تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتلا به سرطان مثانه در سيگاري‌ها 2 تا 4 برابر بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ابتلا به سرطان مثانه در سيگاري‌ها 2 تا 4 برابر بيشتر است
يك جراح كليه و مجاري ادراري با تاكيد بر اينكه مصرف دخانيات از مهمترين عوامل خطرساز در سرطان مثانه است، گفت: در نيمي از موارد سرطان‌هاي مثانه سابقه مصرف دخانيات به ويژه سيگار ديده مي‌شود.
دكتر سيمين وحيدي با بيان اينكه سرطان‌هاي مثانه جزو شايع‌ترين موارد بيماري‌هاي بدخيم به ويژه در مردان است، گفت: وقوع اين سرطان در جوامع پيشرفته بيشتر ديده مي‌شود.وي گفت: 75 درصد تومورهاي مثانه از نوع غيرمهاجم ولي با خصوصيت عود كننده هستند، در مقابل حدود يك چهارم از تومورهاي مثانه در هنگام مراجعه و تشخيص اوليه ماهيتي مهاجم دارند.اين جراح كليه و مجاري ادراري افزود: در تومورهاي غيرمهاجم، بيمار متحمل استرس و هزينه‌هاي سنگين درماني مي‌شود ولي در انواع تهاجمي نيز بيماران در معرض خطر مرگ و مير قرارمي‌گيرند.وحيدي عوامل مؤثر در بروز سرطان مثانه را دو گروه ژنتيكي و عوامل خارجي برشمرد و گفت: اين عوامل به نوعي ممكن ‌است روي هم اثرگذار باشند به اين مفهوم كه ژن‌هاي مؤثر در بروز سرطان مثانه در مواجهه با عوامل خارجي (كارسينوژن‌ها) فعال‌ شده و شرايط سلولي را به سمت سرطاني شدن هدايت مي‌كنند.وي با تاكيد بر اينكه مصرف دخانيات از مهمترين عوامل خطرساز درسرطان مثانه است، گفت: در نيمي از موارد سرطان‌هاي مثانه سابقه مصرف دخانيات (سيگار) ديده مي‌شود. سيگاري‌ها 2 تا 4 برابر بيشتر درمعرض ابتلا به اين بيماري‌ هستند.وحيدي يادآور شد: مصرف طولاني‌تر سيگار احتمال ابتلا به ‌سرطان مثانه را افزايش مي‌دهد. شايد به همين علت باشد كه بروز سرطان مثانه در زنان كمتراست، زيرا مصرف دخانيات درجمعيت زنان به ميزان مردان نيست.وي تاكيد كرد: افراد سيگاري را بايد تشويق به ترك عادت نمود. درسطح كشوري بهتر است اين هشدارها از مدارس شروع شود.
غربالگري منظم در گروه‌هاي ويژه ضرورت دارد
وحيدي گفت: افراد شاغل در مراكز صنعتي توليد رنگ، فلزات، محصولات پتروشيمي، صنعت چاپ درمعرض خطر بيشتري هستند. كارگران شاغل دراين صنايع پرخطر بايد به طور منظم غربالگري شوند.اين جراح كليه و مجاري ادراري گفت: هرچند مصرف زياد مايعات و آب ممكن ‌است از غلظت‌هاي مواد سرطان‌زا بكاهد، ولي چنانچه خود آب حاوي تركيبات ارسنيك و ساير مواد مضر بيشتر از حد مجاز باشد ممكن‌ است به ايجاد سرطان كمك كند.وي با اشاره به اينكه مصرف ويتامين‌ها نقشي در جلوگيري از بروز سرطان مثانه ندارند، گفت: انسدادهاي مزمن سيستم ادراري، تورم و التهاب مزمن در مثانه اثرات پرتودرماني، مصرف بعضي از داروها مانند سيكلوفسفامايد و بيماري ديابت ممكن‌ است در بروز سرطان مثانه نقش داشته باشند.وحيدي در پايان تصريح كرد: براي كاهش وقوع سرطان مثانه بايد درخصوص خطرات ناشي از مصرف دخانيات فرهنگ سازي وسيعي در جامعه انجام شده و در افرادي‌ كه درگروه پرخطر قراردارند غربالگري ادواري صورت پذيرد.

ارسال نظر

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن