تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802941186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مركز پژوهش هاي مجلس منتشر كرد:ارزيابي برنامه هاي وزارت كشور در دولت يازدهمخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مركز پژوهش هاي مجلس منتشر كرد:ارزيابي برنامه هاي وزارت كشور در دولت يازدهمخبرگزاري موج -


۲۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۲۷ب.ظ)

مركز پژوهش هاي مجلس منتشر كرد:

ارزيابي برنامه هاي وزارت كشور در دولت يازدهم
خبرگزاري موج - دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در گزارشي برنامه هاي وزارت كشور در دولت يازدهم را ارزيابي كرد.

به گزارش خبرگزاري موج، دفتر مطالعات سياسي اين مركز اعلام كرد: وزارت كشور از مهمترين وزارتخانه ها در جمهوري اسلامي ايران است و دليل اهميت اين وزارتخانه به كارهاي ويژه آن بر مي گردد كه اين وظايف را مي توان تركيبي از امور سياسي ـ اجتماعي، امنيتي ـ انتظامي و عمراني ـ شهرداري دانست.
در ادامه اين گزارش آمده است: زيرمجموعه وزارت كشور در هر استان، استانداري و فرمانداري ها است و اين وزارتخانه به اداره امور درون مرزي كشور مي پردازد و در واقع، اين وزارتخانه با شبكه اجرايي سراسر كشور روبه رو است كه مجري سياست هاي نظام و دولت است.
دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين گزارش آورده است: در دولت يازدهم عبدالرضا رحماني فضلي توانست با آراي بالايي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رأي اعتماد بگيرد و اين امر مي تواند عامل مهمي در همكاري، اجراسازي و برنامه هاي وزير باشد، اين گزارش به دنبال آن است كه با بررسي و واكاوي برنامه هاي وزير كشور، به بيان نقاط قوت و ضعف آنها بپردازد.
اين گزارش مي افزايد: شرح وظايف وزارت كشور شامل «فراهم كردن موجبات حفظ نظم و امنيت در كشور، تأمين آزادي هاي سياسي و اجتماعي در چارچوب قانون، اجراي سياست عمومي، حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي با استفاده از مشاركت هاي عمومي، نظارت بر اداره امور مناطق كشور از طريق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهداران و رفع بحران هاي ناشي از حواث و وقايع غيرمترقبه» مي شود.
در ادامه اين گزارش آمده است: در واقع وزارت كشور حافظ نظم و امنيت، هماهنگ كننده سازمان هاي دولتي، محلي و مردمي در سطح شهرستان ها و استان ها و فراهم كننده موجبات اجراي سياست هاي عمومي دولت است.
اين گزارش بيان مي كند: تدوين سياست هاي كلان در حوزه تقسيمات كشوري، اقوام و اقليت ها، احزاب و تشكل ها و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و طراحي برنامه هاي عملياتي در اين حوزه ها بر عهده اين وزارتخانه است.
در ادامه اين گزارش تصريح شده است: همانگونه كه ملاحظه مي شود وظايفي كه براي وزير كشور تعريف شده را مي توان تركيبي از امور سياسي ـ اجتماعي، امنيتي ـ انتظامي و عمراني ـ شهرداري دانست و در واقع، وزارت كشور به واسطه گستره وظايفي كه دارد و هم اينكه به نوعي مسئول مديريت سياست داخلي كشور است، اهميت فوق العاده اي دارد.
در ادامه اين گزارش بيان شده است: حسن روحاني و عبدالرضا رحماني فضلي در مقاطع مختلف درباره وزارت كشور، كاركردها و اهميت آن سخن گفته اند به طوري كه رييس جمهوري در تاريخ 28 مرداد ماه سال 1392 در مراسم توديع و معارفه وزيران كشور دولت دهم و يازدهم، سخنان مهمي درباره جايگاه اين وزارتخانه در دولت ايراد كرد.
اين گزارش مي افزايد: از نگاه رييس جمهوري، مشروعيت سياسي نظام از طريق تلاش و برنامه ريزي و به دست مديران اين وزارتخانه محقق مي شود، چراكه در كشور، مشروعيت سياسي نظام از طريق آراي مستقيم و غيرمستقيم مردم حاصل مي شود، در نتيجه مديران وزارت كشور بايد بكوشند تا اعتماد مردم را جلب و آنها را به مشاركت در انتخابات ترغيب كنند.
اين گزارش بيان مي كند: همچنين اين وزارتخانه موظف است تا با رعايت قوانين و مقررات، شفافيت در انجام امور را بالا ببرد و در اين صورت است كه اعتماد مردم نيز نسبت به اين وزارتخانه و همچنين كل دولت افزايش خواهد يافت.
در ادامه اين گزارش آمده است: به عقيده رييس جمهوري، وزارت كشور يك وزارتخانه فرابخشي است و استانداران به عنوان يك مدير معمولي در يك استان نيستند، بلكه استانداران نمايندگان عالي سياسي نظام جمهوري اسلامي در استان محسوب مي شوند، استانداران به عنوان نمايندگان دولت مسئوليت امنيتي، اجتماعي و اقتصادي هر منطقه را بر عهده دارند.
دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در اين گزارش بيان مي كند: از طرف ديگر به نظر مي رسد براي نيل به سيستم حزبي و پاگرفتن و پررنگ شدن نقش احزاب در اداره امور نياز به عزم جدي و پي ريزي برنامه هاي مدون از سوي نهادهاي مختلف همچون مجلس شوراي اسلامي و به ويژه وزارت كشور است كه بدون شك يكي از مهمترين نهادها در اين زمينه به حساب مي آيد و به همين دليل نياز به نگاه و توجه جدي تري در اين حوزه احساس مي شود.
اين گزارش مي افزايد: به نظر مي رسد موضوع احزاب گرچه به وفور در سخنان دولتمردان جديد برجسته شده است، اما مي توان گفت كه با توجه به مشكلات اين حوزه و عدم شكل گيري سيستم حزبي به صورت اصولي نمي توان به دستاوردهاي قابل توجهي در اين زمينه با ادامه اين فرآيند دست يافت و براي ايجاد سيستم حزبي در كشور بايد عزم و برنامه جدي در اين زمينه وجود داشته باشد.
در پايان اين گزارش آمده است: همان طور كه گفته شد گرچه اين بحث يكي از دغدغه هاي مشترك رئيس جمهور و وزير كشور است، اما براي پيشرفت در اين زمينه بايد با برنامه اي مدون و مشخص، گام هاي عملي برداشت.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن