تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار در همايش ملي توسعه پايدار:كاهش بهره‌وري عامل نيروي انساني در خراسان‌رضوي طي امسال


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون استاندار در همايش ملي توسعه پايدار:كاهش بهره‌وري عامل نيروي انساني در خراسان‌رضوي طي امسال
معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استاندار خراسان‌رضوي گفت: در سال جاري بهره‌وري عامل نيروي انساني در خراسان‌رضوي كاهش داشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، رضا جمشيدي در افتتاحيه نخستين همايش ملي توسعه پايدار با رويكرد بهبود محيط كسب و كار كه با حضور جمعي از مسئولين استاني و فرهيختگان و انديشمندان دانشگاهي استان و كشور در اتاق بازرگاني، صنايع و معادن خراسان‌رضوي در مشهد برگزار شد، اظهار كرد: محيط كسب و كار متأثر از عوامل ساختاري بسياري اعم از اقتصادي، سياسي، اجتماعي و ... بوده كه بر اين فضا تأثيرگذار هستند.

وي افزود: اگر اين فضاي كسب و كار بهبود پيدا كند توسعه اقتصادي را به دنبال خواهد داشت.

وي در ادامه گفت: دولت ها بايد بهبود فضاي كسب و كار را ايجاد كنند تا فعاليت‌هاي رسمي اقتصاد افزايش و فعاليت‌هاي غيررسمي كاهش يابد.

جمشيدي گفت: در صورت افزايش فعاليت‌هاي رسمي اقتصاد نرخ اشتغال افزايش و سطح عمومي رقابت‌ها، بهره‌وري عوامل و توليد نيز بهبود پيدا خواهد كرد.

معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استاندار خراسان‌رضوي در ادامه گفت: در ارتباط با بهبود فضاي كسب و كار در ايران عملا اتفاق خاص و محسوسي نيفتاده است.

وي با اشاره به اينكه استان خراسان در ارتباط با بهبود فضاي كسب و كار اقداماتي را انجام داده است، افزود: خراسان‌رضوي پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در كليه بخش‌هاي اقتصادي دارد.

وي تصريح كرد: 13 درصد از فعاليت‌هاي اقتصادي استان مربوط به بخش كشاورزي است و نزديك به 7.6 درصد از فعاليت‌هاي كشاورزي كشور را در خراسان‌رضوي داريم.

معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استاندار خراسان‌رضوي گفت: بخش صنعت و معدن استان نيز 22 درصد از سهم ارزش افزوده استان را به خود اختصاص مي‌دهد.

وي در ادامه با اظهار تأسف گفت: در بخش صنعت و معدن فقط نزديك به 2.5درصد از ارزش فعاليت‌هاي كشور را در استان شاهد هستيم.

جمشيدي تصريح كرد: بخش خدمات در خراسان‌رضوي، بخشي پيشرو است و 65 درصد از ارزش افزوده فعاليت‌هاي استان متعلق به اين بخش بوده كه نزديك به 6.4 درصد از فعاليت‌هاي اين بخش در كشور در خراسان‌رضوي است.

وي ادامه داد: در رابطه با نرخ مشاركت اقتصادي استان نيز خراسان‌رضوي با 41.9 درصد كه نرخ مشاركت اقتصادي استان است 2.8 درصد از ميانگين كشور بالاتر است.

معاون استاندار در رابطه با نرخ بيكاري جمعيت استان در تابستان سال جاري نيز گفت: اين نرخ 6.6 درصد است كه 1.7 درصد از ميانگين كشوري پايين‌تر است.

وي افزود: تورم نقطه به نقطه استان هم در مرداد ماه سال جاري 39.8 درصد بوده كه در آبان ماه به 39.7 درصد كاهش يافته است.

معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استاندار خراسان‌رضوي تصريح كرد: وضعيت خراسان‌رضوي نسبت به شاخص‌هاي عيني كشور تقريباً بهتر است.

وي در بحث ارزش افزوده نيز گفت: برخلاف اينكه 8 درصد از جمعيت شاغل در استان را داريم سهم ارزش افزوده ما 6.5 درصد است و اين به معناي پايين بودن بهره‌وري كامل نيروي كار در خراسان‌رضوي است.

جمشيدي افزود: در ارتباط با بهبود فضاي كسب و كار ستاد سرمايه‌گذاري استان با مسئوليت سازمان امور اقتصادي و دارايي مسائل و مشكلات فعالان بخش اقتصادي استان را رصد و پيگيري مي‌كند.

وي بيان كرد: در اين رابطه كارگروهي نيز جهت بررسي مشكلات واحدهاي توليدي كه طي جلسات منظمي برگزار مي‌شود را داريم و مسئوليت كميسيون‌هاي تخصصي آنان در قالب تشكل‌هاي غيردولتي است.

معاون استاندار گفت: در استان مركز خدمات سرمايه‌گذاري نيز راه‌اندازي شده است.

وي در خاتمه گفت: استانداري از اتاق بازرگاني، صنايع و معادن خراسان‌رضوي خواسته است تا مسئوليت كميته پايش و بازنگري فعاليت‌ها در فرآيندهاي اجرايي را برعهده بگيرد.

انتهاي پيام/‌2202/ق40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن