تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801702064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان تأكيد كردساختن جامعه اسلامي آرماني هدف حوزه و دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان تأكيد كردساختن جامعه اسلامي آرماني هدف حوزه و دانشگاه
حجت‌الاسلام بهشتي‌نژاد گفت: حوزه و دانشگاه در راستاي ساختن جامعه اسلامي آرماني گام بردارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سيدحسين بهشتي‌نژاد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه در ابتدا با اشاره‌اي مختصر به واقعه اسارت اهل بيت در شام پيشاپيش اربعين حسيني را به نمازگزاران تسليت گفت.

وي بيان داشت: سخنان حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب در چند روز قبل با جمعي از مسئولان كشور به مناسبت سالروز تشكيل شوراي انقلاب فرهنگي نقشه راهي مؤثر براي ما محسوب مي‌شود و همه مسئولان مربوطه بايد تمام همت خود را در راستاي اجرايي شدن توصيه‌ها و منويات رهبر معظم انقلاب صرف نمايند.

بهشتي‌نژاد تصريح كرد:‌ حوزه و دانشگاه در يك جامعه اسلامي دو نقطه و كانون مؤثر و مهم در نشر و توسعه علوم اسلامي محسوب مي‌شوند.

وي افزود: دين مبين اسلام همواره بر علم آموزشي و فراگيري علوم اسلامي تأكيد ورزيده است و اگر بگوييم صدها روايات و احاديث در اين باب داريم گزاف نگفته‌ايم.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان عنوان كرد:‌ اسلام بيش از هر دين ديگري بر فراگيري علم سفارش كرده است،‌ در روايات آمده است دانش اساس هر خيري است و تمام شرها از جهل و ناداني است.

وي گفت:‌ هنر دين اسلام اين است كه يك زندگي و حيات طيبه‌اي به مردم هديه مي‌كند و عاقب‌ به خيري دنيا و آخرت را توأمان به مردم سفارش مي‌كند.

بهشتي‌نژاد يادآور شد: دين اسلام هرگز بين علم و دين جدايي قائل نشده و آنها را با يكديگر منافات نمي‌داند. بنابراين حوزه به عنوان كانون براي فراگيري مباني دين و دانشگاه به عنوان مكاني براي فراگيري علوم مادي از نظر اسلام بايد در ذات خود وحدت داشته باشند.

وي ابراز كرد:‌ دشمنان انقلاب و اسلام در طول تاريخ نتوانستند خيانت‌هاي خود را در حوزه‌‌هاي علميه توسعه بدهند و همچنان حوزه علميه پاكي خود را حفظ كرده است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان در ادامه تأكيد كرد:‌ ولي دانشگاه‌ها به دليل پايه‌گذاري براساس تفكرات استعماري در پيش از انقلاب اسلامي از سوي مستكبران بيشتر از حوزه علميه در معرض آسيب، انحراف و ضعف قرار گرفت.

وي بيان كرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه اختلاط مباحث محتوايي اين دو مؤسسه با يكديگر نيست، انتظاري كه از وحدت حوزه و دانشگاه هست نخست دوري از اصطكاك اين دو حوزه با يكديگر است و سپس اينكه دو بخش دانشگاه و حوزه‌هاي علميه در راستاي ساختن جامعه اسلامي آرماني گام بردارند.

بهشتي‌نژاد در پايان بيان داشت: البته نمي‌توانيم چشم خود را بر روي وجود برخي از تفكرات ليبرال و سكولار در فضاهاي دانشگاه‌هاي امروز ببنديم ولي نبايد همه جامعه دانشگاهي كشور را هم زير سؤال برده و نفي كنيم.

انتهاي پيام/63030/ل40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن