تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820292413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت دامپروري در حال نحيف شدن است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صنعت دامپروري در حال نحيف شدن است
قم - خبرگزاري مهر: عضو انجمن صنفي دامداران استان تهران با اشاره به مشكلات دامداران گفت: با توجه به مشكلات پيش رو اين صنعت در حال نحيف شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تاجيك ظهر يكشنبه در ديدار جمعي از دامداران استان قم با رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در خانه پدري علي لاريجاني برگزار شد با بيان اينكه وضعيت دامپروري وضعيت خوبي نيست، اظهار داشت: از سال 89 فشارهاي زيادي بر روي صنعت دام كشور وارد شده است.

وي ادامه داد: در سال 1390 مقرر شده بود كه دامداران شير را كيلويي 630 تومان عرضه كنند و اين در حالي بود كه قيمت تمام شده شير در آن سال 840 تومان بود و قيمت 630 تومان براي دامدار نه تنها صرف نداشت بلكه با ضرر نيز همراه بود.

عضو انجمن صنفي دامداران استان تهران ادامه داد: با فراز و نشيب‌هايي كه در قيمت ايجاد شد مقرر شد كارشناسان قيمت تمام شده شير را بررسي كنند كه قيمت بررسي شده در سال 91 بدون ريالي سود براي دامداران 996 تومان اعلام شد كه با محاسبه 15 درصد سود نزديك به هزار 157 تومان قيمت تمام شده بود.

راهي شدن گاوهاي شيري به كشتارگاه‌

وي در ادامه با اشاره به اعلام اين قيمت عنوان كرد: مقرر شد دامداران با در نظر گرفتن شرايط شير را به قيمت هزار و 110 دريافت كنند و به جاي آن دولت علوفه را با ارز مرجع در اختيار دامداران قرار دهد كه اين علوفه هم پرداخت نشد.

تاجيك ادامه داد: افزايش قيمت نهاده‌ها و علوفه نيز منجر به راهي شدن بسياري از گاوهاي شيري به كشتارگاه‌ها شد.

عرضه شير به قيمت 1100 تومان

وي با بيان اينكه قيمت شير در حال حاضر با احتساب سود 15 درصد هزار و 458 تومان مي‌شود كه دامداران پذيرفته‌اند بخاطر مسائل و مشكلات فراواني كه وجود دارد 15 درصد سود را به 10 درصد برسانند و شير را به قيمت هزار و 110 تومان عرضه كنند.

عضو انجمن صنفي دامداران استان تهران با بيان اينكه ادامه فعاليت دامداران به معناي سود دهي دامپروري نيست، ابراز داشت: با توجه به افزايش قيمت نهاده‌ها و با ادامه اين روند صنعت دامپروري رو به نابودي است و اين صنعت در حال نحيف شدن است.

كد خبر: 2196139

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۶:۱۱

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن