تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804339193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرزو مي‌كنم آلمان قهرمان جام جهاني شودمحمد بنا: احساس كردم كشتي فرنگي به حضورم نياز دارد/ ايران در برزيل هيچ شانسي براي صعود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آرزو مي‌كنم آلمان قهرمان جام جهاني شودمحمد بنا: احساس كردم كشتي فرنگي به حضورم نياز دارد/ ايران در برزيل هيچ شانسي براي صعود ندارد
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: احساس كردم كشتي فرنگي به حضورم نياز دارد و به همين دليل بازگشتم.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد بنا سرمربي موفق تيم ملي كشتي فرنگي بعد از موفقيت خيره‌ كننده در بازي‌هاي المپيك لندن با كسب سه مدال طلا همراه با عنوان قهرماني المپيك به دليل بي‌توجهي به اين رشته از ادامه همكاري با فدراسيون كشتي كناره‌گيري كرد.

وي بعد از دوري 11 ماهه از كشتي فرنگي بار ديگر سكان هدايت فرنگي‌كاران را در دست گرفت تا به روزهاي درخشان آينده اميدوار باشد.

بنا مي‌گويد در اين مدت هيچگاه از كشتي جدا نبوده است و به خاطر ديني كه به مردم داشته بار ديگر با قبول مسئوليت به كشتي فرنگي بازگشته است.

آقاي خاص كشتي فرنگي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس از بازگشتش به كشتي فرنگي مي‌گويد. وي همچنين بسيار منطقي و مانند يك كارشناس زبده فوتبال به تحليل فوتبال ملي كشورمان و نحوه صعودش به جام جهاني و نيز نظرش در خصوص گروه ششم جام جهاني برزيل مي‌پردازد و حرف‌هاي بسيار جالب و موشكافانه‌اي را بيان مي‌كند. صحبت‌هاي محمد بنا را در زير مي‌خوانيد:

* هيچگاه از كشتي جدا نبودم

محمد بنا درباره بازگشتش به كشتي فرنگي و در دست گرفتن سكان فرنگي‌كاران گفت: هيچ موقع در اين مدت از كشتي جدا نبودم و نمي‌توانستم به كشتي فكر نكنم چون هميشه با كشتي زندگي كرده و مي‌كنم اما متأسفانه شرايط مهيا نبود چون مي‌دانستم مردم به عنوان محمد بنا از من انتظار دارند اما تكليف ورزش مشخص نبود.

منتظر بودم تكليف فدراسيون كشتي مشخص شود، ضمن اينكه از كشتي فرنگي زياد خبرهاي خوشي نمي‌شنيدم. وقتي مي‌ديدم كشتي فرنگي شرايط خوبي ندارد، كشتي‌گيران المپيكي در اردوهاي تيم ملي حاضر نمي‌شوند، كه خيلي از اين مسائل هم به من نسبت داده مي‌شد احساس كردم بايد برگردم.

* خادم گفت بايد جهادي كار كنيم

وي ادامه داد: از طرفي جام جهاني كشتي فرنگي نزديك بود و بعد از پيغام رسول خادم براي همكاري لبيك گفتم، شرايط مورد نظرم را مطرح كردم و در نهايت تصميم به بازگشت و ادامه همكاري با فدراسيون كشتي گرفتم.

در صحبت‌هايي كه با خادم داشتم او تصريح كرد بايد مانند گذشته جهادي كار كنيم و سختي‌ها و مشكلات را تحمل كنيم تا شرايط ايده‌آل شود، از طرفي ديگر وقتي مي‌ديدم با بازگشت من مردم و كشتي‌گيران خوشحال مي‌شوند من هم خوشحال مي‌شوم.

*‌ جرأت نداشتم از خانه خارج شوم

سرمربي موفق كشتي فرنگي با بيان اينكه مردم همواره در اين مدت به من لطف داشته‌اند، عنوان كرد:‌ لطف مردم به من به حدي بود كه جرأت نمي‌كردم از خانه خارج شوم چون هرجا مردم مي‌ديدند در مورد بازگشتم سؤال مي‌كردند و همه انتظار داشتند برگردم.

از طرفي ديگر مسائلي در مورد همكاري من با كشورهاي ديگر مطرح مي‌شد كه به هيچ عنوان واقعيت نداشت، من به كشورم عشق دارم و يك ثانيه در كنار مردمم بودن را به ميليون‌ها دلار نمي‌فروشم، البته شايد خيلي‌ها بگويند شعار مي‌دهم اما خدا مي‌داند كه اينطور نيست.

* دستيارانم را خودم انتخاب مي‌كنم

بنا درباره انتخاب همكارانش در تيم ملي و اينكه آيا از همان نفرات قبلي استفاده خواهد كرد يا خير، گفت:‌ با آقاي خادم صحبت كردم و يكي از مواردي كه هر سرمربي در هر رشته‌اي در هر جاي دنيا اختيار دارد انتخاب همكارانش است. من هم اين اختيار را دارم و با همان كادر قبلي كار را شروع خواهيم كرد.

وي در خصوص اينكه آيا برنامه‌اي براي بازگرداندن جمشيد خيرآبادي از كشور آذربايجان به ايران خواهد داشت يا خير، گفت:‌ خيرآبادي قرارداد خوبي با آذربايجان بسته است و تعهد دارد، خوشحالم از اينكه كساني كه با من كار مي‌كردند پيشرفت كردند و مي‌توانند در كشورهاي ديگر حرفي براي گفتن داشته باشند.

* من و بابك شناختي خوبي از هم داريم

محمد بنا درباره همكاري با حسن بابك به عنوان مدير تيم‌هاي ملي گفت: از سال 2005 كه در كنار حسن بابك هدايت تيم ملي را برعهده داشتيم سال‌ها مي‌گذرد خوشبختانه بار ديگر اين مسئله تكرار شده است. من و بابك در زمان كشتي‌ گرفتن هم‌دوره‌اي بوديم و شناخت خوبي نسبت به يكديگر داريم. چند سالي از هم دور بوديم اما خوشحالم اين اتفاق افتاد و مي‌توانيم بار ديگر در كنار هم به كشتي فرنگي خدمت كنيم.

اميدوارم شرايطي به وجود آيد كه در كنار قدرت مديريت بابك در خارج از تشك و توانايي‌هاي كادر فني در داخل تشك بتوانيم نتايج درخشان گذشته را تكرار و حتي ارتقا دهيم.

* امسال كار سختي در روسيه خواهيم داشت

بنا در خصوص برنامه‌هاي تيم ملي براي حضور در مسابقات پيش‌رو گفت: 67 روز تا جام جهاني فرصت داريم، با صحبتي كه با همكارانم داشتم قرار شد سه مرحله اردوي آمادگي داشته باشيم كه مرحله اول از شنبه هفته آينده آغاز خواهد شد و كار را براي جام جهاني شروع خواهيم كرد، بعد از جام جهاني هم 66 روز تا مسابقات قهرماني آسيا زمان داريم اما فرصت زيادي ندارم و بايد با برنامه پيش برويم.

وي در مورد اينكه آيا ايران باز هم مانند گذشته قهرمان جام جهاني مي‌شود، گفت: در جام جهاني تهران هم بچه‌ها با وجود شرايطي كه داشتند خوب كشتي گرفتند و حتي مي‌توانستيم قهرمان شويم. به هر حال تيم‌ها در جام جهاني مشخص هستند اما با توجه به ميزباني روس‌ها كار سختي خواهيم داشت چون با قدرت به ميدان خواهند آمد اما ما هم مدعي هستيم.

* خوشحالم بعد از يك‌سال بچه‌هايم را مي‌بينم

بنا با بيان اينكه حدود يك‌سال است كه بچه‌ها را نديده‌ام و نمي‌دانم در چه شرايطي هستند، گفت: خوشحالم شنبه بعد از يك سال بچه‌هايم را مي‌بينم و مي‌توانيم تمام بچه‌ها را بعد از مدت‌ها در كنار هم داشته باشيم. بعد از سنجش ميزان آمادگي آنها و تمركز روي مسائل روحي و رواني و فني مي‌توانيم در مورد آنها اظهارنظر كنيم، البته مسابقات قهرماني آسيا براي ما اهميتي ندارد چون هدف اصلي ما حضور موفق در بازي‌هاي آسيايي و مسابقات قهرماني جهان در سال آينده است.

* من كنكور خودم را براي كشتي‌گيران برگزار مي‌كردم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در خصوص فرايند انتخابي تيم ملي و اينكه خيلي‌ها اين انتقاد را به محمد بنا داشتند كه به انتخاب كشتي‌گيران از راه انتخابي اهميت نمي‌دهد، گفت: برخلاف صحبت‌هايي كه در اين مورد انجام مي‌شود به برگزاري انتخابي اعتقاد دارم، زماني اين مسائل مطرح شد كه من صحبت نمي‌كردم و من را به انتصاب كشتي‌گيران محكوم مي‌كردند.

مهم‌ترين اصل براي يك مربي شايسته‌سالاري است و هيچ موقع كشتي‌گير ضعيف را به يك كشتي‌گير قوي ترجيح نمي‌دهد، در آن زمان هم من انتخابي برگزار مي‌كردم اما شايد روشم متفاوت بود. البته برخي مواقع هم وقتي مي‌ديدم فاصله يك كشتي‌گير با نفر بعدي خيلي زياد است تشخيص مي‌دادم نيازي به برگزاري مسابقه انتخابي نيست به عنوان مثال وقتي كشتي‌گيري كه مدعي رقابت با حميد سوريان يا اميد نوروزي بود اما در قهرماني آسيا اوت مي‌شد چطور مي‌توانست مدعي رقابت با قهرمانان جهان باشد. من هم براي هر كشتي‌گير كنكور مورد نظر خودم را مي‌گذاشتم؛ چه در داخل و چه در خارج از كشور.

حتماً با صحبت‌هايي كه با خادم،‌ شوراي فني و بابك خواهيم داشت سعي مي‌كنيم بهترين شيوه را براي انتخاب ملي‌پوشان در نظر بگيريم به طوري كه هم تيم ملي ضرر نكند و هم ديگران به آن ايراد نگيرند.

* اشتباه دفاع كره و فرصت‌طلبي قوچان‌نژاد نبود معلوم نيست كجا بوديم

صحبت با محمد بنا درباره فوتبال و جام جهاني هم خارج از لطف نيست، او كه با ديدي كارشناسانه به مسائل تيم ملي هم نگاه مي‌كند درباره هم‌گروهي ايران با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني گفت: به نظر من ايران هيچ شانسي براي صعود ندارد، به هيچ عنوان، واقعيت اين است. اگر بخواهيم با اين فوتبال نيجريه و بوسني را ببريم ظلمي به فوتبال است.

اگر دفاع آخر كره جنوبي هم اشتباه را مرتكب نمي‌شد و قوچان‌نژاد با فرصت‌طلبي آن توپ را به گل تبديل نمي‌كرد حالا ما كجاي فوتبال دنيا بوديم؟ شايد بايد به پلي‌آف مي‌رفتيم، در صورت شكست اردن با اروگوئه قدرتمند بازي مي‌‌كرديم و با 5 گل با جام جهاني خداحافظ مي‌كرديم.

وقتي مي‌بينيم تيم‌‌هايي مانند سوئد با زلاتان در اين بين جايي ندارند، متوجه مي‌شويم همين كه وارد جام جهاني شديم و در بين 32 تيم برتر قرار گرفته‌ايم جاي خوشحالي دارد. همين هم افتخار بزرگي است. به نظرم تحليل‌هايي كه درباره عملكرد ايران در جام جهاني مي‌شود خوش‌بينانه است.

* هر كاري انجام دهيم به ژاپن نخواهيم رسيد

بنا در خصوص اينكه چه كاري بايد انجام دهيم كه حداقل تيم ملي بازي‌هاي قابل قبولي در جام جهاني به نمايش بگذارد، گفت: هر كاري انجام دهيم به پاي ژاپن نخواهيم رسيد. در اين مدت اگر خيلي تلاش كنيم شايد تازه مانند ژاپن شويم. مي‌گويند با ميليون‌ها دلار مسابقه و اردو برگزار كنيم اما براي ما فرقي نمي‌كند چون اصول ورزش ما به خصوص در فوتبال چيزي در حد صفر است.

* اميدوارم آلمان سنت‌شكني كند

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در خصوص اينكه دوست دارد چه تيمي قهرمان شود و فكر مي‌كند كدام تيم جام قهرماني را بالاي سر خواهد برد، گفت: آرزوي من قهرماني آلمان در جام جهاني است، اما تا به حال سابقه نداشته است تيمي از اروپا در قاره آمريكا قهرمان جام جهاني شود پس فكر مي‌كنم با توجه به ادوار گذشته يكي از تيم‌هاي آمريكايي قهرمان اين جام شود هرچند اميدوارم آلمان سنت‌شكني كند و بتواند براي اولين‌بار اين موفقيت را به دست آورد.

محمد بنا در پايان با بيان اينكه از مردم و تمام عزيزاني كه در اين يك روزي كه اين مسئوليت را به عهده گرفته‌ام تشكر مي‌كنم، گفت: خيلي از بزرگان كشتي و جامعه ورزش ابراز لطف كردند و با پيام‌هاي خود به من محبت كردند. از تمام آنها تشكر مي‌كنم سعي مي‌كنم باز هم با كمك همكارانم باعث خوشحالي مردم شويم. از وزير ورزش هم تقاضا مي‌كنم نگاه ويژه‌اي به ورزش ملي داشته باشد و از ايشان ممنونم كه پيگيري و جوياي احوال من بوده است.

انتهاي پيام/ن

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن