تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات داخلي مانع اوباما براي احقاق توافق جامع هسته اي با ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اختلافات داخلي مانع "اوباما" براي احقاق توافق جامع هسته اي با ايران است
تحليلگر سياسي شوراي آتلانتيك مي گويد با توجه به ترديدهاي نمايندگان سنا و مجلس نمايندگان آمريكا، اوباما در عرضه توافق جامعي كه در آن حتي به حد محدودي از غني سازي اورانيوم در ايران اشاره شده باشد، با مشكل مواجه است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ باربارا اسلاوين عضو ارشد شوراي آتلانتيك در مقاله اي با عنوان «كنگره از درگيري در خصوص تحريم هاي ايران اجتناب كرد اما راه پيش رو نامعلوم است» نوشت،به نظر مي رسد كنگره قصد داشت هديه كريسمس خود را زودتر از موعد به دولت باراك اوباما بدهد.

يك گروه دو حزبي از قانونگذاران مجلس نمايندگان و سنا روز سه شنبه به توافقي در خصوص بودجه دست يافتند كه اگر به تصويب نهايي هر دو نهاد كنگره برسد، از خطر تعطيلي مجدد دولت در اوايل سال 2014 جلوگيري مي كند.

در همين حال كنگره از تصويب تحريم هاي تازه اي عليه ايران نيز صرف نظر كرد، تحريم هايي كه ممكن بود توافق هسته اي 24 نوامبر را كه در ژنو حاصل شد، از بين ببرد.

با اين حال با ارزيابي اظهاراتي كه اين هفته در كنگره مطرح شد، دولت اوباما براي به نتيجه رساندن يك توافق جامع براي اينكه تحريم هاي مرتبط با برنامه هسته اي ايران برداشته شود، با موانع داخلي جدي رو به رو است.

"جان كري" وزير خارجه آمريكا پيش از آنكه راهي خاورميانه شود تا بار ديگر از انرژي بي پايان خود براي يك موضوع ديگر يعني مسئله صلح اسرائيل و فلسطينيان استفاده كند، در كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، دفاع متهورانه اي از توافق ژنو داشت. مجلس نمايندگان تابستان گذشته با آراء 400 نفري به اعمال تحريم هاي تازه عليه ايران راي داد اما اين لايحه را سنا تصويب نكرده است.

كري استدلال كرد كه اكنون زمان وضع تحريم هاي تازه عليه ايران نيست حتي با لايحه اي كه مدت ها به تاخير افتاده است. وي از نمايندگان كنگره خواست به مذاكرات فرصت دهند تا نتيجه خود را نشان دهد و تاكيد كرد در صورت شكست مذاكرات، دولت خود خواستار افزايش تحريم ها خواهد شد.

طبق توافق ژنو كه شش ماهه است اما امكان تمديد آن وجود دارد، آمريكا و ديگر اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل همراه با آلمان، كاهش محدود تحريم هاي ايران را پيشنهاد كردند و وعده دادند تحريم هاي هسته اي بيشتري عليه ايران مادامي كه مذاكرات براي رسيدن به توافق جامع ادامه دارد، وضع نشود. مقامات ايران هشدار داده اند وضع تحريم هاي بيشتر حتي اگر اجراي آن با تاخير صورت گيرد، به معناي مرگ توافق ژنو خواهد بود.

هم دموكرات ها، هم جمهوريخواهان در كميته مجلس نمايندگان كنگره، جايي كه كري در آن از توافق ژنو دفاع كرد، درباره اين توافق ابراز ترديد كردند؛ توافقي كه به ايران اجازه مي دهد غني سازي را در سطوح پايين ادامه دهد اما ذخاير گاز اورانيوم خود را در طول مدت اين توافق، افزايش ندهد. همچنين نشانه هايي وجود داشت از اينكه دولت در عرضه يك معامله جامع كه شامل حتي يك برنامه محدود غني سازي باشد -موضوعي كه از نظر ايران اساسي و بحث ناپذير است- مشكل خواهد داشت.

دولت اوباما انتهاي بازي خود را درباره برنامه هسته اي ايران هنوز مشخص نكرده است اما اظهارات كري در جلسه اي با نمايندگان كنگره اشاراتي در اين خصوص داشت. كري اشاره كرد كه ايران حدي از غني سازي را در نهايت خواهد داشت اما نمي تواند از آن براي ساخت سلاح هسته اي استفاده كند.

در انتهاي اين گزارش آمده است :‌ ديگر كانال هاي تصويب تحريم ها نيز رو به بسته شدن است. تيم جانسون رئيس كميته بانكداري سنا روز سه شنبه گفت كميته اش امسال به لايحه تحريم ها نمي پردازد.

انتهاي پيام /

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن