تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شلمچه؛ حجله‌گاه شهدا يا قدمگاه زائران اباعبدالله الحسين


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شلمچه؛ حجله‌گاه شهدا يا قدمگاه زائران اباعبدالله الحسين
حضور پرشور زائران اربعين سالار شهيدان امام حسين(ع) شلمچه را به قدمگاه زائران پياده اباعبدالله تبديل كرده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ روزهايي است نقطه صفر مرزي كشور و حجله‌گاه شهداي دفاع مقدس ايران پذيراي ميهماني ويژه شده است.

ميهماناني كه از جاي جاي كشور به اين خطه سفر كرده تا آن را قدمگاه خود براي رهسپاري به بين الحرمين قرار دهند.

كودك و بزرگسال، زن و مرد نمي‌شناسد اين عشق به اباعبدالله، همه و همه در كنار يكديگر به انتظار نشسته تا مهر خروج خود را دريافت و مسير 500 كيلومتري شلمچه تا كربلا را آغاز كنند.

در سال‌هاي اخير و در آستانه فرا رسيدن اربعين سالار شهيدان شاهد حضور پرشور مردم نقاط مختلف كشور به سمت شلمچه براي رفتن به كربلا و زيارت اربعين هستيم.

باتوجه به فضاي خاص و غيرقابل وصف مسير شلمچه تا كربلا و البته زيارت شهداي دشت نينوا در روز اربعين هر سال شاهد افزايش تعداد زائران در اين ايام هستيم.

* عزيمت از نقاط مختلف كشور

از روزها قبل مسيرهاي منتهي به آبادان و خرمشهر از نقاط مختلف كشور پذيراي حضور زائران پياده اباعبدالله بود.

برخي‌ها از همان نقطه مبداء حركت خود را با پاي پياده آغاز كرده و پس از رسيدن به شلمچه و استراحتي كوتاه ادامه مسير خود را دنبال مي‌كنند.

برخي نيز كه از مسيرها و استان‌هاي دوردست كشور به اين منطقه در حال عزيمت هستند نيز مسير شلمچه تا كربلا را براي زيارت سالار شهيدان در روز اربعينش انتخاب كرده‌اند.

هريك‌شان نيز با باري ساده كه شامل كوله‌پشتي و يك بيرق كوچك كه با نام اباعبدالله الحسين و حضرت ابوالفضل العباس مزين شده است در حال حركت هستند.

*برپايي تكايا براي استقبال از زائران

از همان روزهاي نخست حضور زائران در شلمچه و به منظور پذيرايي بهتر از آنها تكايايي توسط مردم خرمشهر در شلمچه برپا شده است.

در اين تكايا با چاي، ميوه، خرما، صبحانه و... از زائران پذيرايي و با دودكردن اسپند آنها را در اين مسير بدرقه مي‌كنند.

در اين تكايا كه به همت هيئت‌هاي مذهبي راه‌اندازي شده است جوانان پاي ثابت هستند و از ابتداي صبح تا پاسي از شب مشغول پذيرايي از زوار هستند.

* اوج حضور زائران در شلمچه

در فاصله‌اي كوتاه تا اربعين امام حسين(ع) اين روزها شلمچه به اوج حضور زائران رسيده و جمعيتي انبوه در حال حاضر در شلمچه در انتظار عبور از مرز هستند.

خيل عظيم جمعيت زائران در اين روزها ضمن اينكه جلوه‌اي ديگر از عشق و ارادت مردم ايران اسلامي به شهداي دشت كربلا را نشان مي‌دهد مشكلاتي نيز براي آنها ايجاد كرده است.

برخي از زائراني كه از نقاط دور به شلمچه آمده و نمي‌توانند در روز حضورشان از مرز عبور كنند در حسينيه‌ها و مساجدي كه در نقاط مختلف شهر و به ويژه در مناطق نزديك به مرز شلمچه هستند استقرار يافته تا پس از استراحت صبح روز بعد سفر خود را ادامه دهند.

*مسئولان تردد زوار عتبات عاليات را تسهيل كنند

با توجه به پيش‌بيني اوج حضور زائران در روزهاي منتهي به اربعين امام جمعه خرمشهر نيز پيش از اين و در يكي از خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان از مسئولان خواسته بود را روند تردد زائران را تسهيل كنند.

حجت الاسلام سيد نبي موسوي افزود: شيعيان از سراسر دنيا با پاي پياده از هر نقطه كه توان داشته باشند به سمت حرم حضرت امام حسين(ع) به راه مي‌افتند.

امام جمعه خرمشهر بر تكريم زوار در ايام اربعين حسيني تاكيد و خواستار برپايي تكايا، تسهيل تردد زائران و جلوگيري از معطلي آنها با افزايش خدمات توسط مردم و مسئولان شده بود.

*ايجاد پاركينگ يك هزار نفري براي استقرار زائران

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج خرمشهر نيز در اين خصوص گفت: با توجه به اينكه خرمشهر در سال‌هاي اخير و در ايام اربعين حسيني ميزبان خيل عظيمي از زائران است ستادي در اين راستا تشكيل شده است.

عادل فرهانيان افزود: اين ستاد به برنامه‌ريزي براي استقبال و همچنين پذيرايي از زائراني كه از مرز شلمچه رهسپار كربلا مي‌شوند اقدام خواهد كرد.

وي گفت: در اين راستا تكايايي در شلمچه براي استقبال و پذيرايي از زائران امام حسين(ع) تشكيل و به پذيرايي از زئران مي‌پردازند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج خرمشهر تصريح‌كرد: علاوه بر در زمينه خدمات‌رساني نيز پاركينگي به ظرفيت يك هزار نفر براي استقرار زائران درنظر گرفته شده و تعداد سيستم‌هايي كه خروجي را ثبت مي‌كنند از چهار به هشت سيستم افزايش يافته تا زائران مدت زمان كمتري در صف باقي بمانند.

فرهانيان اضافه‌كرد: با اين وجود حجم استقبال زائران براي عبور از اين مرز به سمت كربلا بسيار زياد است.

وي خاطرنشان‌كرد: همچنين ارگان‌هايي همچون هلال احمر، شبكه بهداشت، نمايندگان حج و زيارت، منطقه آزاد اروند، نيروي انتظامي و... در شلمچه حضور دارند تا خدمات مورد نياز را به زائران ارائه كنند.

*روزانه تا 13 هزار نفر از مرز شلمچه عبور مي‌كنند

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري خرمشهر نيز گفت: تردد زوار انفرادي عتبات عاليات از مرز شلمچه به اوج خود رسيده ايت.

لطيف حيايي اهوازي افزود: در سال‌جاري شاهد افزايش بيش از پيش تردد زائران از مرز شلمچه براي رهسپاري به كربلاي معلي هستيم.

وي ادامه داد: در اين راستا اقدامات لازم براي صدور مجوزهاي لازم براي تردد زائران با همكاري سازمان حج و زيارت انجام شده است.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري خرمشهر تصريح‌كرد: در راستاي خدمات‌رساني بهتر نيز كميته‌هاي مختلفي در شهرستان تشكيل و هر يك وظايف را بر عهده گرفتند.

حيايي‌اهوازي اضافه‌كرد: علاوه بر ارگان‌هاي خدمات رسان نيز از روزها قبل در مرز شلمچه استقرار يافته و مشغول ارائه خدمات هستند.

وي خاطرنشان‌كرد: با اين وجود حجم زائراني كه تقاضاي خروج دارند بسيار زياد است و با وجود تلاش‌هاي انجام شده مشكلات موجود به دليل حجم بالاي تعداد زائران است.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري خرمشهر اضافه‌كرد: در حالي كه سالن اداري پايانه شلمچه گنجايش تنها 500 نفر را دارد در اين روزها شاهد روزانه هزاران نفر است كه در آن تردد مي‌كنند و اين سالن به هيچ وجه پاسخگوي اين خيل عظيم جمعيت نيست.

حيايي‌اهوازي ادامه داد: در حال حاضر روزانه تا 13 هزار نفر نيز در قالب گروهي، انفرادي و كارواني در حال عزيمت به كربلاي معلا از شلمچه هستند.

وي گفت: با اين وجود تمام تلاش خود را براي ارائه خدمات هرچه بهتر و مناسب‌تر به زائران را انجام داده تا مشكلات به حداقل برسد.

شلمچه اين روزها بار ديگر حال و هوايي ديگر به خود گرفته و اين بار افتخار ميزباني از زائران سيد جوانان بهشت و ياران باوفايش را دارد و چه زيبا زيارتي است زيارتي كه نقطه آغاز آن حجله‌گاه شهداي مظلوم دفاع مقدس و نقطه تلاقي و پاياني آن گنبد نوراني اباعبدالله الحسين(ع) و حضرت ابوالفضل العباس است./س

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن