شدند.

انتهاي پيام/2249/ي

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن