تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805508348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يكصد روز پركار در سازمان نظام پزشكي به روايت زالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يكصد روز پركار در سازمان نظام پزشكي به روايت زالي
رييس كل سازمان نظام پزشكي عملكرد اين سازمان در يكصد روز نخست فعاليت آن را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عليرضا زالي در نشستي خبري ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي در يكصد روز اول فعاليت آن در دوره جديد، گفت: حوزه نظارت و برنامه‌ريزي سازمان يكي از حوزه‌هاي بسيار فعال است. بحث بازنگري سياست‌هاي كلان مصوب مجمع سازمان با نگاهي استراتژيك در حال انجام است و در اولين فرصت اين برنامه راهبردي در مجمع مطرح خواهد شد.

وي به تعامل مناسب با وزارت بهداشت و همچنين اقدامات انجام شده در جهت تفويض بخشي از اختيارات و وظايف وزارت بهداشت به نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: تفويض اختيارات نيز در حوزه نظارت و برنامه‌ريزي سازمان متبلور مي‌شود. اولين تفاهم‌نامه رسمي ميان سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت در زمينه فناوري اطلاعات و در هشت بند به امضا رسيد. به اين ترتيب پايش برنامه‌هاي نرم‌افزاري نظام سلامت به نظام پزشكي واگذار شد.

زالي به كارگروه مشترك شكل گرفته ميان سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نيز تفاهم‌نامه مشتركي به امضا رسيد و 9 وظيفه مشترك ميان سازمان غذا و دارو و نظام پزشكي تعريف و مقرر شد كه دستورالعمل‌هاي مربوطه هر چه سريعتر تدوين شود اين تفاهم‌نامه مستمر خواهد بود.

نقش فعال نظام پزشكي در تعيين قيمت تمام شده ويزيت و هتلينگ بخش خصوصي

رييس كل سازمان نظام پزشكي همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه تعيين تعرفه‌هاي سال 93، گفت: تاكنون 14 جلسه در حوزه كارشناسي قيمت تمام شده خدمات برگزار شده است. متدولوژي رسيدن به قيمت تمام شده در زمينه ويزيت و هتلينگ در جلسات شوراي عالي بيمه به تصويب رسيده و در جلسات بعدي اعداد ريالي و نحوه محاسبه هزينه مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي گفت: متد تعيين قيمت تمام شده ويزيت و هتلينگ بخش خصوصي به سازمان نظام پزشكي واگذار شد. بر اين اساس كار ميداني در اين زمينه آغاز شده و در جلسه بعدي شوراي عالي بيمه نتايج را ارائه خواهيم داد.

زالي به وفاق و همدلي ايجاد شده ميان اعضاي مختلف در شوراي عالي بيمه اشاره كرد و گفت: بحث قيمت تمام شده خدمات پارامديكال نيز با همكاري انجمن‌هاي مربوطه در حال انجام است.

پيگيري تدوين پروتكل صلاحيت حرفه‌اي پزشكان در سازمان نظام پزشكي

وي با اشاره به حذف پروانه دائم و موقت حرفه‌اي در آخرين روزهاي فعاليت دولت دهم، گفت: با حذف پروانه دائم و موقت حرفه‌اي، صلاحيت حرفه‌اي پزشكان شكل گرفت و اين موضوع تماما به سازمان نظام پزشكي واگذار شد. به اين ترتيب صلاحيت حرفه‌اي تمام گروه‌هاي پزشكي به جز مشمولين ماده 16 (پرستاران) در اختيار نظام پزشكي قرار گرفت. بنابراين لازم است كه پروتكل ملي اين امر تدوين شود. اين موضوع با سرعت در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت سازمان در حال انجام است. در اين زمينه 10 مطالعه تطبيقي انجام داده‌ايم و الگوسازي كرده‌ايم چرا كه اين كار براي اولين بار قرار است در نظام سلامت اتفاق افتد.

زالي به تفويض اختيار صدور پروانه مطب اشاره كرد و گفت: در حال حاضر نظام پزشكي‌هاي 115 شهرستان پروانه مطب را صادر مي‌كنند. در زمينه كميسيون تبصره 7 كه به مشكلات پروانه مطب رسيدگي مي‌كند نيز كارگروه مشتركي را با وزارت بهداشت تعريف كرده‌ايم تا ضرايب مناطق مختلف كشور كه سال‌هاست مورد بازنگري قرار نگرفته، بازنگري شوند.

نقش نظام پزشكي در اعتباربخشي و استانداردسازي خدمات بيمارستاني

وي به ورود نظام پزشكي به بحث اعتباربخشي و استانداردسازي خدمات بيمارستاني اشاره كرد و گفت: دو سازمان بين‌المللي در دنيا در اين زمينه فعالند كه يكي از آنها ACL كاناداست. در حال حاضر دو بيمارستان كشور موفق به اخذ مجوز ACL كانادا شده‌اند. پيگيري كارهاي اجرايي پنج بيمارستان ديگر جهت اخذ ACL كانادا را نيز در دست انجام داريم. در اين زمينه پروتكلي را با نمايندگان منطقه‌اي مديترانه شرقي امضا كرديم. اين فرآيند با كمك و همراهي وزارت بهداشت اتفاق مي‌افتد. اگر بخواهيم به مبحث توريسم سلامت نيز وارد شويم، بيمارستان‌ها بايد از اعتباربخشي بين‌المللي برخوردار باشند. اين اقدام با اين نگاه در حال انجام است. همچنين واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت در معاونت نظارت و برنامه‌ريزي راه‌اندازي كرده‌ايم و مقرر شده در جلسات مشترك با وزارت بهداشت و سازمان ميراث فرهنگي، پروتكل جامعي در اين زمينه تدوين كنيم.

تلاش براي تدوين پروتكل مالياتي قبل از آغاز سال 93

رييس كل سازمان نظام پزشكي در ادامه با تاكيد بر مقوله عدالت مالياتي، به اقدامات انجام شده در اين زمينه و همچنين جلسات برگزار شده با وزير بهداشت اشاره كرد و گفت: در نظر داريم تا تفاهم‌نامه مشترك مالياتي قبل از سال 93 مشخص شود، در اين زمينه انجمن‌هاي علمي تخصصي نيز همكاري دارند.

وي به استقرار مشاور مالياتي در سازمان اشاره كرد و گفت: پنج نفر از موسسات پزشكي نيز به عنوان نماينده تام‌الاختيار سازمان نظام پزشكي به سازمان مالياتي شهر تهران جهت رسيدگي به پرونده‌هاي مالياتي معرفي خواهند شد.

اقدامات معاونت پشتيباني نظام پزشكي در يكصد روز نخست

زالي در ادامه به اقدامات معاونت پشتيباني سازمان در يكصد روز نخست فعاليت نظام پزشكي در دوره جديد اشاره كرد و گفت: با توجه به مشكلات مالي كه داشتيم، كميته تامين منابع سازمان را تشكيل داديم. در سال 91 تنها 850 ميليون تومان از اعتبارات دولتي سازمان تامين شد و در سال 92 رديف كمك دولتي به سازمان نظام پزشكي كاملا حذف شد. بنابراين لازم بود كه نظام پزشكي، منابع پايدار و جديدي براي خود تعريف كند.

وي تحليل وضعيت درآمد و هزينه سال 91 و شش ماهه اول سال 92، تهيه گزارش روند درآمد چهار سال گذشته سازمان به تفكيك واحدهاي درآمدي، تهيه گزارش درآمد و توزيع كمك به دولت از سال 88 تا 91، تهيه گزارش مشكلات موجود سازمان و ارائه در شوراي عالي و كميته منابع، اصلاح فرآيندها و مستندسازي‌هاي موجود مالي كه با قوانين و مقررات سازمان مغايرت داشته، بروز رساني اموال در اختيار سازمان، نظارت ويژه بر هزينه‌هاي مستمر سازمان و رعايت اصول خريد، شناسايي اموال موجود در گاوصندوق‌هاي امور مالي و تنظيم صورتجلسه، تحويل در زمان ورود به سازمان و ... را از عمده اقدامات انجام شده در زمينه امور مالي سازمان نظام پزشكي در معاونت پشتيباني خواند.

زالي همچنين به تشكيل كميته تحول اداري در سازمان نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: تهيه فرم نظرسنجي از كاركنان سازمان و تجزيه و تحليل داده‌ها، جمع‌آوري و تدوين آمار دقيق منابع فيزيكي و انساني نظام پزشكي‌هاي سراسر كشور، اصلاح روند اخذ مرخصي‌هاي روزانه، ساعتي و ماموريت‌هاي اداري، مديريت، نيازسنجي و هماهنگي با معاونت‌هاي سازمان در خصوص تامين نيروي انساني و صدور ابلاغ‌هاي مربوطه و ... از جمله اقدامات انجام شده در زمينه امور اداري معاونت پشتيباني سازمان نظام پزشكي است.

وي همچنين تاكيد كرد: مديران ارشد و مياني سازمان نظام پزشكي در حال حاضر همگي از گروه پزشكي هستند كه اين امر اقدام جديدي در انتصابات بود.

مجمع درمانگران داوطلب نظام پزشكي احيا شد

رييس كل سازمان نظام پزشكي همچنين از احياي مجدد مجمع درمانگران داوطلب (مدد) در سازمان نظام پزشكي خبر داد و گفت: در اين زمينه توانمندسازي سازمان‌هاي نظام پزشكي شهرستان‌ها مورد توجه است تا خدمات گروه مدد استمرار داشته باشد. همچنين در اين باره در حال تدوين دستورالعمل اجرايي مربوطه هستيم.

زالي همچنين از جلسات كارشناسي برگزار شده با جمعيت هلال‌احمر خبر داد و گفت: در نظر داريم تا تفاهم‌نامه جامعي را با هلال‌احمر به امضا برسانيم كه اخبار اين موضوع را متعاقبا اعلام خواهيم كرد.

وي همچنين گفت: ستاد حوادث غيرمترقبه سازمان نظام پزشكي در حوزه پشتيباني مجددا احيا شده است كه همراه گروه مدد در بحث‌هاي ايثارگرانه جامعه پزشكي ورود خواهد كرد.

اقدامات نظام پزشكي در حوزه آموزشي و پژوهشي در يكصد روز نخست فعاليت

رييس كل سازمان نظام پزشكي انعقاد توافقنامه همكاري جامع آموزشي و پژوهشي با سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران، انعقاد توافقنامه همكاري با مركز تحقيقات كاربرد ليزر در پزشكي و شبكه كشوري تحقيقات ليزر در پزشكي و آغاز پروژه معرفي سيمرغ به عنوان نماد پزشكي فرهنگي ايران را از جمله اقدامات معاونت آموزشي و پژوهشي در دوره جديد خواند.

زالي همچنين گفت: پروژه تنظيم پيش‌نويس سند توسعه آموزش، پژوهش، اخلاق و فرهنگ در نظام پزشكي جهت ارائه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي آغاز شده است. مطالعه و بررسي پروژه ملي دسترسي اعضاي سازمان به منابع الكترونيك سلامت و مخازن دانش پزشكي و آغاز پروژه ملي پژوهشي ارزيابي كمي و كيفي قصور پزشكي نيز از ديگر اقدامات انجام شده است.

احياي ساختار آموزشي پژوهشي در نظام پزشكي‌هاي سراسر كشور و استقرار 185 معاون يا رابط آموزشي پژوهشي در نظام پزشكي شهرستان‌ها و همچنين آغاز پروژه علمي تدوين دستورالعمل كشوري احياي قلبي، ريوي و مغزي از ديگر اقدامات انجام شده در معاونت آموزشي پژوهشي بود كه رييس كل سازمان نظام پزشكي به آن اشاره كرد.

وي همچنين به تشكيل شوراي روابط خارجي سازمان اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نمايندگان مقيم سازمان در كشورهاي خارجي از جمله انگلستان، كانادا، آلمان، ايتاليا، هلند، سوئد و فرانسه انتصاب شده‌اند و مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه آموزشي پژوهشي با موسسه GFT در هلند و همچنين مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه آموزشي پژوهشي با انجمن پزشكان ايراني مقيم كانادا انجام شده است.

رييس كل سازمان نظام پزشكي همچنين گفت: اولين همايش علمي جامع صاحبان حرف پزشكي در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

اقدامات معاونت رفاهي اجتماعي نظام پزشكي در يكصد روز نخست

وي در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت رفاهي اجتماعي سازمان در يكصد روز نخست فعاليت اين سازمان در دوره جديد، گفت: دفتر كاريابي يا اشتغال، با نگرش جديد فعال شد. همچنين بحث ايجاد فرصت‌هاي شغلي در مراكز درماني در حال پيگيري است.

زالي در ادامه به اقدامات رفاهي صورت گرفته براي صاحبان حرف پزشكي نيز اشاره كرد.

گزارش صد روزه سازمان نظام پزشكي در حوزه معاونت انتظامي

رييس كل سازمان نظام پزشكي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي معاونت انتظامي نظام پزشكي در طي صد روز فعاليت نخست اين سازمان در دوره جديد، گفت: مجوز ايجاد سه شعبه هيات عالي انتظامي را كسب كرديم. اين چنين اقدامات جهت تسريع فرآيندهاي انتظامي و رسيدگي به پرونده‌ها صورت مي‌گيرد.

مركز پيگيري قصور پزشكي در سازمان نظام پزشكي راه‌اندازي شد

وي از شكل‌گيري مركز پيگيري قصور پزشكي در سازمان نظام پزشكي خبر داد و گفت: اين مركز با حضور يكي از اساتيد حقوق، باز فعال شده است. خوشحالم كه اكنون صدور احكام با حضور كارشناسان خبره صورت مي‌گيرد.

زالي همچنين از تدوين پروتكل جامع سيستماتيك همه جانبه براي كاهش خطاهاي پزشكي با نگاه پيشگيرانه خبر داد و گفت: ستاد ترويج اخلاق پزشكي نيز در حوزه آموزشي و پژوهشي فعال شده است.

رييس كل سازمان نظام پزشكي همچنين گفت: فرآيندهاي انتظامي در سراسر كشور بازبيني خواهند شد.

وي ادامه داد: در نظام پزشكي برنامه راهبردي براي چهار سال آينده تدوين خواهيم كرد. در اين زمينه از نگاه مسئولان و مديران ارشد كشور نهايت استفاده را خواهيم داشت. به اين منظور دو جلسه را خدمت مقام معظم رهبري رسيده‌ايم. همچنين جلسه‌اي نيز با رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌ايم و سياست‌هاي كلان نظام پزشكي مورد تبادل نظر قرار گرفت. تفاهمنامه‌اي با مجمع تشخيص مصلحت منعقد شد و برنامه داريم كه جلسات تعاملي را با مديران ارشد كشور به صورت مستمر داشته باشيم.

زالي افزود: در حوزه انتظامي يكي از مشكلات اطاله رسيدگي به پرونده‌هاي پزشكي است. تيم‌هاي ما در حوزه انتظامي در حال فعاليت هستند كه بحث اطاله رسيدگي كاهش يابد. همچنين يك برنامه نرم‌افزاري در مجموعه دادسراهاي كشور داريم كه اصلاح آن موجب تسريع رسيدگي به پرونده‌ها خواهد شد.

انتهاي پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن