تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819834398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش ملي توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك در ابركوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: همايش ملي توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك در ابركوه برگزار شد
ابركوه ـ خبرنگار اطلاعات: دومين همايش ملي توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك با مشاركت دانشگاه تهران از سوي دانشگاه آزاد اسلامي ابركوه در سالن همايش‌هاي شهيد مطهري اين دانشگاه برگزار شد.

اين همايش كشوري با حضور جمعي از انديشمندان و پژوهشگران از استان‌هاي مختلف كشور و مسئولان ادارات شهرستان ابركوه در سالن شهيد مطهري اين دانشگاه برپا شد.

حجت‌الاسلام سيدابراهيم حسيني امام جمعه ابركوه در اين همايش امتياز كويرنشينان و مردم يزد و ابركوه را در همزيستي با شرايط كوير دانست و گفت: اين مردم هرگز به جنگ با كوير برنخاسته‌اند بلكه با تعامل و همزيستي به آن تن داده‌اند.

وي گفت: اقدام به امر توسعه در شرايطي سخت و كويري، همتي بلند را مي‌طلبد كه به لطف خداوند در مردم و مسئولين با اراده ما وجود دارد.حسيني اضافه كرد: در نشانه صحت گفتارمان همين بس كه استان بي‌آب يزد در جهشي خيره‌كننده قلب صنعتي كشور شده و موقعيتي ممتاز كسب كرده است.

در ادامه همايش، دبير و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ابركوه گفت: مقام معظم رهبري در ديدار با پوتين پيشنهاد تأسيس اوپك گازي را داده‌اند و توسعه رشته‌هاي مرتبط همچون اقتصاد نفت و گاز و حقوق نفت گاز را در سطح تحصيلات تكميلي خواستار شدند.

دكتر عباس علوي راد گفت: در كشور فقط دانشگاه آزاد اسلامي ابركوه پيگيري كرد و تأسيس هر دو اين رشته خواسته مقام معظم رهبري را در مقطع كارشناسي ارشد پيگيري كرد و اين دو رشته در اين دانشگاه سال آينده راه‌اندازي خواهد شد.

وي اضافه كرد: اين دانشگاه در كنار كارهاي پژوهشي تلاش دارد براي ترويج فرهنگ ايثار وشهادت به زودي براي نخستين بار يادواره شهداي دانشجو را برگزار كند و در جايگاه فرهنگي اين برنامه ادامه خواهد داشت.

در اين آيين كشوري سيدكاظم علوي پناه يكي از استادان دانشكده جغرافيايي دانشگاه تهران گفت: توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك مختص ابركوه، استان يزد و ديگر استان‌هاي كويري وخشك نيست، بلكه مجامع بين‌المللي هم درگير اين موضوع هستند و دنيا با مشكل جدي روبرو است.او ادامه داد: برگزاري همايش ملي توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك در ابركوه نشان از توجه محافل علمي به طرح مسائل مهمي همچون پايداري توسعه در همه سطوح هست.

وي گفت: افزايش دماي كره زمين بر اثر رفتار نامناسب با پديده‌هاي زيست محيطي حاصل شده است. قائم مقام وزير كار و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد نيز گفت: يكي از مولفه‌هايي كه مي‌تواند در توسعه پايدار در مناطق خشك و نيمه خشك موثر باشد، بحث اشتغال و كسب و كار است.امرالله فلاح‌زاده افزود: ما آمادگي داريم ارتباط صنعت و دانشگاه را رقم بزنيم و بعد از فارغ‌التحصيلي دانشجويان ايجاد اشتغال كنيم.

وي گفت: بايد رشد اقتصادي را در استان يزد افزايش دهيم و سند اشتغال استان را از 7/37 به 7/41 درصد برسانيم.

فلاح‌زاده افزود: يكي از راه‌هايي كه باعث توسعه پايدار مي‌شود ايجاد و تقويت مشاغل خانگي در سطح وسيع است و اولويت اوليه اداره كار و تعاون هم همين است

او تاكيد كرد: مهمترين سرمايه‌گذاري در بخش صنعت هم آب است كه استان يزد با اين بحران مواجه است و بايد استان در توسعه پايدار به توسعه‌هاي كار كم آبخواه روي آورد. در اين همايش ملي 140 مقاله تخصصي شامل 60 مقاله به صورت سخنراني و 10 مقاله به صورت پوستر ارائه شد كه 70 مقاله در مجامع مقالات پذيرفته شده است.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن