تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803317196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاه آبادي در همايش مراكز آموزش عالي فرهنگ و هنر تاكيد كرد؛ ضرورت تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه فرهنگ و هنر


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: شاه آبادي در همايش مراكز آموزش عالي فرهنگ و هنر تاكيد كرد؛ ضرورت تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه فرهنگ و هنر
متاسفانه نگاه به گماردن نيروي غيرمتخصص در حوزه فرهنگ و هنر هنوز هم وجود دارد و بسياري از چالش‏هاي اساسي فرهنگ و هنر از اين موضوع نشات مي‌گيرد. شاه آبادي در همايش مراكز آموزش عالي فرهنگ و هنر تاكيد كرد؛ ضرورت تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه فرهنگ و هنر


ايلنا: مراسم افتتاحيه همايش مديران مراكز دولتي آموزش عالي فرهنگ و هنر با حضور حميد شاه آبادي، مشاور هنري وزير و سرپرست موسسه آموزش عالي علمي كاربردي فرهنگ و هنر و مصطفي سالاري استاندار بوشهر، در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش ايلنا، در اين همايش "حميد شاه آبادي" در سخناني با اشاره به اهميت تبيين نسبت نوع فعاليت‌هاي مراكز آموزش عالي در حوزه فرهنگ و هنر با وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت ارشاد ماموريت‌هايي را بر عهده دارد كه گا‌ها حتي بسيار بيشتر از ماموريت‌هايش مورد مطالبه قرار مي‌گيرد. به اين صورت كه اگر ابزارهاي وزارت ارشاد را با مطالبات از آن مقايسه كنيم با هم تطابق نخواهند داشت.

وي افزود: بر اين اساس تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه فرهنگ و هنر براي انجام ماموريت‌هاي ارشاد و همچنين ماموريت جامع در حوزه فرهنگ، نياز بسيار مهمي است.

مسئول مراكز آموزش عالي وزارت ارشاد به چالش‌هاي حوزه فرهنگ و هنر در سي و پنج سال بعد از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: بايد بررسي كنيم و ببينيم چقدر از اين چالش‌ها مربوط به نيروي انساني است. متاسفانه نگاه به گماردن نيروي غيرمتخصص در حوزه فرهنگ و هنر هنوز هم وجود دارد و بسياري از چالش‏هاي اساسي فرهنگ و هنر از اين موضوع نشات مي‌گيرد.

مشاور هنري وزير ارشاد ادامه داد: در حوزه برنامه ريزي فرهنگي كارهاي بزرگ و خوبي شكل گرفته است اما اين برنامه‌ها قرار است توسط چه كساني اجرا شود؟ اين موضوعي است كه ما را به اهميت تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه فرهنگ و هنر بيشتر متوجه مي‌كند.

سرپرست موسسه آموزش عالي علمي‏كاربردي فرهنگ و هنر افزود: در بحث تربيت نيروي انساني بايد به همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر توجه كرد نه فقط كارمندان دستگاه‌هاي دولتي؛ چراكه همه موثرند و بايد به همه آن‌ها توجه شود و منظور از همه از ناظر چاپ يك چاپخانه و طراح شاغل در يك كانون تبليغاتي گرفته تا بدنه كار‌شناسي حوزه فرهنگ است و ما براي اين موضوع نيازمند برنامه ريزي جامع هستيم.

وي به فارغ التحصيلان رشته‌هاي هنري و عدم وجود فضاي كار براي آن‌ها اشاره كرد و گفت: مراكز آموزش عالي فرهنگ و هنر نبايد نيروهايي را تربيت كند كه بعد از فارغ التحصيلي براي آن‌ها بازار كاري وجود ندارد. ما بايد نيروي كارآفرين تربيت كنيم. نيرويي كه با خود دانش و توانايي‌هايي را كه جامعه به آن نياز دارد همراه داشته و مهارت‌هايي را آموخته باشد كه براي آن بازار كار وجود دارد.

شاه آبادي اظهار داشت: فارغ التحصيلان مراكز فرهنگ و هنر بايد همراه با مهارت خود راه و رسم بهره گيري از اين مهارت‌ها را هم آموخته باشند و بنگاه‌هاي عرصه فرهنگ را راه اندازي كنند.

مسئول مراكز آموزش عالي وزارت ارشاد تاكيد كرد: ما در تربيت نيروي انساني متخصص نمي‌توانيم در خلا حركت كنيم و‌‌ رها از جامعه دانشجو بپذيريم بلكه بايد توجه داشته باشيم با چه هدفي و بر اساس چه نيازسنجي دانشجو مي‌گيريم و راه حل آن شناسايي ظرفيت‌ها و نيازهاي جامعه است.

همچنين در اين گردهمآيي استاندار بوشهر با اشاره به اهميت عرصه فرهنگ و هنر گفت: وقتي صحبت از توسعه اقتصادي مي‌شود بنيان آن با عرصه فرهنگ است و وجه فرهنگي آن غالب است چراكه توسعه اقتصادي بدون توجه به عرصه فرهنگ پايدار نيست.

مصطفي سالاري با اشاره به جغرافياي استان بوشهر و مرز ساحلي آن به طول ۷۰۰ كيلومتر، اظهار داشت: اين جغرافيا هم براي ما چالش‌هايي در عرصه فرهنگ دارد و هم ظرفيت‌هايي پديد آورده است كه يكي از آن‌ها توسعه گردشگري و تعامل فرهنگي است؛ چراكه ورود فرهنگ‌هاي ديگر به فرهنگ و هنر ما باعث غناي فرهنگي خواهد شد، البته در صورتي كه برنامه ريزي جامع در اين حوزه داشته باشيم.

وي گفت: مقام معظم رهبري هم به وجود پيوست‌هاي فرهنگي در پروژه‌هاي عمراني تاكيد بسياري دارند.

استاندار بوشهر توجه به آموزش در حوزه فرهنگ و هنر را مهم دانست و براي حركت در مسير رشد كمي و كيفي اين حوزه اعلام آمادگي كرد.

همچنين در افتتاحيه گردهمايي مديران مراكز دولتي آموزش عالي فرهنگ و هنر مدير كل امور استان‌هاي وزارت ارشاد در سخناني به ضرورت داشتن مهارت‌هاي فرهنگي براي مديران و كاركنان عرصه فرهنگ و هنر تاكيد كرد.

احمدي مهارت تفكر استراتژيك فرهنگي را يكي از اين مهارت‌ها دانست و گفت: براي توسعه فرهنگي بايد يك نگاه استراتژيك داشته باشيم و در كنار آن مشتركات فرهنگي جامعه را هم بشناسيم كه اين مهارت مديريت تنوع فرهنگي است.

وي مهارت‌هاي هوش فرهنگي، رهبري فرهنگي، تحليل فرهنگي، جامعيت فرهنگي، كسب و كار فرهنگي، فضاسازي فرهنگي و نيز انسجام سازي فرهنگي را از جمله نيازهاي مديريتي عرصه فرهنگ دانست.

احمدي گفت: يك مدير فرهنگي بايد ضمن آشنايي به قانون مندي‌هاي حوزه فرهنگ داراي نگاهي جامع باشد و از همه ظرفيت‌ها استفاده كند. همچنين داراي مهارت فني و تكنولوژيك در حوزه فرهنگ باشد چراكه سبك زندگي امروز جامعه بسيار تحت تاثير تكنولوژي است.

به گزارش ايلنا، گردهمآيي مديران مراكز دولتي آموزش عالي علمي كاربردي فرهنگ و هنر از ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه در استان بوشهر در حال برگزاري است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن