تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801634700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور صاحبنظران داخلي و خارجي صورت گرفت برگزار شد: نخستين همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: با حضور صاحبنظران داخلي و خارجي صورت گرفت برگزار شد: نخستين همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان
نخستين همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار با شعار «فرصت‌ها و چالش‌ها در تبلور حماسه اقتصادي» با حضور صاحبنظران داخلي و خارجي در آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان شد. با حضور صاحبنظران داخلي و خارجي صورت گرفت برگزار شد: نخستين همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان


ايلنا: نخستين همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار با شعار «فرصت‌ها و چالش‌ها در تبلور حماسه اقتصادي» با حضور صاحبنظران داخلي و خارجي در آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا از اصفهان، رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان در مراسم افتتاحيه اين همايش با افتخار به اينكه نخستين همايش ملي صنايع و مديريت پايدار با مشاركت مطلوب اساتيد، پژوهشگران، صاحبنظران و دانشجويان انجام گرفت. به ويژگي‌هاي برپايي اين همايش اشاره كرد و گفت: اولين ويژگي اين همايش نوآوري و نوبودن موضوع بحث مديريت پايدار و تلاش در جهت ايجاد ارتباط بين مفاهيم پايه اين مبحث و راهكارهاي مهندسي صنايع، مديريت و علوم اقتصادي بود.
اميني تاكيد كرد: با توجه به شرايط كشور در بعد اقتصادي و نام گذاري سال جاري تحت عنوان «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي»، مطرح شدن مبحث مديريت منبع محور و ارتباط آن با شرايط اقتصاد مقاومتي كه ما در آن هستيم، دومين ويژگي برگزاري اين همايش است همچنين عملياتي كردن مباحث در رابطه با موضوع اصلي همايش، به صورت آكادميك وعلمي است كه گروه‌هاي مختلف علمي در اين همايش مشاركت دارند و اين موضوع مي‌تواند بين رشته‌هاي مختلف هماهنگي ايجاد كند.
وي برگزاري اين همايش را همسطح نمودن پژوهش در كنار آموزش عنوان كرد و گفت: نبايد صرفا بُعد آموزشي واحدهاي دانشگاهي را در نظرگرفت بلكه بايد پژوهش را در كنار آموزش همسطح نموده و ارتباطي عميق وتنگاتنگ بين دانشگاه وصنعت ايجاد نماييم.
وي با بيان اينكه جامعه ما بسيار نيازمند پژوهش‌هايي است كه به نوآوري وخلق يك فرآيند توليد منجر شود افزود: اين همايش زمينه خوبي است كه دانشجويان و اساتيد جوان با مشاركت علمي و ارائه مقالات عزت نفس وخود باوري علمي خود را افزايش دهند. و اين اهداف تا اندازه‌اي دراين همايش محقق شده است.
اميني، توسعه پايدار را فرآيندي از توسعه دانست كه ضمن برآورده كردن نياز نسل كنوني، نياز نسل‌هاي آينده را نيز به مخاطره نخواهد انداخت.
وي با اشاره به اينكه يكي از اهداف در بحث توسعهٔ پايدار، عدالت است ادامه داد: ما هميشه عدالت را توزيع برابر و متناسب مي‌دانيم، ليكن يكي از مقوله‌هاي عدالت بايد توزيع منابع، امكانات و درآمد بين نسل‌ها باشد.
رييس واحد لنجان ضمن تشريح دو محور اصلي همايش افزود: در اين همايش ما دو دسته محور اصلي داريم محورهايي كه در رابطه با رشته‌هاي مهندسي صنايع و مديريت است، و محورهاي مرتبط با علوم اقتصادي، محيط زيست وساير رشته‌ها.
در ادامه دبير علمي اين همايش و رييس باشگاه پژوهشگران جوان واحد لنجان، با ارائه گزارش مختصري از روند علمي همايش اظهار داشت: ايده برگزاري همايش ملي مهندسي صنايع و مديريت پايدار نزديك به ۵ ماه قبل به ذهن دوستان هيات علمي واحد لنجان رسيد.
همايوني، موضوع مديريت پايدار نسبت به بحث توسعهٔ پايدار را بسيار فرا‌تر و گسترده‌تر عنوان كرد و اضافه نمود: بيشترين بحث‌هايي كه تا كنون در مجامع علمي ايران و دنيا بررسي شده در مورد حفظ محيط زيست و منابع مرتبط با طبيعت بوده است و ما در بحث مديريت پايدار به فكر حفظ كليه منابع موجود براي نسل‌هاي مختلف بشري هستيم و مطمئنا مهندسي صنايع مي‌تواند راه كار‌هاي بسيار خوبي در اين مورد ارائه دهد.
دبير علمي همايش ادامه داد: بعد از انجام مقدمات مراسم، از اواخر مرداد شروع به گرفتن مقالات از پژوهشگران كرديم كه تا اواخر مهر ماه بيش از ۲۰۰مقاله به دبيرخانه رسيد و از اين بين نزديك به ۱۰۰ مقاله پذيرفته شد. از اين تعداد ۶۰ مقاله به صورت ارائه حضوري و ۴۰ مقاله ديگر به صورت مقاله پوس‌تر دريافت شد. همچنين تمام مقالاتي كه به دبيرخانهٔ همايش رسيد به صورت كامل داوري شد.
وي اظهار داشت: اين وظيفهٔ مهم با توجه به اينكه تعدادي از مقالات به زبان لاتين بود بر عهده ۴۰ نفر از اعضاي كميتهٔ علمي بود كه از دانشگاه‌هاي سراسري ايران و دانشگاه‌هاي معتبر دنيا از جمله كانادا، آلمان، قطر، الجزاير و مالزي به دقت هر چه تمام‌تر بررسي شد كه پس از اصلاح، مقالات منتخب، در مجموعهٔ مقالات همايش منتشر شد. اميدواريم اوايل سال ۹۳ پس از داوري مجدد مقالات بر‌تر توسط مجله علمي پرتانيكا كه يك مجله نمايه شده در پايگاه داده SCOPUS و پايگاه داده مجلات جهان اسلام ISC است، منتشر خواهد شد.
عضو برجسته هيات علمي دانشگاه اصفهان نيز در اين همايش گفت: براي ساختن كشوري بزرگ بايد قدمهاي بزرگ برداشته شود. بايد به جوانان ميدان داد و در يك حركت اعتدالي از تجربه و كسوت بزرگان هم بهره جست. بايد فرهيختگان هم مورد تكريم قرار گيرند چون جوانان امروز ما بزرگان فردا خواهند بود.
آرش شاهين، با بيان اينكه بحث من با چرخه‌هاي متعدد سر و كار دارد، پايداري و مفهوم پايداري را در گرو چرخش اين چرخه‌ها دانست و عنوان كرد: بزرگ‌ترين چالش، استفاده از نظام‌هاي بهبود پايش و نگهداشت آنهاست. نقطه‌اي كه اين همايش به زيبايي بر آن انگشت گذاشته است.
دانشيارگروه مديريت دانشگاه اصفهان، با اظهار اين مطلب كه دربحث توسعه پايدار آنچه مطرح مي‌باشد توسعه متوازن درابعاد اقتصادي، اجتماعي و محيط زيست به صورت متوازن است افزود: زماني كه ما دركشورمان با آلودگي و خطرات اجتماعي روبرو هستيم وهمزمان نيز درراستاي برنامه‌هاي توسعه گام برمي داريم، بايد نسبت به كدهايي مثل عدالت محوري، تدوين حقوق شهروندي و نهايتاً تحقق آرمان و بهبود جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه، نگاه ويژه كرد.
در ادامه زاكي صاري استاد تمام دانشگاه تلمسن الجزاير و استاد مدعو دانشگاه فني نانت فرانسه، به عنوان مه‌مان ويژه همايش ضمن اظهار خوشحالي از حضور در جمع انديشمندان ايراني، ابراز اميدواري كرد كه اين همايش در سالهاي آينده به صورت بين‌المللي و با مشاركت بيشتر پژوهشگران ايراني و ساير كشور‌ها برگزار گردد. وي در سخنانش به تشريح دو مساله توسعه پايدار و مديريت پايدار پرداخت.
در حاشيه اين همايش علي صنايعي، استاد تمام گروه مديريت دانشگاه اصفهان به عنوان سومين سخنران ويژه گفت: ما در بحث جهاني شدن دو بحث تجارت جهاني و همچنين تهديدهايي كه كشور ايران از لحاظ تحريم با آن مواجه شده است را در نظر داريم. و اين مسائل در رابطه با مباحث علمي، ارتباط مديريت پايدار و آينده پژوهي است كه بايد در بحث مديريت كلان كشور به آن توجه شود.
استاد مدعو دانشگاه USM مالزي روند جهاني شدن را ۵ ويژگي، اهميت شركت‌ها در نظام جهاني، گستردگي بازارهاي پولي و مالي، گسترش ارتباطات ماهواره‌اي و شبكه‌هاي كامپيوتري، گسترش شبكه حمل و نقل بين المللي و تقسيم كار گسترده عنوان و ادامه داد: دين ما اسلام است. و بايد جهاني شدن را از پيامبر، امامان و رهبرمان بياموزيم. امام (ره) فرمودند: نپرسيد دولت براي ما چه مي‌كند بگوييد ما براي دولت چه مي‌كرده‌ايم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن