تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رنج و سرمستي» بدون موسيقي به جشنواره مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: «رنج و سرمستي» بدون موسيقي به جشنواره مي‌رود


جهانگير الماسي در گفت‌وگو با همشهري

بازيگر قديمي سينما و تلويزيون ايران با اشاره به سختي‌هاي فراواني كه براي ساختن فيلم خود كشيده است، مي‌گويد: از همان ابتداي فيلمبرداري تمام سعي من بر اين بود تا رنج و سرمستي را براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده كنم. خوشبختانه با وجود تمام مشكلات موجود، امكان ارائه آن به جشنواره فراهم شد. به‌نظرم اين فيلم حرف‌هاي تازه براي گفتن دارد؛ ضمن اينكه ما هيچ ادعايي در اين عرصه نداريم.

رنج و سرمستي بخشي از واقعيت‌هاي دوران دفاع‌مقدس را به تصوير كشيده و الماسي اميدوار است كه خروجي آن، يك اثر آبرومند و قابل‌قبول در سينماي ايران باشد؛ «من تمام تلاشم را كردم در اين فيلم كه به جاي كليشه‌هاي رايج سينما و تلويزيون به زبان تصوير سخن بگويم. ساختار فيلم بديع است و در واقع من تمام تلاش خود را صرف ‌كردم تا محصول نهايي، اداي دين به مردم ايران باشد.»

الماسي در ادامه حرف‌هايش اين نكته را هم يادآور مي‌شود: اين فيلم هم به دلاوري‌هاي جوانان ديروز اين آب‌وخاك در 8سال دفاع‌مقدس عرض ارادت مي‌كند و هم به جوانان امروز نشان مي‌دهد كه داراي چه عقبه تاريخي هستند. متأسفانه براي خيلي‌ها اينكه چرا دفاع‌مقدس ما واقعا دفاع‌مقدس بوده روشن نشده است اما واقعيت اين است كه با وجود پشتيباني دنياي غرب از رژيم بعثي عراق، آنها نتوانستند ايستادگي مردان و زنان اين مرز و بوم را بشكنند.

كارگردان رنج و سرمستي ارزيابي خود را از سي و دومين جشنواره فيلم فجر چنين بيان مي‌كند: اينكه فيلم‌هاي اين دوره در فضاهاي متعدد ساخته شده‌اند از يك نظر خيلي خوب است. از طرف ديگر چون برخي فيلم‌ها شتابزده به جشنواره رسيده‌اند مي‌توانند مخرب باشند. مثل فيلم خود ما كه توليد آن از خردادماه تا امروز به‌دليل درگيري با مشكلات مالي و تغيير مديريتي طول كشيد. امسال ما شاهد توانمندي‌هاي سينماي ايران در ارائه مضمون‌هاي نو و پرداختن به مسائل مختلف خواهيم بود.

به عقيده الماسي، هيأت انتخاب جشنواره فيلم فجر بايد به آثاري بها بدهد كه از نظر ساختار فني، محتوا و مضمون‌هاي مختلف حرفي براي گفتن دارند و فيلم‌هايي بايد در اولويت انتخاب قرار بگيرند كه از نظر مضمون ساختارشكن هستند؛ چراكه سينماي امروز ديگر قصه‌گو نيست و ساختار فيلم‌ها با الگوهاي كلاسيك متفاوت است. سينماي امروز ايران بايد در عرصه‌هاي بين‌المللي هم حرفي براي گفتن داشته باشد.

فيلم سينمايي رنج و سرمستي به كارگرداني جهانگير الماسي با پايان‌يافتن مراحل فني، راهي جشنواره سي‌و‌دوم فيلم فجر مي‌شود. كيانوش عياري تدوين اين فيلم را بر عهده داشته و ماه‌چهره خليلي، شهرام پوراسد، مهدي صبايي، هرمز سيرتي، احمد كاوري، حسين خاني‌بيك و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن