تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804750550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارينا، نقاشي كوچك با ايده‌هاي بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارينا، نقاشي كوچك با ايده‌هاي بزرگ
كارينا، نقاش 5 ساله‌اي كه با دستان كوچكش تابلوهاي نقاشي را خلق كرده است و اكنون فارغ از نظرهايي كه بر روي تابلوهايش داده مي‌شود در محوطه گالري مشغول بادبادك بازي است. تابلوها در پايين‌ترين حد ممكن قرار دارند، چون قرار است نيمي از بازديدكنندگان اين گالري، كودكان باشند.

نقاشي‌هاي كاريناي 5 ساله كه با تكنيك آكريليك و كلاژ روي بوم و مقوا ترسيم شده است، اين هفته ميهمان گالري هامون با عنوان "دنياي ستاره‌هاي درخشان" است.

سميرا دانش‌زاده، مادر كارينا كه فوق ليسانس نقاشي است به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، مي‌گويد: همه كودكان به طور غريزي توانايي نقاشي كردن را دارند و تنها بايد امكانات و فضا را در اختيار آنها قرار داد تا بهتر بتوانند آن استعداد را در خود پرورش دهند.

وي با بيان اين‌كه همه كودكان از سن يك سالگي شروع به نقاشي مي‌كنند، ادامه مي‌دهد: كارينا نيز مانند ديگر كودكان از همان سن شروع به نقاشي كرد، اما تقريباً از 2 سالگي با او به طور مستمر كار كردم و اين به صورتي بود كه فضا و امكانات خوبي را در اختيار او قرار دادم و هم‌چنين پارچه‌هاي بزرگي نيز براي او بر روي زمين پهن مي‌كردم تا محدود به چارچوب بوم و دفتر نشود.

مادر كارينا اضافه مي‌كند: او آزاد بود هر كار مي‌خواهد انجام دهد و حتي گاهي اوقات عروسكهايش را نيز رنگ مي‌كرد و در نقاشي‌اش مي‌چسباند.

دانش‌زاده با اشاره به اين‌كه زماني كه با كارينا به طبيعت مي‌رفتيم او موادي را از محيط جمع‌آوري مي‌كرد تا از آنها در نقاشي‌اش استفاده كند، مي‌گويد: يك بار با كارينا به باغ پرندگان رفتيم كه خفاش‌هاي آويزان براي او بسيار جالب بود و كارينا از كنار قفس او چوبي برداشت و بعد آن را به خانه آورد و در نقاشي‌اش از آن استفاده كرد.

وي با بيان اين‌كه كارينا حدود 5 ساعت در روز را به نقاشي اختصاص مي‌دهد، اضافه مي‌كند: او سايز كارهايش را بزرگ انتخاب مي‌كند و بعضي اوقات به خاطر اينكه قد او كوتاه و به كار اشراف ندارد، روي صندلي مي‌ايستد و نقاشي مي‌كند و حتي گاهي اوقات نيز مواد نقاشي را با خود به طبيعت مي‌برد.

مادر كارينا با اشاره به اين‌كه به كارينا آموزش مستقيم نداده‌ام، مي‌گويد: من تنها به صورت غير مستقيم سعي كردم او را با پديده‌هاي طبيعي آشنا كنم كه كارينا آنها را خود در ذهن ترجمه كرده و بر روي بوم و كاغذ آورده است. به عنوان مثال اگر پرنده را مي‌بيند جزئيات آن را با پرنده ديگر مقايسه و تفاوت‌ها را مي‌سنجد تا بتواند به ظرافت‌ها پي ببرد.

دانش‌زاده با بيان اين‌كه اگر كارينا آموزش مي‌ديد، شايد ديگر نقاشي اين چنين برايش لذتبخش نبود، مي‌افزايد: به عنوان مثال زماني كه كارينا كمتر از سه سال داشت، يك بار در نقاشي رنگ سفيد و قرمز را تركيب كرد و رنگ صورتي كه رنگ مورد علاقه اوست بدست آمد و كارينا بسيار خوشحال بود و من فكر مي‌كنم تمام اين لذت‌ها باعث شد او به صورت مداوم نقاشي بكشد و علاقه او بيشتر شود.

وي با بيان اين‌كه نقاشي به كارينا كمك كرد تا به شناخت بهتري دست پيدا كند، ادامه مي‌دهد: براي كارينا به اين صورت نقاشي كشيدن اتفاق جديدي بود، چرا كه در خانه‌هاي همسن و سالهايش اين موضوع را مشاهده نمي‌كرد و من نيز به اين خاطر كه به متريال اشراف داشتم، او را محدود به مداد رنگي نكردم و آكريليك را كه بدون ضرر و بو و به راحتي از روي پوست پاك مي‌شود، براي او انتخاب كردم.

مادر كارينا مي‌گويد: نقاشي براي او از اهميت بسزايي برخوردار است تا جايي كه گاهي اوقات كه در بيرون خانه هستيم، او ما را با گريه به خانه مي‌كشاند، تا چيزي را كه در طبيعت ديده نقاشي كند و اين نشان مي‌دهد كه نقاشي براي او به عادتي دلپذير تبديل شده است.

دانش‌زاده با اشاره به اين‌كه نقاشي باعث شده است كارينا با همكلاسي‌هايش تفاوت محسوسي پيدا كند، ادامه مي‌دهد: موضوعاتي كه كارينا كار مي‌كند، داستان‌هايي پرداخته ذهن خود اوست. معمولاً نقاشي مي‌كشد و هم‌زمان براي آن داستان‌سرايي مي‌كند و كارهايش يك نوع تصويرسازي نيز هست.

وي با بيان اين‌كه اين سومين نمايشگاه كارينا است، اضافه مي‌كند: يك نمايشگاه گروهي با بزرگسالان داشته و يك ورك شاپ نيز در دانشگاه هنر اصفهان برگزار كرده كه در آن كارينا نقاشي كشيد و دانشجويان فوق ليسانس نيز به صورت تداعي آزاد با الهام گرفتن از ايده و سبك اثر كارينا، آثارشان را ارائه كردند.

وي در خصوص گذاشتن آثار كارينا در گالري، مي‌گويد: به اين دليل كه كارينا براي نقاشي به اين صورت اهميت قائل است، خيلي براي او مهم است كه بداند نتيجه اين همه وقت چيست و زماني كه در گالري كارهايش را به اجرا مي‌گذارد، متوجه مي‌شود اگر كاري را مستمر پيگيري كند، نتيجه اين مي‌شود كه كارهايش مورد استقبال و توجه واقع مي‌شود و اين حس بسيار زيبايي است.

به گزارش ايسنا، اين نمايشگاه كه از 22 آذرماه گشايش يافته تا 27 آذرماه در ساعات 16 تا 20 در گالري هامون اصفهان پذيراي بازديدكنندگان است.

كد خبرنگار: 13014

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن