تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801786820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توفيق: تيم ملي بسكتبال به مرحله دوم جام جهاني صعود مي‌كند، اگر...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توفيق: تيم ملي بسكتبال به مرحله دوم جام جهاني صعود مي‌كند، اگر...
كارشناس بسكتبال ايران معتقد است تيم ملي در صورت حمايت و داشتن تداركات ويژه و البته قرعه مناسب در جام جهاني مي‌تواند در اسپانيا بدرخشد. او تاكيد دارد اگر برنامه‌هايي كه كادر فني تيم ملي در نظر دارد، عملي شود، مطمئناً تيم ملي بسكتبال ايران توانايي صعود به مراحل بعدي جام جهاني را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال ايران سال آينده بايد در جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي رقابت كند. فدراسيون و كادرفني تيم ملي نيز در اين مسير برنامه‌هايي براي تيم ملي دارد اما تمام آنها به بعد از ليگ برتر موكول شده است. با اين شرايط همه بازيكنان درگير ليگ هستند و مطمئنا اين فصل از رقابت‌ها بسيار اهميت دارد كه مي‌تواند در آمادگي بهتر تيم ملي تاثيرگذار باشد. با اين حال بايد ديد برنامه‌هاي تيم ملي زير نظر مهمد بچيروويچ چطور است و بسكتبال بهتر است چه راهي را زير نظر بگيرد.

علي توفيق، درباره وضعيت اين فصل از ليگ برتر بسكتبال در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: به نظر من اين فصل فراز و نشيب‌هاي زيادي داشتيم. من به تيم خودم اشاره مي‌كنم كه به دليل دير آماده شدن نتوانستيم كيفيت لازم را داشته باشيم و تمام تمركز ما بر اين است كه با آغاز نيم فصل دوم وضعيت تيمي‌مان را بهتر از قبل كنيم. فشردگي كه ليگ دارد براي تيم‌هايي مثل ما گران تمام مي‌شود. به دليل اينكه خستگي و فشار بازي‌ها بالاست و ما بايد دست به عصا كارمان را پيش ببريم و همين موضوع بر كيفيت كارمان تاثير مي‌گذارد. به نظر من دو بازي در هفته براي ليگ ايران زياد است و ما نمي‌توانيم در اين زمان كم مشكلات تيمي‌مان را برطرف كنيم.

او ادامه داد: با شرايط كنوني تيم‌هايي كه دير بسته شده‌اند فرصت اصلاح و كسب هماهنگي ندارند و به نظر من اگر با يك تصميم‌گيري جديد، رقابت‌ها هفته‌اي يك بار شود مطمئنا ليگ ما كيفيتي به مراتب بهتر خواهد داشت چرا كه همه تيم‌ها مي‌توانند نقاط ضعف و قوت‌شان را سنجيده و بر روي اين موضوع كار كنند اين نكته كيفيت تيم‌ها را بالا مي برد و در نهايت كيفيت مسابقه‌ها بهتر خواهد شد.

سرمربي تيم بسكتبال صنايع ماهشهر درباره مزيت اين فصل از رقابت‌ها بيان كرد: به نظر من حضور جوانان در تيم‌هاي اين فصل از ليگ برتر يك نقطه مثبت است. اكثر تيم‌ها از بازيكنان جوان خود كه حتي اولين فصل ليگ را تجربه مي‌كنند بهره مي‌برند. اين براي بسكتبال ما خوب است. افرا و نيروي زميني تيم‌هاي جواني هستند كه به نيروهاي آينده ايران ميدان مي‌دهند تا رشد كنند. مطمئنا اين جنبه از ليگ براي بسكتبال ما بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

كارشناس بسكتبال در پاسخ به اين سوال كه تيم ملي در سال آينده رقابت‌هاي حساسي چون جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي را پيش رو دارد. تداركات لازم براي ملي‌پوشان را چطور ارزيابي مي‌كنيد بيان كرد: هيچ كس نمي‌تواند نقش تداركات خوب براي نتيجه‌گيري را كتمان كند. تيم ملي نوجوانان كه در اختيار من بود به دليل عدم تداركات، ضربه خورد. به نظر من آقاي بچيروويچ با فلسفه‌اي كه در بسكتبالش دارد مطمئنا از بهترين نيروها و البته مهره‌هاي جوان براي حضور در رقابت‌هاي پيش رو استفاده خواهد كرد. او نگاهي آينده‌گرا دارد و به همين دليل سعي مي‌كند نفراتي را در جام جهاني حاضر كند كه بهترين نتيجه براي بسكتبال ايران حاصل شود.

ملي‌پوش پيشين بسكتبال ايران افزود: براي اينكه تيم ملي بتواند در جام جهاني عملكردي قابل قبول داشته باشد، بايد پيش از اين مسابقه‌ها به آمادگي كامل برسد. بايد ميدان‌هاي جديدي ببينيم تا خودمان را به سطح بالاتري از بسكتبال برسانيم. مطمئن باشيد اگر تداركات خوبي داشته باشيم و خودمان را با تيم‌هاي خوب آفريقايي و اروپايي محك بزنيم با وجود قرعه مناسب در جام جهاني توانايي صعود به مرحله بعدي را داريم.

توفيق با اشاره به برنامه‌ريزي سرمربي تيم ملي براي ايجاد دو تيم ملي بيان كرد: تشكيل تيم ملي الف و ب براي بسكتبال ما خوب است. ما در گذشته نيز اين اقدام را انجام داده‌ايم و نتيجه‌اش را گرفته‌ايم. تيم ملي ب كه در اختيار آقاي كسايي پور بود و من نيز به او كمك مي‌كردم، تاثيرش را به خوبي نشان داده است. بسياري از بازيكنان آن تيم هم‌اكنون در تيم ملي بزرگسالان بازي مي‌كنند. به نظر من اينكه بتوانيم ملي‌پوشان زيادي را در قالب تيم ملي داشته باشيم، براي بسكتبال يك گام بزرگ و مثبت است كه باعث مي‌شود تمام ملي‌پوشان رشد كنند و هر لحظه كه به آن‌ها نياز بود، پيراهن تيم ملي را بر تن كرده و وارد ميدان شوند. از يك طرف تيم الف درگير اردوهاي خود خواهد بود و از طرف ديگر تيم ب با حضور در رقابت‌هاي كاپ آسيا، ويليام جونز و غرب آسيا به آمادگي و تجربه لازم خواهد رسيد.

كارشناس بسكتبال در پاسخ به اين سوال كه تداركات تيم ملي هزينه‌هاي زيادي دارد و يكي از نگراني‌هاي كنوني تامين اين هزينه‌هاي مالي به نظر شما نقش وزارت ورزش و فدراسيون براي تامين اين هزينه‌ها چيست تصريح كرد: به نظر من همان طور كه فدراسيون بسكتبال كميته‌هايي چون آموزش، مربيان و داوران دارد بايد به سرعت يك كميته بازاريابي نيز تشكيل دهد تا با چشم‌اندازي مناسب، جذب اسپانسر داشته باشد و اين منابع مالي را تامين كند. به نظر من ورزش ايران به سمت خصوصي‌سازي پيش مي‌رود و در آينده بخش خصوصي است كه قدرت ورزشي را به دست خواهد گرفت و ما بايد در همين مسير گام برداريم.

او افزود: لزومي ندارد كه دولت در ورزش و باشگاه‌داري هزينه كند. ما بايد اسپانسرهايي را جذب كنيم كه حامي باشند. همانند همان اسپانسري كه در آستانه جام ملت‌ها به تيم ملي كمك كرد. باور كنيد خيلي‌ها هستند كه علاقه‌ دارند در ورزش باشند و مي‌توانند به سرعت پول لازم را تزريق كنند. نياز است فرد يا گروهي باشند و اين اسپانسرها و حاميان را شناسايي كرده و با رايزني‌هاي خوب آن‌ها را وارد ورزش كنند. هم‌اكنون جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي پشت سر هم برگزار مي‌شود و اين اتفاق فرصت خوبي است تا حاميان مالي خودشان را در ورزش نشان دهند و ما نيز در بسكتبال مي‌توانيم از اين اتفاق استفاده كنيم.

توفيق با تاكيد بر اين مسئله افزود: نمي‌خواهم نام ببرم اما افرادي را داريم كه به طور مثال مي‌گويند پرسپوليس را به ما بدهيد و ديگر از نظر مالي كاري نداشته باشيد. همين افراد حاضرند براي حضور در ورزش مبالغ زيادي هزينه كنند. شايد در مقابل ثروت آن‌ها 4 يا 5 ميليارد تومان مبلغي نباشد كه آن‌ها حاضرند در ورزش سرمايه‌گذاري كنند. با رايزني‌هاي مناسب مي‌توان نام شركت آن‌ها را بر روي پيراهن‌هاي تيم ملي ثبت كرد و از حمايت مالي‌شان بهره برد. همه جاي دنيا اين اتفاق مي‌افتد اما بايد كارشناسانه باشد.

او ادامه داد: هم‌اكنون باشگاه‌ها نيز دير يا زود بايد در اين مسير قرار بگيرند. شايد اتفاقي كه براي ماهان افتاد سال‌هاي بعد براي باشگاه‌هاي بعد بيفتد و ما بايد حواس‌مان باشد تا بتوانيم از نظر جذب منابع مالي تامين باشيم. بسكتبال ما رشد زيادي داشته و قابليت جهاني شدن دارد و مطمئنا مي‌تواند با حمايت خوب، بدرخشد.

سرمربي تيم ملي نوجوانان در رقابت‌هاي قهرماني آسيا 2013 در ادامه به سوال ايسنا مبني بر اينكه نقش مربيان ايراني در كنار كادر فني و تيم ملي چطور خواهد بود، بيان كرد: مربيان ايراني هم‌اكنون درگير ليگ هستند و به نظر من با توجه به دانش و توانايي‌هايي كه دارند مي‌توانند به بچيروويچ كمك كنند تا براي تيم ملي بهترين تصميم‌ها را بگيرد. به نظر من كادر تيم ملي مي‌تواند از دانش و توانايي‌هاي مربيان ايراني استفاده كند چرا كه آن‌ها تا امروز نشان دادند توانايي‌هاي بسيار بالايي دارند.

او در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه با توجه به تصميم فدراسيون براي جذب مربي خارجي آيا فاصله بين مربيان خارجي و ايراني زيادتر نمي‌شود بيان كرد: به نظر من اگر قرار است مربي خارجي جذب شود، بايد كسي بيايد كه جزو بهترين‌ها باشد تا ما مربيان هم در كنار او چيز ياد بگيريم نه اينكه يك مربي درجه دو يا سه آورده شود و نتيجه‌اي نداشته باشد. تيم ملي نوجواناني كه من در اختيار داشتم پيش از من با مربي خارجي كار مي‌كرد. مطمئن باشيد مربيان ايراني چيزي كمتر از مربيان خارجي ندارند و از نظر دانش و فن در جايگاه بالايي هستند. اما يك مربي خارجي خوب كه دنيا ديده است مي‌تواند تجربه‌هاي مناسبي براي ايراني‌ها داشته باشد.

مهمت بچيروويچ در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرد تيم ملي نوجوانان جدا از اينكه تداركات خوبي نداشت نسل خوبي هم در بسكتبال نبود و نتوانست نتيجه بگيرد. سرمربي تيم بسكتبال صنايع ماهشهر در پاسخ به اين سوال كه نسل‌هاي جديد بسكتبال ايران چطور هستند، بيان كرد: اگر بخواهم از نظر فني بگويم، تيم جواناني كه در آسيا سوم شد، با اين تيم نوجوانان قابل مقايسه نيستند. در آن تيم بهنام يخچالي، سجاد مشايخي، صالح فروتن و وحيد دلير زهان بودند كه هم از نظر فيزيكي و هم از نظر فني شرايط ايده‌الي داشتند. ما اين نوجوانان را غربال كرديم و تنها به مرحله انتخاب رسيديم. زماني كه آن‌ها انتخاب شدند فرصتي براي كار كردن و پرورش آن‌ها نداشتيم. به نظر من نسل‌هاي بسكتبال ايران سال به سال بهتر شده‌اند و ما نبايد تنها به يك بازيكن چون حامد حدادي توجه كنيم چرا كه او يك استثنا است اما ما هر سال بازيكناني داشتيم كه در رده سني خود فوق‌العاده بودند.

او ادامه داد: هم‌اكنون در بسكتبال برنامه‌اي ايجاد شده كه تيم‌هاي ملي سال به سال و پشت سر هم فعال هستند. اين باعث شده كه يك طيف گسترده در عرصه ملي ايجاد شود كه همه بسكتباليست‌ها يك ورزشكار ديگر در پشت سر خود احساس كنند. اين مي‌تواند گسترده‌تر شود و توسعه پيدا كند. ما مي‌توانيم بسكتباليست‌هاي رده پايه را به جاي دعوت در يك اردو به چند اردوي مختلف دعوت كنيم تا رشد كنند. به نظر من تداوم در آموزش مي‌تواند باعث گسترده شدن بسكتبال ايران شود. ما نسل خوبي در بسكتبال داريم و اين نسل سال به سال بهتر شده است و به نظر من بايد از آن به خوبي استفاده كنيم. هم‌اكنون نسل بعد از طلايي‌هاي ايران افرادي چون محمد جمشيدي، محمد حسن‌زاده و ارسلان كاظمي هستند. بعد از آن‌ها سجاد مشايخي، وحيد دلير زهان و صالح فروتن مي‌آيند. بعد از اين تيم محمد يوسف‌وند و علي الله وردي هستند كه نشان مي‌دهد نسل به نسل و سال به سال بسكتباليست‌هاي خوبي داريم.

توفيق در پايان افزود: پس نسل بسكتبال خوب است و ما بايد به طور مداوم آن‌ها را پرورش دهيم تا يك مكانيزم خودكار ايجاد شود و بسكتباليست‌هاي ما سال به سال بهتر و بهتر شوند. اگر اين اتفاق بيفتد نقاط ضعف و كمبودهاي تيم‌هاي مختلف به وسيله اين بازيكنان پر مي‌شود. ما نبايد به اين فكر كنيم كه اگر يك بسكتباليست 218 سانتي‌متري ما در تيم نبود ديگر نمي‌توانيم كاري انجام دهيم. بايد يك راه جديد پيدا كنيم تا بتوانيم از بسكتباليست‌هاي ديگرمان استفاده كنيم. اگر نسل جديد ما حامد حدادي ندارد، نبايد در فدراسيون را بست. بايد از ديگر پتانسيل‌هاي موجود استفاده كرد و با آن‌ها موفق شد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن