تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801182074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه هيأت نمايندگان اتاق ايران مطرح شد سؤالات بودجه‌اي بخش خصوصي از دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: در جلسه هيأت نمايندگان اتاق ايران مطرح شد سؤالات بودجه‌اي بخش خصوصي از دولت
سي و يكمين نشست هيأت نمايندگان در حالي برگزار شد كه نمايندگان بخش خصوصي در جريان اين نشست به بررسي لايحه بودجه 93 دولت پرداختند و از دولت درخواست كردند تا نظرات بخش خصوصي را در بودجه مورد توجه قرار دهد.
بر اساس اين گزارش در جريان برگزاري اين نشست غلامحسين شافعي كه اولين حضورش به عنوان رئيس اتاق بازرگاني در جلسه هيأت نمايندگان بود به طرح سؤالاتي درباره بودجه پرداخت.
شافعي در اين نشست مهم‌ترين دغدغه امروز اقتصاد را خصوصي‌سازي و كوچك شدن دولت دانست و اظهار داشت: انتظار ما از مجلس شوراي اسلامي در بررسي لايحه بودجه سال ۹۳ اين است كه به ديدگاه‌هاي بخش خصوصي توجه شود.
رئيس اتاق بازرگاني ايران افزود: البته بخش خصوصي نيز آماده است ديدگاه‌هاي منصفانه و مشفقانه خود را به كميسيون‌هاي مجلس تقديم كند و در اين باره در حال آماده كردن بسته‌اي براي حمايت از توليد هستيم كه تقديم خواهيم كرد.
وي گفت: در بودجه بايد به اين موضوع توجه كنيم كه با وجود درآمدهاي سرشار ارزي كشور در سال‌هاي گذشته، توليد ما در كجا قرار دارد؛ البته هر قدر بخش توليد ما در سال‌هاي گذشته به افول رفت، بخش‌هاي واسطه گري مالي سر بر افراشت.
شافعي افزود: نكته مهم در لايحه بودجه سال 93 اين است كه تغيير رويكرد براي زنده كردن توليد، جدا از اعداد و ارقام ديده شده باشد.
وي تأكيد كرد: گذشته از اعداد و ارقام و پرداختن به منابع و مصارف؛ رويكرد بودجه مهم است كه آيا در مقايسه با گذشته، در مسائل اقتصادي تغيير رويكردي در بودجه مشاهده مي‌شود يا خير.
رئيس اتاق بازرگاني همچنين بر ضرورت توجه به ظرفيت‌سنجي‌ها و پايان يافتن طرح‌هاي نيمه تمام عمراني و توليدي در بودجه سال 93 تأكيد كرد.
شافعي با اشاره به اسناد بالادستي مانند برنامه پنج ساله توسعه و قانون اصل 44 گفت: بودجه بايد برشي از برنامه پنج ساله توسعه و اجراي صحيح و اثرگذار قانون اصل 44 باشد.
همچنين در اين نشست رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اين‌كه موضوع اصلي بودجه سال ۹۳ نبود پيش‌بيني‌ها در مورد اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌هاست، داشتن ۲ بودجه براي كشور را خلاف قانون اساسي دانست و گفت: به جاي ايران چك پول درشت منتشر كنيم.
غلامرضا مصباحي‌مقدم در جلسه هيأت نمايندگان اتاق ايران اظهار داشـت: كل بودجه كشور 783 هزار ميليارد تومان است كه بيش از دوسوم آن بودجه شركت‌هاي دولتي است و بودجه عمومي نيز 218 هزار ميليارد تومان است. اين بودجه تركيبي از 2منبع درآمد بودجه عمومي و درآمد اختصاصي
دستگاه‌هاست.
وي با اشاره به اين‌كه با مقايسه بودجه عمومي و عملكرد سال‌جاري و پيش‌بيني عملكرد سال آينده، حاكي از اين است كه بودجه انبساطي است اما مهم اين است كه ببينيم اين منابع چگونه هزينه شده است، گفت: 37 هزار ميليارد تومان براي بودجه عمراني ساير متعلق به بودجه جاري است .
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اين‌كه هر ساله بودجه عمراني افزايشي و بودجه تملك دارايي سرمايه‌اي رقم بالايي را به خود اختصاص مي‌دهند گفت: ولي دولت هرساله متممي را ارائه مي‌كرد تا در راستاي آن منابع را جابه‌جا كند و اگر كسي بخواهد توضيح دهد كه 600 ميليارد دلار درآمد نفتي كشور چگونه هزينه شده است بايد در اين جابه‌جايي‌ها دنبال آن بگردد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن