تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798656847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي تعرفه هاي پزشكي سال 93 در گزارش 100 روزه سازمان نظام پزشكي مطرح شد؛


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: بررسي تعرفه هاي پزشكي سال 93 در گزارش 100 روزه سازمان نظام پزشكي مطرح شد؛
رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران از بررسي تعرفه هاي پزشكي بخشي خصوصي خبر داد و گفت: كار كارشناسي تعيين ويزيت و هتلينگ بيمارستاني به نظام پزشكي سپرده شده و قرار است پيشنهادات ما در جلسه بعدي شوراي عالي بيمه ارائه شود.

به گزارش مهر، دكتر عليرضا زالي صبح يكشنبه در نشست خبري كه به منظور ارائه گزارش 100 روزه از عملكرد سازمان نظام پزشكي در دوره مديريت جديد، برگزار شد، به تشريح برنامه ها و اقدامات انجام شده پرداخت.

وي در ابتدا به عملكرد سازمان نظام پزشكي در حوزه انتظامي اشاره كرد و گفت: تدوين منشور اخلاقي و عملكردي سازمان نظام پزشكي براي نخستين بار تصويب شد و به همه هيئت مديره استانها آن را ابلاغ كرديم. همچنين براي تسريع در رسيدگي به شكايات پزشكي تاكنون حكم 198 دادستان و 480 نفر هيئت‌هاي تجديدنظر استاني صادر شده است و هيئت جديد تجديدنظر استاني در استانهاي تهران، اصفهان و فارس فعال شده‌اند.

زالي، استفاده از ظرفيت انجمنهاي علمي و تخصصي را براي كارهاي كارشناسي در حوزه‌هاي مختلف پزشكي يكي ديگر از كارهاي انجام شده در اين مدت عنوان كرد و گفت: از پزشكان خبره و خوشنام متخصص در حوزه‌هاي مختلف براي رسيدگي تخصصي به شكايات پزشكي بهره خواهيم برد و 6 هزار حكم براي اين پزشكان در سراسر كشور با اعتبار 2 ساله صادر خواهد شد.

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران با تاكيد بر اينكه هيئت‌هاي عالي انتظامي پزشكي آخرين ايستگاه رسيدگي به شكايات هستند، افزود: در عين حال اين هيئت‌ها كار نظارت را هم بر عهده دارند و مجوز ايجاد 3 هيئت عالي - انتظامي را نيز اخذ كرده‌ايم.

وي در مورد روند رسيدگي به تعرفه‌هاي غيرمجاز (زير ميزي) گفت: شعبه دريافتهاي غيرمجاز را در سراسر كشور مستقر كرده‌ايم و در عين حال مصوبه‌اي داشتيم كه براي پيگيري شكايات افراد بايد پول واريز مي‌كردند كه اين مسئله را در شعب رسيدگي به دريافت‌هاي غيرمجاز حذف كرده‌ايم.

زالي همچنين از تشكيل مركز پيشگيري از قصور پزشكي خبر داد و گفت: در اين مركز پروتكل همه‌جانبه‌اي براي پيشگيري از خطاهاي پزشكي تدوين و ارائه خواهد شد و در عين حال ستاد ترويج اخلاق پزشكي و شوراي عالي اخلاق و ميراث فرهنگي كشور در حوزه پزشكي باز فعال خواهد شد تا سياست‌هاي كلان اخلاق، فرهنگ و ميراث پزشكي كشور را تدوين كند.

وي به اطاله رسيدگي به پرونده‌هاي پزشكي اشاره كرد و گفت: اين امر يكي از گلايه‌هاي مردم در سالهاي اخير بوده است و بنا داريم در آينده نزديك شكايات پزشكي را طبقه‌بندي كرده و اولويت‌بندي كنيم و در همين راستا پروتكلي در دست تدوين است.

زالي با اشاره به عملكرد سازمان نظام پزشكي طي 100 روز اخير در حوزه برنامه‌ريزي و راهبردي، افزود: نخستين تفاهمنامه در حوزه فناوري اطلاعات و ايجاد 7 سامانه مشترك براي دسترسي بهتر مردم در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت به نظام پزشكي واگذار شد.

وي، امضاي تفاهمنامه با سازمان غذا و دارو و تخصيص يك سري از اختيارات به نظام پزشكي را مورد اشاره قرار داد و گفت: 9 وظيفه مشترك در اين تفاهمنامه از جمله نظارت بر داروخانه‌ها به نظام پزشكي واگذار شده كه بايد با تدوين آيين‌نامه‌هايي نحوه عملكردمان را مشخص كنيم.

زالي در ادامه به بررسي وضعيت تعرفه‌گذاري خدمات پزشكي در سال آينده اشاره كرد و با اعلام اينكه تاكنون 14 جلسه مشترك در شوراي عالي بيمه به اين منظور برگزار شده است، افزود: متدولوژي جديدي براي ارائه خدمات در بحث ويزيت و هتلينگ بيمارستاني تصويب شده و قرار است تا كارشناسان وزارت بهداشت سازمان نظام پزشكي و بيمه‌ها اعداد ريالي و نحوه محاسبه تعرفه‌ها را تا يك ماه آينده مشخص كند در عين حال خدمات پارامديكال را با مشاركت انجمن‌ها ساماندهي خواهيم كرد.

وي افزود: واگذاري بررسي صلاحيت حرفه پزشكان به نظام پزشكي در آخرين روزهاي وزارت دكتر طريقت منفرد نكته ديگري بود كه زالي به آن اشاره كرد و افزود: به جز پرستاران و روانشناسان بررسي صلاحيت حرفه‌اي گروه پزشكان به سازمان نظام پزشكي واگذار شده كه نيازمند تدوين آيين‌نامه ملي و پروتكل مخصوص به خود است و در همين زمينه وضعيت 10 كشور مختلف را سنجيده‌ايم تا بتوانيم به يك پروتكل مشخص برسيم.

زالي تاكيد كرد: سالهاي سال است كه ضرايب مناطق مختلف كشور بازنگري نشده و اكنون با كمك وزارت بهداشت در حال بازنگري اين ضرايب هستيم در عين حال اعتباربخشي استانداردسازي خدمات بيمارستان دغدغه‌ ديگري است كه بررسي‌هايي روي آن آغاز كرده‌ايم و اكنون دو بيمارستان استاندارد بين‌المللي را اخذ كرده و 5 بيمارستان ديگر در حال كسب مجوزهاي بين‌المللي هستند.

ايجاد واحد ارتباطات بين‌المللي توريسم سلامت خبر ديگري بود كه رئيس سازمان نظام پزشكي به آن اشاره كرد و افزود: بايد بتوانيم اعتباربخشي بيمارستان‌ها را براي جذب گردشگر سلامت بهبود بخشيم و هر چه سريعتر اجرا كنيم.

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران همچنين پرداخت ماليات از گروه پزشكي را يكي ديگر از دغدغه‌ها اعلام و خاطرنشان كرد: مبناي ما دفاع از مطالبات پزشكي است و كاهش اجحاف‌هاي مالياتي و در عين حال برقراري عدالت مالياتي كه اميدواريم با كمك وزارت بهداشت بازنگري قبل از سال 93 در اين امر داشته باشيم.

زالي تأكيد كرد: بنا به تاييد مسئولين مالياتي كشور جامعه پزشكي بالاترين ميزان پرداخت مالياتي را در سال 91 داشته و امسال عليرغم تمام اختلاف سليقه‌اي كه بين سازمان نظام پزشكي و سازمان مالياتي وجود داشت تفاهمنامه‌اي را در اين راستا امضا كرده‌ايم و اميدواريم براي تحقق مفاد اين آيين‌نامه مشكلات را با جلسه مشتركي حل كنيم.

وي در پايان به استقرار نظام ثبت دقيق اموال در سازمان نظام پزشكي اشاره كرد و گفت: با استقرار اين سيستم تمام اموال به سازمان نظام پزشكي كه متعلق به پزشكان است ثبت خواهد شد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن