تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803634219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه جام جهاني را قبل از صعود نوشتم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: برنامه جام جهاني را قبل از صعود نوشتم
بلندپروازي‌هاي كروش در اين نشست خبري، ناخودآگاه ياد ميروسلاو بلاژويچ را زنده مي‌كند. هميشه از صعود و پيروزي حرف مي‌زد و امروز كروش با ادبياتي محكم‌تر از هميشه آن هم در حالي كه مقابل ابرقدرت‌هاي دنيا قرار گرفته، ما را به ياد پيرمرد كروات مي‌اندازد. چيرو بعد از هشت ماه زندگي در ايران، از يك درد بزرگ و مشترك بين مردم كشورش و ايراني‌ها حرف زد: «من خودم خرافات خاص خودم را دارم اما در ايران آنقدر مردان و زنان خرافاتي ديدم كه اگر آنها را پشت هم به صف كنيم، صفي از اينجا تا رود فرات درست مي‌شود.» حالا يكي از دغدغه‌هاي كروش هم همين است. حرف‌هاي امروز ما در مورد خوش شانسي در جام جهاني. كروش چندان با ما هم عقيده نيست. نه اينكه بخواهد فاكتور شانس را ملغي كند اما تعبير خودش را هم از اين خوش روياپردازي‌هاي ما دارد: «به‌عنوان يك مربي هميشه در فوتبال معتقدم شانس هم در سرنوشت تيم دخيل است اما فقط شانس زماني مي‌آيد كه خيلي آماده باشي تا بتواني از اين شانس بهره ببري. تيم ملي به جام جهاني رفته و به جام ملت‌هاي آسيا صعود كرده است. در رده‌بندي فيفا اول هستيم، در آسيا آماده‌سازي به بهترين شكل صورت گرفت و تنها چيزي كه از دست داديم آمادگي براي جام جهاني است. بنابراين به چيزي كه فكر مي‌كنم و خيلي ساده است، تمرين و بازي تداركاتي خواهد بود. اگر تمرين نكنيم و بازي نكنيم اشتباه كرده‌ايم اگر تمرين كنيم و بازي نكنيم هم كافي نيست و همانطور كه بازي كنيم و تمرين نكنيم باز هم كافي نيست. هر چيزي كه من نياز دارم و به آن تاكيد مي‌كنم خوب تمرين كردن و خوب بازي كردن است كه البته اين موضوع سوءتفاهمي را براي رسانه‌ها به وجود آورد.
كروش مي‌رود سر اصل مطلب: « تقريبا 10 ماه پيش برنامه‌اي را به فدراسيون دادم كه دو برنامه مجزا در دل آن بود كه يكي از آنها در صورت صعود تيم ملي به جام جهاني بايد اجرا مي‌شد و ديگري در صورت عدم صعود و همان زمان به رسانه‌ها گفتم نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه اين برنامه يك برنامه نرمال و طبيعي است كه قوانين فيفا در آن درج شده است و يك نكته ديگر هم وجود داشت كه مي‌خواستيم براي حضور در جام جهاني يك آماده‌سازي ويژه را پشت سر بگذاريم كه اين فداكاري بيشتري از خانواده فوتبال مي‌طلبد. به‌عنوان مربي تيم ملي هميشه دو برنامه داشتم اما گفته‌ام كه نظر من به كدام نزديك‌تر و مثمرثمرتر است و اين مساله‌اي است كه هميشه به آن توجه داشتم. نظر شخصي من اين بود كه ليگ در 6 يا 7 روز برگزار شود چرا كه عقيده دارم بازيكنان بايد به اندازه كافي استراحت هم داشته باشند چرا كه اگر مي‌خواستيم مثل برهه زماني قبلي بازيكنان 3 يا 4 روز يك بار بازي كنند نكته اول اين بود كه مصدوم مي‌شدند و نكته بعدي اين بود كه استراحت نداشتند و در نهايت در پايان فصل بازيكنان مصدوم زيادي باقي مي‌ماندند. براي همين تاكيد داشتم كه فاصله زماني ليگ 6 يا 7 روز يك بار باشد تا بتوانيم به برنامه‌هايمان برسيم.»
به خواسته‌هاي كروش خوب دقت كنيد. اين دقت نه براي ما كه رسانه‌ايم و شمايي كه هوادار! قشري كه بايد به درك درستي از خواسته‌هاي كروش برسد، جامعه‌اي است كه فوتبال ايران را مي‌چرخاند. از مربي و بازيكن و مدير باشگاهي گرفته تا رييس و دبير و نايب رييس فدراسيون! كروش مي‌خواهد حرف‌هايش را ساده بزند. ساده‌تر از آن چيزي كه شايد لازم است در جامعه‌اي با فوتبالي به مراتب پيشرفته‌تر از فوتبال ما به زبان بياورد. او ساده مي‌گويد: «از نظر من اين نشستي كه در آن حضور داريد، كنفرانس خبري نيست بلكه دانشگاه خبري است كه طي مي‌كنيد و نياز داريم كه شما هم به آن آشنا باشيد. بنابراين براي انتقال صحبت‌هايم به شما نياز دارم. مهم‌ترين نكته در ليگ اين است كه به بازيكنان اجازه تمرين بدهند تا شاداب باشند. تا 9 آوريل كه به اردوي آماده‌سازي نياز داريم معتقدم اين برنامه بايد انجام شود. متاسفانه مسابقات AFC نيز تداخلي را به وجود آورده كه بايد آن را قبول كرده و با اين وضع ادامه دهيم اما كمپ 9 آوريل را بايد برگزار كنيم تا آماده‌سازي خود را براي جام جهاني اعلام كنيم. ‌مي‌توانم در اين خصوص جزييات بيشتري بدهم. ما در اولين بازي جام جهاني به مصاف نيجريه مي‌رويم و اولين استراتژي من اين است كه اولين كمپ را در آفريقاي جنوبي داشته باشيم. طبق برنامه نمي‌توان در اين اردو از حضور لژيونرها استفاده كرد و براي حضور در آفريقا بايد فقط بازيكنان داخلي را ببريم. سپس به ايران برمي‌‌گرديم و پس از 4 روز استراحت كمپي در اروپا خواهيم زد و در آن كمپ كه ماه مه برگزار مي‌شود 3 يا 4 بازي دوستانه خواهيم داشت و مجددا به تهران خواهيم آمد.»
‌كروش به شفاهي كردن برنامه‌هايش ادامه مي‌دهد: «قبل از اعزام به برزيل بازي دوستانه‌اي با تيمي آفريقايي برگزار خواهيم كرد و اين در واقع بازي خداحافظي در داخل ايران خواهد بود و سپس براي اردوي نهايي راهي برزيل خواهيم شد تا كمپ سوم و نهايي را در اين كشور برگزار كنيم.»
كروش آرام و متين، فعلا در حال شفاهي كردن برنامه‌هايش است اما او به تنهايي قادر به عملي كردن اين شفاهيات نيست. فدراسيون مي‌خواهد اما مسلما به تنهايي نمي‌تواند. كروش دارد به صورت عملي و علني براي ما نقشه‌اي را تدوين مي‌كند كه ما آن را با روياپردازي و فاكتوري به نام شانس جست و جو مي‌كنيم. ما براي رسيدن به روياي‌مان، دنبال سه خوش‌شانسي رويايي هستيم در حالي كه مي‌توانيم همين امروز همان خوش شانسي را با كاري بيشتر و متفاوت‌تر و عقلاني‌تر به خانه خود بياوريم.

ديروز كارلوس كروش بعد از كنفرانس مطبوعاتي‌اش در برنامه تلويزيوني شركت كرد و در اين گفت و گو با سوال مجري روبرو شد كه از او خواسته بود در مورد 10 نامي كه مي‌شنود جوابي كوتاه بدهد. جواب‌هاي جالب كروش را در زير بخوانيد:
مردم ايران: بسيارمهربان
تيم ملي ايران: تيمي با روياهاي بزرگ
جام جهاني: بزرگترين مسابقاتي كه در جهان برگزار مي‌شود و انسان‌ها در آن حضور دارند.
ليونل مسي: او چه كسي است؟!
فرگوسن: نه‌تنها يك مربي بزرگ در جهان است بلكه از دوستان بسيار خوب من هم هست.
منچستريونايتد: تنها باشگاهي كه از باخت آن متاسف مي‌شوم و الان هم مي‌بازد.
رئال مادريد: يكي از بهترين گزينه‌هايي بود كه در آن كار كردم اما اتمام كار من در آن تيم آن چيزي كه مي‌خواستم نبود. اگر دوباره شانس حضور در اين تيم به من داده شود از آن استفاده مي‌كنم.
ژوزه مورينيو: يكي از بهترين مربيان جهان و خوشحالم كه بگويم او 5 سال در دانشگاه شاگرد من بود. مورينيو مثل عقاب است، او را دوست داشته باشيد تا زندگي كنيد!
ليگ برتر ايران: يكي از بهترين ليگ‌هاي آسيا كه جاي پيشرفت دارد
كارلوس كروش: در خدمت شما هستم! برايم خيلي باعث افتخار است كه در ايران حضور دارم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن