تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803053285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از مسير صعود تيم‌هاي ملي تا رسيدن به قهرماني بيستمين جام جهانيتمام ابرقدرت‌ها در مسير پرافتخارترين تيم جهان/ كوارتر فينال‌هاي مرگبار!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مسير صعود تيم‌هاي ملي تا رسيدن به قهرماني بيستمين جام جهانيتمام ابرقدرت‌ها در مسير پرافتخارترين تيم جهان/ كوارتر فينال‌هاي مرگبار!
برزيل براي رسيدن به فينال جام جهاني ۲۰۱۴ بايد با تيم‌هاي قدرتمندي مانند هلند، انگليس يا ايتاليا و آلمان يا فرانسه روبرو شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل جمعه هفته گذشته قرعه‌كشي شد تا 32 تيم‌ حاضر در اين رقابت‌ها از جمله تيم ملي ايران به 8 گروه 4 تيمي تقسيم شده و حريفان خود را در گروه‌هاي هشتگانه بشناسند.

در يك هفته‌اي كه گذشت رسانه‌هاي مختلف در خصوص مرحله گروهي رقابت‌ها، نوع و شكل گروهبندي رقابت‌ها، آشنايي با تيم‌هاي ملي حاضر در جام جهاني، راحت و دشواري گروه‌ها و ... به تفسير گزارش‌هاي متفاوت و متنوعي را منتشر كرده و در اين خصوص به نفسير مطالبي را نوشتند.

با اين حال قصد داريم در مطلبي متفاوت، به تحليل رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل در مرحله حذفي پرداخته و مي‌خواهيم بر اساس قدرت تيم‌ها، سابقه بين المللي آنها در ابتدا شانس‌هاي صعود هر گروه به عنوان تيم‌هاي اول و دوم را پيش‌بيني كرده و سپس با شاخصه‌هايي كه در بالا از آنها نام برديم، مسير تيم‌هاي مطرح جهان تا رسيدن به فينال را مشخص كنيم.

البته ذكر اين نكته خالي از لطف نخواهد بود كه در ادوار جام‌ جهاني اتفاقاتي رخ مي‌دهد و بعضا نتايج عجيبي رقم مي‌خورد كه منجر به ظهور كشورهايي به عنوان عنوان پديده‌ در هر جام جهاني مي‌شود. پديده‌هايي مانند سوئد و بلغارستان در جام جهاني 1994، كرواسي در جام جهاني 1998، تركيه، كره جنوبي و سنگال در جام جهاني 2002 و اروگوئه و غنا در جام جهاني 2010 ضمن بر هم زدن پيش بيني فوتبالدوستان، موجب افزايش صدچندان هيجان و جذابيت جام‌هاي جهاني در ادوار مختلف شده‌اند، ضمن اينكه در كنار ظهور پديده‌هاي مختلف در هر جام، اشتباهات داوري نيز همواره اين رقابت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و چه بسا موجب تغيير سرنوشت‌ تيم‌هايي شده است كه حتي از آنها به عنوان بخت اول قهرماني ياد مي‌شده است كه از جمله معروف‌ترين‌ اين قضاوت‌هاي اشتباه مي‌توان به تصميمات نادرست داوران در جام جهاني 2002 كره و ژاپن و غش كردن تاريخي آنها به سمت كره‌جنوبي در ديدارهاي اين تيم در مرحله يك هشتم و يك چهارم نهايي اشاره كرد كه اين تيم را تا جمع 4 تيم برتر جهان بالا برد.

بر همين اساس در مطلب ابتدا زير فرض را بر سلامت داوري‌ها در تمام ديدارها گذاشته و فرض دوم را بر اين مبنا قرار مي‌دهيم كه در جام جهاني 2014 برزيل خبري از پديده‌ها نخواهد بود و تيم‌هايي كه همگان از آنها به عنوان شانس قهرماني ياد مي‌كنند، ضمن صعود بي‌دردسر از گروه‌هاي خود تا مراحل بالاتر نيز صعود خواهند كرد.

گروهبندي اين رقابت‌ها به شرح زير است:

گروه A: برزيل - كرواسي- مكزيك- كامرون

گروه B: اسپانيا - هلند- شيلي- استراليا

گروه C: كلمبيا - يونان- ساحل عاج - ژاپن

گروه D: اروگوئه - كاستاريكا - انگليس- ايتاليا

گروه E: سوئيس - اكوادور- فرانسه- هندوراس

گروه F: آرژانتين- بوسني و هرزگوين- ايران- نيجريه

گروه G: آلمان - پرتغال- غنا- آمريكا

گروه H: بلژيك- الجزاير- روسيه- كره جنوبي

با برگزاري رقابت‌هاي مرحله مقدماتي به نظر مي‌رسد تيم‌هاي زير شانس بيشتري را نسبت به ساير همگروهي‌هاي خود براي صعود خواهند داشت: (اعداد داخل پرانتز رتبه تيم‌ها در پايان مرحله گروهي را نشان مي‌دهد:

گروه A: برزيل (1) كامرون (2) (در اين گروه دو تيم كرواسي و مكزيك نيز شانس صعود به عنوان تيم دوم را دارند)

گروه B: اسپانيا (1) هلند (2)

گروه C: كلمبيا (1) ساحل عاج (2) (در اين گروه يونان و ژاپن نيز شانس صعود به عنوان تيم‌هاي اول و دوم را دارند)

گروه D: ايتاليا (1) - انگليس (2) (در اين گروه اروگوئه نيز شانس صعود را دارد)

گروه E: فرانسه (1) - سوئيس (2)

گروه F: آرژانتين (1) - نيجريه (2) (علاقمندان به فوتبال در ايران اميدوار هستند تا تيم ملي كشورمان براي اولين بار در جام جهاني راهي مرحله حذفي اين رقابت‌ها شود، ضمن اينكه بوسني نيز به اندازه نيجريه از شانس صعود از اين گروه برخوردار است)

گروه G: آلمان (1) - پرتغال (2)

گروه H: روسيه (1) - بلژيك (2) (در اين گروه كره‌جنوبي شانس صعود به مرحله حذفي را دارد)

اما در مرحله حذفي تيم‌ها طبق جدول زير به مصاف هم خواهند رفت:

در صورتي كه پيش‌بيني‌ها درست از آب در بيايد شاهد ديدارهاي زير در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني برزيل خواهيم بود:

مرحله يك هشتم نهايي:

(سمت راست جدول - بالا)

برزيل - هلند

كلمبيا - انگليس

(سمت راست جدول - پايين)

فرانسه - نيجريه (ديدار شماره 3)

آلمان - بلژيك (ديدار شماره 4)

(سمت چپ جدول - بالا)

اسپانيا - كامرون

ايتاليا - ساحل عاج

(سمت چپ جدول - پايين)

آرژانتين - سوئيس

روسيه - پرتغال

*مرحله يك چهارم‌نهايي:

برزيل - انگليس

فرانسه - آلمان

اسپانيا - ايتاليا

آرژانتين - پرتغال

*مرحله نيمه‌نهايي:

برزيل - آلمان (شانس صعود انگليس و فرانسه نيز به اين مرحله كمتر از برزيل و آلمان نخواهد بود)

اسپانيا - آرژانتين (شانس صعود ايتاليا و پرتغال نيز به اين مرحله كمتر از اسپانيا و آرژانتين نخواهد بود)

*ديدار فينال:

هر 4 احتمال ممكن براي برگزاري ديدار فينال وجود دارد با اين حال به نظر مي‌رسد شانس صعود تيم‌هاي قاره ميزبان جام جهاني به خصوص برزيل كه ميزباني بيستمين جام جهاني را در اختيار دارد، در كنار آرژانتين بيشتر از ساير تيم‌ها باشد.

*نكاتي جالب از مرحله حذفي جام جهاني:

*برزيل و اسپانيا در صورتي كه قصد دارند تا فينال با يكديگر روبرو نشوند بايد به عنوان تيم‌هاي سرگروه به مرحله حذفي صعود كنند. اگر برزيل سرگروه باشد و اسپانيا به عنوان تيم دوم صعود كند، فينال زودهنگام برزيل - اسپانيا (قهرمان دوره گذشته با پرافتخارترين تيم جهان) در همان مرحله اول حذفي برگزار خواهد شد.

*برزيل و آرژانتين در صورتي در فينال با يكديگر روبرو خواهند شد كه هر دو به عنوان سرگروه راهي دور مرحله حذفي شوند.

*كار سخت برزيل در مرحله حذفي كاملا مشهود است. ميزبان در صورتي كه آلمان هم به عنوان تيم نخست راهي مرحله حذفي شود، بايد با ژرمن‌ها در نيمه‌نهايي روبرو شود. برزيل در يك چهارم‌نهايي نيز با به احتمال زياد با يكي از دو تيم ايتاليا و انگليس (در صورتي كه يكي از اين دو تيم به عنوان تيم دوم گروه خود راهي مرحله حذفي شوند) مواجه خواهد شد.

*طبق پيش‌بيني و درست بودن احتمال‌ها دو ديدار نيمه نهايي اسپانيا - آرژانتين و برزيل - آلمان محتمل‌تر از ساير ديدارها در اين مرحله خواهد بود.

*در صورتي كه اين احتمالات درست باشد، تمام تيم‌هاي قدرتمند و صاحب نام جهان در مرحله يك هشتم با تيم‌هايي با يك سطح پايين‌تر از خود روبرو خواهند شد به جز برزيل كه در هر صورت بايد در اين مرحله براي رسيدن به جمع 8 تيم برتر جهان، يكي از دو تيم اسپانيا يا هلند را از پيش‌رو بردارد.

*در صورتي كه اين احتمالات درست باشد، تمام ديدارهاي يك چهارم‌نهايي جذاب و تماشايي خواهند بود، به طوري كه پيش‌بيني از اين مرحله به بعد به واقع بسيار سخت خواهد شد.

بازي افتتاحيه جام جهاني روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 در شهر سائوپائولو بين دو تيم برزيل و كرواسي برگزار مي شود و فينال بيستمين جام جهاني 13 جولاي (22 تير) در ريودوژانيرو برگزار خواهد شد.

12 استاديوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوريزونته، فولتارزا، ريودوژانيرو، برازيليا، رسيفه، سالوادور ،كويابا، كوريتيبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره ميزبان مسابقات جام جهاني خواهند بود.

انتهاي پيام/ي

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن