تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820041154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغييراتي بسيار كوچك آثار تشخيص طبي بسيار بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تغييراتي بسيار كوچك آثار تشخيص طبي بسيار بزرگ
به گفته محققان با روند اعمال برخي تغييرات بر روي بافت ها سالم و مقايسه ي آن با بافت ها مشكوك به روند تشخيصي مهمي دست يافتند.


به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران چندي قبل شركت كوانتوم متريال (Quantum Materials Corp) موفق به توليد نقاط كوانتومي چهارپايه شده بود. اخيرا اين شركت اعلام كرده است كه در حال اعمال تغييراتي روي اين نقاط كوانتومي بوده تا بتوان از آنها در بخش تشخيص طبي و درمان بيماري استفاده كرد .

شركت كوانتوم متريال (Quantum Materials Corp) اعلام كرد كه اين شركت نقاط كوانتومي چهارپايه را براي استفاده در ادوات پزشكي پيشرفته توليد كرده است. ديويد دودرر از مديران اين شركت مي‌گويد : ما نقاط كوانتومي چهارپايه ويژه‌اي را براي استفاده در حوزه دستگاه تشخيص طبي ساختيم. اين نقاط مي‌تواند با نور برهم‌كنش داده و شرايط مطالعه روي بافت‌ها را فراهم كند. در صورتي كه رنگ‌هاي فلورسانس مناسبي وجود داشته باشد مي‌توان بافت‌هاي سالم را از بافت‌هاي مشكوك به بيماري تشخيص داد. اين رنگ‌ها هم مي‌توانند به صورت مستقيم موجب پديدار شدن رنگ خاصي در بافت شوند و هم موجب افزايش كنتراست در بخشي از بافت شوند؛ اين كه چه نوع رنگي با چه مكانيسمي استفاده شود كاملا بستگي به نوع بافت مورد مطالعه دارد. من فكر مي‌كنم نقاط كوانتومي كه ما ساخته‌ايم مي‌تواند اطلاعات ضروري مورد نياز پزشكان و محققان را براي تفكيك بافت‌ها از يكديگر فراهم كند بنابراين مسير تشخيص بيماري نيز هموارتر خواهد شد .

براي افزايش اثربخشي فرآيند شناسايي و درمان بايد بتوان اطلاعات مفيد و كاربردي را درباره بيماري به‌دست آورد. در حال حاضر كشورهاي جهان هر يك ميليون‌ها دلار در سال صرف فرآيند تشخيص بيماري مي‌كنند، در اين فرآيندها تفكيك انواع بافت‌ها از يكديگر در مقياس سلولي بسيار مهم است. رنگ‌هاي آلي معمولي و انواع رنگ‌هاي فلورسانس، در حال حاضر براي تشخيص بيماري استفاده مي‌شوند اما هر يك از اين رنگ‌ها از محدوديت‌هايي برخوردار هستند كه موجب مي‌شود دقت اطلاعات به‌دست آمده بسيار كم باشد. در صورتي كه بتوان اين عدم قطعيت را از بين برد، آنگاه مي‌توان اعتماد بيشتري نسبت به اطلاعات تشخيص طبي پيدا كرد .

نقاط كوانتومي چهارپايه مي‌تواند اين كار را انجام دهد به طوري كه از اين مواد مي‌توان براي تشخيص زيست‌شيميايي و ساخت ادوات پزشكي استفاده كرد. دليل اين عملكرد نقاط كوانتومي آن است كه اين تركيبات مي‌توانند رنگ‌هاي مختلفي را ايجاد كنند، بنابراين مي‌توان اطلاعات مختلفي را از بخش‌هاي مختلف بافت به‌دست آورد. شركت كوانتوم متريال با محققان و شركت‌هاي مختلفي براي بهبود عملكرد اين نقاط كوانتومي وارد گفتگو شده‌است؛ هدف شركت كوانتوم متريال آن است كه با عامل‌دار كردن يا اصلاحات سطحي روي اين نقاط بتواند آن را براي استفاده در يك فرآيند خاص آماده كند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن